آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

یکی دیگر از وکلای ایرانی ممنوع الخروج شد


محمد سیف زاده از وکلای برجسته دادگستری در ایران و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ممنوع الخروج شده است.

آقای سیف زاده در گفت و گو با بخش فارس بی بی سی، خبر ممنوع الخروج شدنش را تایید کرده و گفته هنگامی که قصد سوارشدن به هواپیما را داشته ماموری گذرنامه او را توقیف کرده است.

ممانعت از خروج آقای سیف زاده از ایران از سوی معاونت امنیت دادسرای انقلاب تهران صورت گرفته است. آقای سیف زاده می گوید که هیچ گونه پرونده ای در دادسرای انقلاب تهران ندارد.

در ماه های اخیر ماموران دولتی در ایران از خروج برخی از چهره های سیاسی، فرهنگی و حقوقی و حتی برخی از هنرمندان این کشور که عازم سفر خارجی بوده اند، جلوگیری کرده اند اما این وضعیت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و نارضایتی های پس از آن افزایش یافته است

هفته گذشته، از خروج دو سینماگر ایرانی که به دعوت آکادمی اسکار عازم آمریکا بودند نیز جلوگیری شده بود.

پیش از این، از خروج عبدالفتاح سلطانی، دیگر حقوقدان و وکیل دادگستری ایران نیز در فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران جلوگیری شده بود.

عبدالفتاح سلطانی و محمد سیف زاده که اینک هر دو برای خروج از کشور با ممانعت رو به رو شده اند، وکالت شمار کثیری از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، فعالان سیاسی و اجتماعی را در ایران بر عهده داشته اند.

این دو حقوقدان حدود هشت سال پیش به همراه شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، کانون مدافعان حقوق بشر در ایران را تاسیس کردند.

کانون مدافعان حقوق بشر هدف خود را مواردی چون دفاع از متهمان سیاسی - عقیدتی و حمایت از خانواده آنها، انتشار گزارش هایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و ایجاد نهادهای مردمی حقوق بشری اعلام کرده است.

دبیرخانه کمیسیون ماده ‪ ۱۰‬قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها در ایران، حدود دو سال پیش با صدور اطلاعیه ای فعالیت کانون مدافعان حقوق بشر را غیر قانونی اعلام کرده بود اما هنوز معلوم نیست که ممنوع الخروج شدن دو وکیل دادگستری در ارتباط با فعالیت شان در این کانون است یا خیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار