آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

دستور دادستان تهران برای رسیدگی به پرونده مرگ پزشک کهریزک

دادسرای تهران در بیانیه ای اعلام کرد که پرونده مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک در دادسرای امور جنایی در حال رسیدگی است.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران در بیانیه خود گفته است که به دستور دادستان تهران، پرونده ای در باره فوت رامین پوراندرجانی، از پرسنل وظیفه نیروی انتظامی تشکیل شده است.
این بیانیه خاطرنشان می کند که جسد این پزشک، نوزده آبان در محل خدمت او پیدا شده و آزمایش های اولیه کالبد شکافی نشان می دهد که مرگ او به علت مسمومیت نبوده است.
خبر مرگ آقای پوراندرجانی را برای اولین بار سایت های خبری اصلاح طلبان منتشر کردند.
تغییر، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی از "خودکشی" و سایت اینترنتی نوروز، نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی هم از مرگ این پزشک 26 ساله خبر داد و احتمال "خودکشی یا قتل" او را مطرح کرد.
این گزارش ها حاکی از آن بود که آقای پوراندرجانی از سوی مقامات متهم شده که در زندان کهریزک، مرتکب قصور پزشکی شده است.
این دو سایت اینترنتی گفته اند که آقای پوراندرجانی، دوران خدمت سربازی خود را در بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران که در کوران ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری، مطرح شد، سپری کرده است.
این بازداشتگاه با دستور مستقیم آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن تعطیل شد و متهمان وقایع کهریزک که معرفی نشده اند، قرار است تحت محاکمه قرار گیرند.
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، از شایعات در باره تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه ها خبر داد.
مقام های مسئول در ایران اظهارات آقای کروبی را رد کرده و برخی افراد و گروه های تندرو خواهان برخورد با آقای کروبی شدند.
مقامات قضایی گفته اند که دادگاه ویژه روحانیت به اتهامات مهدی کروبی رسیدگی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار