آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

گزارش از مقابل زندان اوین: تلاش برای نجات جان بهنود شجاعی


جمعی از فعالین حقوق‌بشر و دانش‌جویان و فعالین زن در مقابل زندان اوین جمع شده‌اند تا بتوانند با گرفتن رضایت از اولیای دم، از اعدام بهنود شجاعی ممانعت به عمل آورند.
به گزارش خبرنگار هرانا در حدود ساعت 2:30 دقیقه‌ی بامداد روز یک‌شنبه جمعی بیش‌ از 100 نفر از فعالین حقوق‌بشر و فعالین زن و دانش‌جویان با حضور در کنار وکلا خانواده‌ی بهنود شجاعی در مقابل اوین تلاش می‌کنند با متقاعد کردن اولیای دم از اجرای حکم اعدام ممانعت به عمل آوردند.
خبرنگار هرانا گزارش داده است که محمد مصطفایی و خانواده‌ي شجاعی هم‌اکنون در مقابل زندان اوین هستند. تا زمان تهیه این گزارش هنوز خانواده‌ی شاکی پرونده در زندان اوین حضور نیافته اند.
گفته می‌شود نماینده‌ی یونیسف نیز در محل حضور دارد. با توجه به جو حاکم در مقابل زندان اوین، حاضران این امید را دارند که اجرای حکم اعدام متوفق شود.
****
تجمع صدها نفر در مقابل زندان برای متوقف کردن حکم اعدام بهنود شجاعی فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسید، صدها نفر از مردم تهران در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی در مقابل زندان اوین تجمع کردند.
بامداد روز یکشنبه 19 مهرماه از ساعت 01:00 به بعد مردم به سوی درب جنوبی زندان اوین که پشت دیوارهای آن قصد اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی را دارند گرد هم آمدند.و هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود.
در میان تجمع کنندگان مادران شهدای اعتراضات اخیر مردم ایران دیده می شوند.
خانم پروین فهیمی مادر شهید راه آزادی همراه با سایر مادران قصد دارند که با خانواده مقتول صحبت کنند و از آنها بخواهند که با رضایت خود جان بهنود شجاعی را نجات دهند.
همچنین آقای عبدالهی یکی از کارکنان دفتر یونیسف در تهران به جمع مردم در مقابل زندان اوین پیوستند.جمعیتی که در مقابل درب جنوبی اوین تجمع کرده بودند بیش از 500 نفر تخمین زده می شد.لحظه به لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود.
هر 2 وکیل بهنود شجاعی آقای محمد مصطفایی و محمد اولیائی فر در مقابل درب زندان اوین حضور دارند.
از لحظاتی پیش 2 ماشین نیروی انتظامی در حال گشت زدن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار