آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

جو ملتهب و فضای امنیتی در دانشگاه شیراز پس از حوادث 13 آبان

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۸/۲۰
در پی یورش نیروهای لباس شخصی و انصار به داخل دانشگاه در روز 13 آبان و نیز ضرب و شتم وحشیانه دانشجویان و بازداشت بیش از 20 دانشجو، جو دانشگاه شیراز به شدت امنیتی شده است.
بنا به گفته خود دانشجویان دانشگاه شیراز فریاد الله اکبر دانشجویان پس از حمله ی این نیروها بلندتر از شب های گذشته به گوش می رسد و دانشجویان پس از دستگیری تعدادی از همکلاسی هایشان در روز 13 آبان، شعارهایی را در حمایت از آنها سر می دهند. لازم به ذکر است که از میان دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز در 13 آبان، 7 دانشجو تاکنون آزاد نشده و به زندان مخوف عادل آباد منتقل شده اند.
از سوی دیگر دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز پس از صدور چند بیانیه بر علیه تجمع دانشجویان معترض در 13 آبان، روز یک شنبه، مراسمی را با عنوان ”دفاع از حریم ولایت” برگزار کردند. نکته جالب توجه در این مراسم حضور عده ی کثیری از بسیجیان خارج از دانشگاه بود که از میان آنها دانشجویان چهره ی چند تن از افراد لباس شخصی را که در 13 آبان به دانشگاه حمله کرده و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، شناسایی کرده اند.
دانشجویان معترض نیز در اعتراض به این حمله ی وحشیانه در روز شنبه با اعتصاب و چیدن سینی های غذا در محوطه دانشگاه اعتراض خود را نسبت به این حمله و بی کفایتی مسئولین دانشگاه در حفاظت از جان دانشجویان اعلام داشتند. در ادامه ی این اعتراض یکشنبه شب بیانیه ای مبنی بر تجمع در صبح روز دوشنبه از سوی دانشجویان معترض در سطح خوابگاه ها پخش شد. به دنبال پخش این بیانیه نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه از ساعت 10 صبح با حضور در پردیس دانشگاه شیراز (محل اعلام شده برای تجمع) از تجمع چند نفره دانشجویان جلوگیری کردند. نیروهای حراست حتی از نشستن و ایستادن دانشجویان در چمن ها و محوطه ی پردیس جلوگیری می کردند. از سوی دیگر چند تن از نیرو های حراست، مامور مراقبت از فعالین دانشجویی شناخته شده دانشگاه شیراز شده و آنها را به شدت تحت نظر داشته اند. در نهایت امنیتی شدن بیش از حد فضای دانشگاه باعث تجمع دانشجویان در محوطه ی پردیس دانشگاه شده و دانشجویان به این اقدام حراست اعتراض کردند. در ادامه دانشجویان بسیجی نیز با حضور در محل قصد ایجاد درگیری با دانشجویان معترض را داشتند که این اقدام آنان بی نتیجه ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار