آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

موسوی: تا مردم به حساب نیایند راه حلی جامع برای مشکل پیدا نخواهد شد


میرحسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، برون رفت از بحران کنونی را بدون توجه به خواست مردم ممکن ندانسته است.

آقای موسوی در نخستین مصاحبه اینترنتی خود پس از انتخابات که با سایت کلمه، سایت اطلاع رسانی او، انجام شده ضمن اشاره به اخباری که در برخی رسانه ها در مورد پیشنهاد وحدت ملی برای حل بحران سیاسی کنونی انتشار یافته گفته است که در مورد چنین طرحی، کسی با او تماسی نگرفته است.

میرحسین موسوی گفت که وحدت ملی در یک استنباط به معنی اتخاد قشرها، طبقات و گروه های مختف مردم است و از "زنجیر سبز"، که حامیان او از قشرهای مختلف در جریان مبارزات انتخاباتی از شمال تا جنوب تهران ایجاد کردند، به عنوان نماد چنین اتحادی یاد کرد.

وی در عین حال گفت که در مفهوم دیگر، وحدت ملی به طرح ها و پیشنهادهای گوناگونی برای حل مشکلات بعد از انتخابات اشاره دارد که گفته می شود عده ای با انگیزه های گوناگون و گاه انگیزه های خیر، تهیه کرده اند.

اشاره آقای موسوی به اخبار مربوط به پیشنهاد توافق بین جناح های مختلف در جمهوری اسلامی به منظور پایان دادن به مشکلات سیاسی کنونی و ادامه اعتراضات مردم است که با وجود گذشت بیش از چهار ماه از اعلام نتیجه انتخابات همچنان ادامه داشته است.

آقای موسوی افزود که از جمله، اخباری در مورد طرح های ارائه شده توسط بعضی اعضای مجمع تشخیص مصلحت به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع، و یا طرحی توسط محمدرضا مهدوی کنی، دبیر جامعه روحانیت مبارز، انتشار یافته اما در این مورد با او تماس رسمی و نامه نگاری صورت نگرفته است.

وی گفت که با وجود عدم دسترسی به امکانات گسترده رسانه ای، اگر موضوعی از این قبیل وجود داشته باشد، قطعا آن را به اطلاع مردم خواهد رساند و از دست اندرکاران رسانه های اینترنتی خواست تا از امکانات فضای مجازی برای اطلاع رسانی استفاده کنند.

او گفت که در این معنی از وحدت ملی، "تا هنگامی که مساله بحران و مشکل در کشور قبول نشود، تا هنگامی که اکثریت مردم اغتشاگر نامیده شوند، تا موقعی که مردم به حساب نیایند و منحرف نامیده شوند و تا موقعی که حق مردم برای تعیین سرنوشتشان قبول نشود، راه حل جامعی برای این مشکل پیدا نخواهد شد."

آقای موسوی گفت که مردم همه باهم هستند، حتی کسانی که نظرات متفاوتی دارند و افزود که تفکیک هایی از این دست را دیگران برای مردم قایل می شوند.

وی تاکید کرد که هر کس راه حلی را در چارچوب ایجاد وحدت ملی پیشنهاد می کند باید به مردم و خواست قانون اساسی در رعایت حق حاکمیت مردم احترام بگذارد.

میرحسین موسوی در بخش های دیگری از این مصاحبه "راه سبز امید" را حرکتی عمومی توصیف کرد که هدف آن، رسیدن به اهداف و آرمان ها و تحقق خواست و استیفای حقوق مردم است و افزود که به همین دلیل، راه اندازی این حرکت در شرایط کنونی مناسب تر از تشکیل حزب و جبهه سیاسی بوده است هرچند نباید اهمیت احزاب و تشکل ها را نادیده گرفت.

آقای موسوی گفت که راه سبز امید براساس تجربه دوره مبارزات انتخاباتی و مفهوم هر فرد یک ستاد ایجاد شده و شرایطی را فراهم می آورد تا هرکس در حد امکانات خود، چه به عنوان یک فرد، چه در خانواده، چه در گروه های کوچک و بزرگ، به پیشبرد هدف های آن کمک کند.

به گفته میرحسین موسوی، در فضای بعد از انتخابات، خلاقیت ها به شکلی بی سابقه و استثنایی شکوفا شده و در این زمینه به خلق سرودها، نقاشی و کاریکاتور اشاره کرد و افزود آنچه که بروز کرده در داخل حزب یا تشکل سیاسی صورت نگرفته بلکه مردم تک تک، در گروه های دو نفره یا بیشتر، و در همه جا، چه داخل و چه خارج از کشور، در این زمینه موثر بوده اند.

وی گفت که حرکت کنونی متعلق به یک حزب و گروه خاص نیست بلکه آمیخته با آرمان ها و آمال همه مردم است و تبدیل به یک راه زندگی شده و به همین دلیل هم متوقف شدنی نیست و تداوم دارد.

مصاحبه میرحسین موسوی در حالی انتشار می یابد که در هفته های اخیر، برخی رسانه های داخلی از تلاش برخی شخصیت های سیاسی و مذهبی برای حل بحران سیاسی کنونی از راه توافق جناح های مختلف در جمهوری اسلامی خبر داده اند.

از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم، حدود سه هفته پیش خواستار تشکیل هیأتی برای میانجی گری بین جناح های مختلف سیاسی در ایران شد و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران، نیز در سخنانی در اجلاس مجلس خبرگان گفت که "گروهی از افراد خیرخواه در حال تنظیم طرح و مجموعه ای هستند که بتوان با محوریت کلام رهبری و بزرگان برای برون رفت از وضعیت فعلی اقدام کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار