آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

روسیه از تعویق دوباره راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد

وزیر انرژی روسیه می گوید نیروگاه اتمی بوشهر که مسکو در حال ساخت آن است، برخلاف برنامه ریزی های قبلی، تا پایان سال جاری میلادی، آماده بهره برداری نخواهد شد.

سرگئی اشماتکو، روز دوشنبه در مسکو به خبرنگاران گفت انتظار دارد در آنچه که اولین نیروگاه اتمی ایران به حساب می آید، «پیشرفت های جدی» حاصل شود. اما به گفته وزیر انرژی روسیه، رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر تا پایان ۲۰۰۹ آماده کار نخواهد بود.

این چندمین بار است که روسیه راه اندازی کامل تأسیسات بوشهر در جنوب ایران را به تعویق می اندازد. مهندسان روسی و ایرانی در ماه فوریه ۲۰۰۹ آزمایش این نیروگاه را آغاز کردند و مسئولان دو کشور گفته بودند این تأسیسات در همین سال به بهره برداری می رسد.

نیروگاه بوشهر قرار است با استفاده از اورانیوم غنی شده وارداتی از روسیه و نه سوخت تولید شده در ایران، فعالیت کند.

خبر روز دوشنبه مبنی بر به تعویق افتادن دوباره تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر، یک روز پس از آن اعلام می شود که دیمتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، گفت مسکو از سرعت روند مذاکرات بر سر برنامه اتمی ایران، رضایت ندارد.

روز یکشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، گفت فرصت ایران برای پاسخگویی به پیشنهاد بین المللی مورد حمایت سازمان ملل متحد رو به پایان است. به موجب این پیشنهاد اورانیوم کمتر غنی شده ایران برای غنی سازی بیشتر به روسیه منتقل می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار