آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

بهنود شجاعی اعدام شد!


لحظاتی پیش حکم ضد بشری اعدام بهنود شجاعی به اجرا درآمد. این حکم در حالی به اجرا گذاشته شد که صدها نفر از مردم تهران از اوایل بامداد امروز در مقابل درب زندان اوین تجمع کردند و خواستار لغو اعدام این نوجوان بودند.
مردم از حوالی ساعت 01:00 بامداد شروع به تجمع در مقابل زندان اوین کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد.در میان اجتماع کنندگان خانواده بهنود شجاعی ،آقای عبدالهی از دفتر یونیسف، وکلای بهنود شجاعی،مادران شهدای آزادی اخیر (خانم پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی و تعدادی دیگر از مادران،فعالین کودکان،فعالین زنان و دانشجویان و همچنین تعداد زیادی از مردم تهران در مقابل درب جنوبی زندان اوین تجمع کردند.
مادران شهدای اخیر با دیدن مادر،پدر و خواهر مقتول ضمن همدردی با آنها از آنها مسرانه تقاضا کردند که بهنود شجاعی را ببخشند و مانع اعدام وی شوند. مادران زیادی بودند که خانواده مقتول را احاطه کرده بودند و هر کدام به طریقی از آنها درخواست عفو می کردند.
پس از درخواستهای مکرر مادران و مردم حاضر در آنجا ،خانواده مقتول (پدر،مادر و خواهر) ،وکلای بهنود همراه با نماینده دادستان به درون محوطه اوین وارد شدند. جمعیت در انتظار کشنده بسر می برند تا اینکه نتیجه را بدانند.
لحظاتی پیش اعلام گردید که خانواده مقتولتن به رضایت تن ندادند و بهنود شجاعی به دار آویخته شد. او پس از 6 بار اعدام روحی در هفتمین بار اعدام فیزیکی او را به اجرا گذاشتند.
بهنود شجاعی در تاریخ 28 مرداد 1384 در یک نزاع جمعی در پارک ونک و در سن کمتر از 17 سالگی و بصورت تصادفی منجر به مرگ یک نوجوان گردید. او دستگیر و در دادگاه 74 کیفری تهران محکوم به مرگ شد و دردیوان عالی کشور حکم اعدام وی مورد تایید قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار