آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

موسوی خوئینی: تا زمان آزادی زندانیان و جلب رضایت مردم انتظار سکوت نداشته باشید

علی اکبر موسوی (خوئینی)نماینده مجلس ششم و دبیرکل پیشین سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) خطاب به کودتاچیان گفت:تا زمان آزادی زندانیان وجلب رضایت مردم انتظار سکوت وبی عملی نداشته باشید.
به گزارش موج سبز آزادی، وی که به مناسبت ۱۷نوامبر روز جهانی دانشجو در اجتماع راهپیمایان حامل طومار سبز در واشنگتن سخن می‌گفت؛ با اشاره به سرکوب و کشتار دانشجویان چک در سال ۱۹۳۹ و بعدها در یونان اظهار داشت: سرنوشت امروز کسانی که در این کشورها پاسخ دانشجویان و مردم خود را با زبان گلوله وزندان دادند باید مایه عبرت سایر مستبدین باشد.
این عضو سابق فراکسیون دانشجوئی مجلس ششم با گرامیداشت یاد شهدای جنبش دانشجوئی و جنبش سبز چنین ادامه داد: امروز در شرایطی کنار هم جمع شده‌ایم که در داخل کشورمان ؛ دولت برآمده از کودتای نظامی از جمله بهترین نیروها وجوانان کشورمان رابه بند کشیده است. ازمیان تشکل‌هایی مثل سازمان ادوار تحکیم؛ فعالین دانشجوئی؛ جبهه مشارکت ایران؛ سازمان مجاهدین انقلاب؛ زنان؛ روزنامه‌نگاران؛ گارگران و سایر فعالین در میان بازداشت‌شدگان حضور دارند. اما اخیرا سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای پشتیبان جنبش دانشجوئی وسبز دوباره آماج حملات ناجوانمردانه کودتاگران قرار گرفته است.
در شب ۱۳آبان حسن اسدی؛ محمد صادقی ۲عضو شورای مرکزی پس از یورش به منازلشان بازداشت شدند و متعاقبا حجت شریفی؛ نفیسه زارع؛ کوهزاد اسماعیلی و موسی ساکت از اعضای سابق شورای مرکزی و سیاستگذاری و نیز دبیران شعب استانی آن را دستگیر کردند. آخرین نمونه این هجمه حکم سیاه و ناعادلانه ۸سال زندان برای عبدا… مومنی سخنگوی این سازمان بود که بدون وکیل اختیاری و رعایت ضوابط دادرسی عادلانه و نیز شرایط جسمی و فشارهای غیرقانونی وارده بر این عضو سازمان صادر شده و قابل اجرا نیست. این درحالی است که احمد زیدآبادی دبیرکل این تشکل نیز ماهها پس از تحمل فشار همچنان بدون دلیل در زندان به سر می برد.
براستی دلیل این همه انتقام جوئی از این سازمان برای چیست؟ از آنجا که شخصا سالها در این تشکل حضور داشته ام میتوانم برای شما از دلایل آن سخن بگویم. این سازمان خوشنام که از سالیان قبل با مجوز رسمی وزارت کشور فعالیت نموده همواره مدافع حقوق دانشجویان؛معلمان؛زنان؛کارگران وروزنامه نگاران بوده است. در انتخابات اخیر ریاست جمهوری سهم به سزائی در متقاعد نمودن جمعیت خاموش ایرانی به شرکت در انتخابات داشته است که علی الظاهر جرم بزرگی است!.
پس از انتخابات نیز همگام با انبوه ایرانیان معترض به تقلب‌های انتخاباتی همواره پشتیبان رهبران و نمادهای جنبش مردمی سبز بوده و یورش به منازل آنان نیز درست پس از دیدار ایشان با مهدی کروبی وپس از صدور بیانیه دعوت به شرکت در راهپیمائی ۱۳آبان صورت گرفته است. راهپیمائی که به رغم برخورد خشن پلیسی و امنیتی با راهپیمایان و مهدی کروبی ونیز حصر میرحسین موسوی صدها هزار معترض در خیابان های تهران ودیگر شهرها و دانشگاهها ؛قدرت جنبش سبز را به اثبات رساند.
موسوی خوئینی در ادامه سخنانش گفت: اما سوال اینجاست: نقش ماایرانیان به ویژه دانشجویان و دانش آموختگان درخارج کشور برابر کودتاچیان چیست؟ آیا می‌توانیم در برابر رنج و سختی خانواده‌های زندانیان و هموطنانمان بی تفاوت باشیم؟ ما در برابر خونهای ریخته شده و زندانیان مسئولیم. به نظرم کشور ما در برهه و پیچ تاریخی مهم عبور از استبداد زدگی قرار گرفته -استبداد؛ استبداد است؛ ولی اگر رنگ دینی هم داشته و از احساسات مذهبی هم برای سرکوب خود استفاده کند به مراتب خطرناک تر خواهد بود.
وی افزود، در عین حال مواجهه با استبداد دینی امکان پذیر نیست مگر با کمک نواندیشان دینی که در تاسیس یا ادامه این نظام نقش داشته اند.امری که اروپا وآمریکا سالها قبل توسط افراد آزاداندیش‌تر کلیسا مقابل حاکمیت مطلق وقت آن را طی نمودند. امروز یکی از مهمترین ضرورت های فضای خارج کشور در برابر کمک به هموطنان مان؛ ایجاد انسجام بیش از پیش ایرانیان؛ مخصوصا میان جامعه تحصیل کرده و دانشجوست.
ما مسئولیت داریم به دلیل فضای خفقان داخل؛ مدافع حقوق تضییع شده خود و هموطنانمان باشیم. که البته تحقق این امر در دنیای امروز بدون فعالیت سیستماتیک و شبکه ای امکان پذیر نیست. و این موضوع هم بدون گفتگوی فراگیر ایرانیان عملی نخواهد بود. با وجود چنین شبکه ای برخاسته از نسل دانشجویان ودانش آموختگان ایرانی؛صدای دولت کودتا نخواهد توانست به نمایندگی از اکثریت ایرانیان در مجامع بین المللی طنین انداز شود؛ همچنان که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صدای ایرانیان معترض بسیار بلندتر از دولت کودتا بود ودولتی که سال گذشته در همان ایام از برنامه خود در دانشگاه کلمبیا برای خود در دنیا تبلیغات راه انداخته بود؛ امسال دربه در به دنبال هتل اقامت خود می‌گشت! دولت کودتا باید متوجه این امر باشد نمیتواند خواسته ها وآمال اکثریت ملت ایران را نمایندگی کند و اکثریت قشر آگاه ایرانی میتوانند صدای مردم را به گوش جهانیان برسان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار