آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

نطق انتقادی علی مطهری نسبت به دولت در مجلس

از دولت می‌خواهیم به دنبال راه‌حل‌های غیرقانونی نباشد / لازم است دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه كهریزك، كوی دانشگاه و مجتمع مسكونی سبحان، هرچه زودتر برگزار شود / آقای مشایی در مسائلی كه در تخصص‌شان نیست اظهارنظر نفرمایند / خدا كند این خبر راست، ‌دروغ باشد كه برخی مقامات دولتی گفته‌اند هرچه به مترو كمك كنیم به نام هاشمی تمام خواهد شدنواندیش: علی مطهری نماینده تهران در نطق میان دستور امروز  خود، با گرامیداشت سالروز مرحوم علامه‌ طباطبایی و مرحوم استاد محمدتقی جعفری، از رییس‌جمهور به خاطر حضور فعال در اجلاس كشورهای اسلامی در تركیه و ارایه پیشنهادات موثری مثل تشكیل بازار مشترك اسلامی و مبارزه با نظام ربوی حاكم بر اقتصاد سرمایه‌داری تشكر كرد
 وی افزود: خوشبختانه لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها گام‌های آخر را برای قانونی شدن بر می‌دارد، همه می‌دانیم كه در واقع این طرح یك انقلاب اقتصادی است و بدون همدلی و همكاری دولت و مجلس و هر سه قوه به درستی پیاده نمی‌شود.
به گزارش خانه ملت ، مطهری با بیان اینكه مجلس سه تغییر و اصلاح مهم در این لایحه انجام داد كه آثار منفی آن را به حداقل می‌رساند، گفت: ملایم كردن شیب واقعی كردن قیمت‌ها،‌ ممانعت از طبقاتی شدن جامعه و اجرای عدالت به روش سوسیالیستی و حذف صندوق ویژه یارانه‌ها كه خارج از نظارت دیوان محاسبات باشد، سه تغییر مهم انجام شده در لایحه توسط مجلس بود.
وی خاطر نشن كرد: بر این اساس از دولت خواست شد كه بر تاسیس صندوق ویژه و هزینه كردن درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها خارج از قانون بودجه سالانه اصرار نورزد و همانطور كه رییس جمهور از مجلس خواست كه به دولت اعتماد داشته باشد، ما نیز از دولت می‌خواهیم به مجلس اعتماد داشته باشد و تقاضای خارج از چارچوب قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس نداشته و به دنبال راه‌حل‌های غیرقانونی نباشد، زیرا نمایندگان قسم خورده‌اند كه خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه و داخلی مجلس عمل نكنند و از حقوق مردم دفاع كنند.
به گفته وی، ‌نكته مهم در باب هدفمندكردن یارانه‌ها و ایجاد عدالت اقتصادی این است كه باید این كار را در قالب اسلامی و با پشتوانه اخلاق و معنویت و برادری ایمانی و اخوت اسلامی انجام دهیم، به طوری كه بسیاری از اغنیاء داوطلبانه و برای كمك به برادران ایمانی خود از دریافت یارانه‌ها خودداری كنند و فضای دوستی و محبت میان طبقات مختلف و میان غنی و فقیر حاكم باشد و هرگز به دنبال روش سوسیالیستی كه دولت به زور از غنی گرفته و به فقیر بدهد، نباشیم.
مطهری با اشاره به حوادث اخیر، با بیان این‌كه متاسفانه هنوز آثار وقایع قبل و بعد از انتخابات باقی است و وجدان بخشی از جامعه آرام نگرفته است، افزود: علت این امر افراط‌گری بخشی از هر دو طرف ماجرا و بی‌توجهی به اجرای عدالت و قضاوت توام با تاسف از عدم رعایت انصاف است.
وی تصریح كرد: هیچ چیزی مانند عدالت جامعه را راضی نگه نمی‌دارد، به تعبیر امام علی(ع) عدالت هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و اداره كننده امور است و همه در آن می‌گنجند، زیرا هر كس احساس می‌كند حق خود را دریافت كرده است.
مطهری خاطرنشان كرد: دو طرف این ماجرا مقصرند و اشتباهاتی داشته‌اند، گرچه اینجانب سهم طرف مغلوب را بیشتر می‌دانم و معتقدم به تعبیر رهبر گرانقدرمان ظلم بزرگتر را آنها انجام داده‌اند.
به گفته وی لازم است هر دو طرف از مردم عذرخواهی كنند و در صورت استنكاف، ‌قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم به اتهامات آنان رسیدگی كند، همچنین لازم است بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در اسرع وقت آزاد شوند مگر كسانی كه دست به تخریب اماكن و اموال عمومی زده‌اند.
مطهری یادآور شد: نگهداری این افراد در زندان تا زمانی كه آنچه در نظر ماست از دهان آنها خارج شود می‌تواند مصداق شكنجه و خلاف قانون اساسی باشد و مجلس در اینجا باید به نقش نظارتی خود عمل كند.
وی افزود: لازم است دادگاه متهمان حوادث بازداشتگاه كهریزك، كوی دانشگاه و مجتمع مسكونی سبحان، هرچه زودتر برگزار شود.
وی یادآور شد: اخیرا آیت‌الله مكارم شیرازی، مرجع بزرگوار تقلید، بر دو موضوع اخیر تاكید نموده‌اند.
عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به موضوع هسته‌یی كشورمان گفت: اصرار طرف غربی بر خارج شدن اورانیوم 5/3 درصد غنی شده از ایران و مبادله آن با سوخت رآكتور اتمی در حالی كه آنان طبق مقررات موظفند سوخت مورد نیاز ایران را تامین نمایند، مشكوك به نظر می‌رسد و خوشبختانه دولت بعد از ساده‌انگاری اولیه مسیر خود را اصلاح كرد.
به گفته مطهری، آمریكایی‌ها مایلند پیوندی میان مساله انرژی هسته‌یی و رابطه با آمریكا برقرار كنند، دولت باید به هوش باشد كه فریب آنها را نخورد و رهنمودهای صائب رهبری را فراروی خود قرار دهد و به بهانه‌های مختلف از خود اشتیاق نشان ندهد.
وی در خصوص عملكرد دولت عربستان سعودی در یمن، این عملكرد را در واقع ورود به جنگ با بخشی از مردم مسلمان این كشور دانست و گفت: رهبران عربستان سعودی كه خود را خادم‌الحرمین می‌دانند نباید عامل تفرقه، ظلم و تجاوز و كشتار میان مسلمین باشند. فجایعی كه با حمایت آنها در عراق و افغانستان و پاكستان انجام می‌شود، كم بود كه اكنون به كشتار مردم مسلمان یمن پرداخته‌اند؟ شما كه عربیت و ناسیونالیسم عربی را بیشتر از اسلام قبول دارید با چه منطقی دست به كشتار برادران عرب خود زده و همكار و همراه اسراییل شده‌اید؟
این نماینده مجلس افزود: به سران سعودی كه هنوز دیه شهدای مكه مكرمه را بدهكارند، هشدار می‌دهیم كه اگر خشم مسلمانان جهان شعله‌ور شود در این آتش خواهند سوخت.
وی در ادامه نطق خود، خاطرنشان كرد: مطلب بعدی در مورد افاضات جدید آقای اسفندیار رحیم مشایی است كه فرموده "خدا نمی‌تواند محور وحدت انسان‌ها باشد، ‌زیرا به تعداد انسان‌ها خدا داریم". تضاد این سخن با تعلیمات اسلامی ‌آشكار است، ‌از آقای مشایی تقاضا داریم وارد معقولات نشوند و در مسائلی كه در تخصص‌شان نیست اظهارنظر فرمایند.
نماینده تهران همچنین در این نطق به موضوع مترو تهران اشاره كرد و با بیان اینكه متروی تهران را باید پروژه ملی بدانیم، زیرا در كل كشور اثر گذار است، گفت: حل مشكل ترافیك تهران كه به وضعیت وحشتناكی رسیده و موجب اتلاف ساعت‌ها وقت مردم و میلیاردها تومان حامل انرژی است تنها با تكمیل هفت خط مترو امكان‌پذیر است، از دولت و شهرداری می‌خواهیم با همدلی بیشتر این مهم را به سرانجام رسانند و گرایشات سیاسی را در آن دخالت ندهند.
مطهری در پایان گفت: خدا كند این خبر راست، ‌دروغ باشد كه برخی مقامات دولتی گفته‌اند هرچه به مترو كمك كنیم به نام هاشمی تمام خواهد شد، این آغاز لغزش و دور شدن از خلوص نیت است، به تعبیر شهید آیت‌الله مطهری، یك انقلاب مذهبی، ‌اگر اخلاص خود را از دست بدهد زود از بین می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار