آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

بسيج ناوگان عمومي پايتخت براي تغييرساعت از دوم آبان؛

معاون شهردارتهران خبرداد:
كاهش12درصدي پيك ترافيك بااجراي طرح تغييرساعت
اجراي سياست لاغري در بزرگراه‌ها

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: شهرداري تهران سياست لاغري را در احداث بزرگراه‌ها در پايتخت در پيش گرفته است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: اين كه فقط بزرگراه بسازيم تا همه در مسابقه بيشتر استفاده كردن از خودروهاي شخصي شركت كنند، سياست غلطي است و بايد به سمت توسعه استفاده از خودروهاي عمومي برويم.

وي در خصوص طرح تغيير ساعت كاري در تهران از دوم آبان ماه سال جاري گفت: اين طرح مدت زيادي توسط مركز مطالعات ترافيك شهري مورد بررسي قرار گرفته است و طبق مطالعات ميداني، تطبيقي و مدلسازي اجراي اين طرح مي‌توان در بهبود ترافيك پايتخت موثر باشد.

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين كه طرح پيشنهادي شهرداري تهران در خصوص تغيير ساعت مشاغل مختلف تهران در كميته فني شوراي عالي ترافيك و پس از آن در جلسه شورا به تصويب رسيد افزود: اين طرح از دوم آبان ماه سال جاري در شهر تهران به صورت آزمايشي به مدت يكماه انجام مي‌شود.

وي با تقدير از شوراي عالي ترافيك براي تصويب اين طرح گفت: بر اساس اين مصوبه ساعت كار مراكز نظامي و صنعتي به تشخيص ارگان‌هاي مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بين ساعت 13 تا 13:30 براي گروه‌هاي نظامي و 14 تا 14:30 براي گروه‌هاي صنعتي پايان مي‌يابد، ساعت كار بانك‌ها از ساعت 7 تا 15، ساعت كار ادارات دولتي 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به كار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پايان كار 13 تا 15 خواهد بود. همچنين ساعت كار صنوف نيز از ساعت 9:30 تا 16 تعيين شده است.

معاون ترافيك شهردار تهران افزود: همچنين ساعت آغاز به كار مدارس ابتدايي در ساعت 8:30 صبح و دانشگاه‌ها و دبيرستان‌ها نيز در ساعت 8 تعيين شده است تا به اين ترتيب كودكان دوره‌هاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند.

وي به ايسنا گفت: برآوردها نشان مي‌دهد اجراي اين طرح موجب كاهش 12 درصدي پيك ترافيك صبحگاهي و 5/12 درصدي پيك ترافيك عصرگاهي مي‌شود.

معاون ترافيك شهردار تهران در عين حال با اشاره به آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومي تهران براي اجراي اين طرح تصريح كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ناوگان اتوبوسراني، مترو و تاكسي پايتخت از دوم آبان بر مبناي تغيير ساعت‌هاي جديد نسبت به خدمات‌رساني اقدام مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اين كه حل معضل ترافيك يك بعدي نبوده و بايد تركيبي از فعاليت‌هاي مختلف براي آن صورت گيرد، افزود: تغيير ساعت كاري يكي از اين فعاليت‌هاي اجتناب‌ناپذير در اين خصوص است.

معاون ترافيك شهردار تهران در خصوص نگراني والدين براي جابجايي فرزندانشان گفت: برخي از اين مسائل از جمله جابجايي دانش‌آموزان كم سن و سال توسط والدين در ساعات اوليه صبح مي‌تواند با اختصاص سرويس مدارس حل شود.

وي در خصوص جابجايي فرزندان خانواده‌هايي كه پدر و مادر هر دو شاغل هستند گفت: اين مورد با پيش‌بيني مرخصي ساعتي توسط ارگانهاي مربوطه براي يكي از والدين حل خواهد شد كه در اين خصوص شوراي عالي ترافيك اعلام كرده است كه با دستگاه‌هاي مربوطه هماهنگ شده تا در صورت لزوم مرخصي لازم را به اين خانواده‌ها داده شود. در عين حال بر اساس برآوردي انجام شده تنها 6/3 درصد از خانوارهاي تهراني پدر و مادر هر دو شاغل هستند.

تشكري در عين حال از فرمانداري ساير شهرستان‌هاي استان تهران خواست با همكاري فرمانداري و استانداري تهران برخي ناهماهنگي‌ها در آغاز طرح را برطرف كنند و استانداري تهران نيز با نظارت دقيق نسبت به اجرايي شدن كامل مصوبه شوراي عالي ترافيك اقدام كند تا شاهد آثار مثبت اجراي اين طرح باشيم.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اين كه آيا در صورت موفقيت‌آميز نبودن اين طرح، شهرداري اصرار بر ادامه آن خواهد داشت يا خير گفت: شهرداري تهران مطمئن است كه اجراي طرح تغيير ساعت كاري موفقيت‌آميز خواهد بود ولي هيچ طرحي مطلق نيست و پس از يكماه از اجراي و تثبيت آن اشكالات به طور كامل مشخص و نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

معاون ترافيك شهردار تهران در عين حال تاكيد كرد: اجراي اين طرح مادامي ادامه خواهد داشت كه منافع شهروندان را تامين كرده و موجب كاهش مشكلات شهروندان شود در غير اين صورت اصراري بر ادامه اجراي اين طرح و طرح‌هاي اينچنيني نخواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار