آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

ابراز نگرانی اصلاح طلبان مجلس از وضعیت حاکم بر ایران


شماری از نمایندگان اصلاح طلب مجلس یکشنبه ۲۰ مهر ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس ایران دیدار و درباره مسائل کشور از دیدگاه اصلاح طلبان از جمله افزایش مداخله نظامیان در امور سیاسی ابراز نگرانی کرده اند.

این افراد شامل اعضای شورای مرکزی فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس بوده اند.

داریوش قنبری، سخنگوی این فراکسیون گفته که اصللاح طلبان از پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و برخوردهای "غیرقانونی" در نحوه نگهداری آنها ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته او نمایندگان اصلاح طلب، از اتهام‌زنی به مردم و برانداز‌ خواندن آنها انتقاد کردند و از آقای لاریجانی خواستند تا مراقب عواقب چنین رویکردهایی در جامعه باشد.

اصلاح طلبان مجلس در این دیدار همچنین خواستار برخورد قضایی با "متخلفان" بازداشتگاه کهریزک شده اند.

آقای قنبری گفته که همفکران او در دیدار با علی لاریجانی نسبت به مداخله نظامیان در امور سیاسی کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار خاتمه دادن به این روال شده اند.

اصلاح طلبان حاضر در این جلسه، نسبت به بی‌اطلاعی مجلس از توافقات صورت گرفته در پرونده اتمی با گروه ۱+۵ ( پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان) ابراز نگرانی کرده و خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر به مجلس شده اند.

به گفته نمایندگان حاضر در این جلسه، درباره "‌اعمال خلاف قانون دولت" هم با رئیس مجلس گفت و گو شده است.

آقای قنبری گفته است که در این جلسه مشخصا ۲۰ مورد از مسائل مهم کشور را با علی لاریجانی در میان گذاشته اند.

از واکنش آقای لاریجانی به این انتقادها و از موضع او در دیدار با اصلاح طلبان گزارشی منتشر نشده است اما انتقاد اصلاح طلبان از شرایط حاکم بر ایران از جمله "اعمال خلاف دولت" پیشتر از سوی آقای لاریجانی نیز مورد توجه و تذکر قرار گرفته بود.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون خط امام مجلس (اقلیت اصلاح طلب) پیش از این دیدار از اینکه گشایشی در ارتباط با قول‌های ارائه شده از سوی رئیس مجلس در مورد آزادی زندانیان سیاسی صورت نگرفته، از علی لاریجانی انتقاد کرده بود.

آقای لاریجانی پیش از این به نمایندگان اقلیت مجلس وعده داده بود که شرایط زندانیان سیاسی آسان تر خواهد شد اما اصلاح طلبان می گویند از شرایط فعلی زندانیان رضایت ندارند.

آقای تابش گفته بود "چطور مجرمان کهریزک که وجدان جامعه را آزار داده و ضربه مهلکی به انقلاب زدند، هنوز تحت پیگرد قرار نگرفته و خبری از محاکمه و اعلام اسامی آنها نیست. اما افرادی که پیش از این مسندهای دولتی داشته و بعضا از نمایندگان خوشنام دوره گذشته هستند، با آنکه بازجویی آنها تمام شده، هنوز بلاتکلیف هستند."

اشاره آقای تابش به بهزاد نبوی، نایب رئیس مجلس ششم، محسن میردامادی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن دوره مجلس و محسن صفایی فراهانی از نمایندگان اصلاح طلب دوره ششم مجلس است که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در آن، بازداشت شده اند.

ریاست قوه قضائیه ایران چندی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران به صادق لاریجانی (برادر رئیس فعلی مجلس) واگذار شد. به نظر می رسد که برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس امیدوارند از فرصت پیوند برادری ریاست مجلس و قوه قضائیه ایران برای بهبود شرایط بازداشت شدگان استفاده کنند.

از میان بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، تاکنون سه نفر در دادگاه اولیه به اعدام محکوم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار