آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

طرح تحریم ایران در صحن مجلس نمایندگان آمریکا


رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم جدیدی علیه صنایع نفت و گاز ایران را برای رای نهایی به صحن این مجلس فرستاده اند. هم زمان، دولت باراک اوباما تاکید کرده که استراتژی اش در قبال ایران شامل دو بعد تحریم ها و مشوق هاست.

مجلس نمایندگان روز سه شنبه (13 اکتبر) طرح تحریم شرکت های خارجی سرمایه گذار در صنایع نفت و گاز ایران را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این طرح، موسسه های مالی وابسته به دولت های ایالتی و محلی در آمریکا می توانند سرمایه هایشان را از شرکت هایی که 20 میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کرده اند، خارج کنند.

چنین تحریمی در سال های اخیر در چند ایالت آمریکا از جمله ایالت کالیفرنیا مطرح شده است.

صندوق بازنشستگی معلمان کاليفرنيا که به اختصار کالسترس (CalSTRS) در سال 2007 میلادی از 13 شرکت طرف معامله خود خواست که به سرمایه گذاری در ايران خاتمه دهند.

حال کنگره آمریکا می خواهد که برای نخستین بار از اقداماتی از این دست رسما حمایت کند.

ناظران می گویند که اقدام کنگره آمریکا، امکان اقدام قانونی شرکت های متضرر از موسسه های مالی ایالتی و محلی در آمریکا را منتفی خواهد کرد و احتمال دارد که جذب سرمایه های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را دشوارتر کند.

انتظار می رود که مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی واشنگتن، طرح تحریمی جدید را در صحن این مجلس تصویب کند. طرح مشابه ای نیز در مجلس سنای آمریکا در دست بررسیست.

واکنش دولت اوباما

وزارت امور خارجه آمریکا، بعد از ظهر روز سه شنبه از واکنش مستقیم به اقدام مجلس نمایندگان خودداری کرد.

با این همه، پی جی کراولی، سخنگوی این وزارتخانه، تاکید کرد که استراتژی آمریکا در برابر ایران شامل دو بعد تحریم ها و مشوق هاست.

او گفت که آمریکا در نظر ندارد بطور نامحدود در چهارچوب گروه 1+5 با ایران مذاکره کند.

مجلس سنای آمریکا هفته گذشته موضوع تشدید تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم بنزین وارداتی ایران را در دستور کار خود قرار داد.

اما دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، می گوید که در مقطع کنونی با اقدام یکجانبه کنگره برای وضع تحریم های شدید علیه ایران موافق نیست.

قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه می گویند که می خواهند با تصویب قوانین تحریمی علیه ایران به باراک اوباما برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اتمی ایران کمک کنند.

ایران بارها تحریم های یکجانبه آمریکا را بی فایده دانسته و تاکید کرده است که این تحریم ها بر خط مشی سیاسی یا هسته ای این کشور تاثیری ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار