آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

مخالفت سخنگوی شورای نگهبان با طرح محسن رضایی


سخنگوی شورای نگهبان گفته است که طرح محسن رضایی برای تشکیل کمیته ملی انتخابات مشکلی را حل نمی کند و ایران نیازمند یک قانون جامع انتخابات است.

عباسعلی کدخدایی روز شنبه ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) در یک کنفرانس خبری در تهران با اشاره به طرح آقای رضایی گفت: "در حال حاضر هیأت های اجرایی انتخابات از میان معتمدان محلی انتخاب می شوند و شورای نگهبان هم زیر نظر سه قوه نیست، بنابراین فکر نمی کنم از نظر نهادها مشکلی داشته باشیم. آنچه برای کشور ما لازم است، داشتن قانون جامع انتخابات است که ان شاءالله با همکاری دولت و مجلس این قانون به نتیجه می رسد".

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران و یکی از نامزدهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور که به نتیجه اعلام شده این انتخابات معترض بود، چندی پیش طرح تشکیل نهادی به نام کمیته ملی انتخابات را مطرح کرده و گفته بود: "اگر در ساماندهی این طرح موفق شویم، بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد".

آقای رضایی جزئیات طرح خود را منتشر نکرد.

اکنون سخنگوی شورای نگهبان می گوید: "هر نهاد جدیدی هم که شکل بگیرد، پس از چند دوره همین ایرادات در مورد آن مطرح می شود و اینطور نیست که این ایرادات فقط به نهادهای فعلی باشد، پس اول باید قانون انتخابات اصلاح شود و بعد هم فرهنگ انتخابات ارتقاء یابد".

آقای کدخدایی گفت: "فرهنگ قانون گریزی باید تغییر کند و کسانی که وارد گردونه انتخابات می شوند، باید بپذیرند که اگر شکست خوردند نباید در صدد ایجاد تغییرات عمده در کل کشور باشند یا خدای نکرده بخواهند تخلف کنند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار