آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

ایران: نتیجه مذاکرات هرچه باشد، غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داشت

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می گوید نتایج مذاکرات قدرت های بزرگ جهان هر چه باشد، تهران فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف نمی کند.

علی شیرزادیان این سخنان را ساعاتی پیش از آغاز مذاکرات بین المللی در وین درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی، در گفت و گو با خبرگزرای ایرنا، ایراد کرد.

مذاکرات میان نمایندگان ایران، روسیه، فرانسه، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر انتقال اورانیوم ایران به روسیه و فرانسه برای آماده سازی به عنوان سوخت راکتور تمرکز خواهد داشت.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، حتی اگر تهران دریافت اورانیوم غنی شده با غلظت بالا را از روسیه و فرانسه قبول کند، غنی سازی اورانیوم با غلظت پایین تر در ایران ادامه خواهد یافت.

دیپلمات های غربی این مذاکرات سه جانبه را اقدامی در راستای اعتمادسازی قلمداد می کنند. آنان می گویند مذاکرات وین اطمینان می دهد که اورانیوم ایران تا حد مناسب برای اهداف صلح آمیز و ناکافی برای تولید سلاح اتمی، غنی می شود.

به دنبال سر باز زدن جمهوری اسلامی و عدم تعهد آن به پیمان های بین المللی، شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون سه قطعنامه تحریمی را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است.

به دنبال دیدار اول اکتبر میان تهران و کشورهای موسوم به ۱+۵ در ژنو، مذاکرات دو روزه میان نمایندگان جمهوری اسلامی، روسیه، فرانسه، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در پایتخت اتریش آغاز می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار