آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

روایت رجا نیوز از پرتاب کفش به صفار هرندی در دانشگاه تهران + تصاویر

عصر روز دوشنبه، نشست "سوء تفاهم بزرگ" در حالی از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد که از 2 روز قبل و به موازات انتشار خبر برگزاری این مراسم، در اطلاعیه‌های متعددی در سطح دانشگاه، دانشجویان به اخلال در نظم این مراسم از طریق تجمع و سردادن شعارهایی به نفع آنچه که جنبش سبز می‌خواندند، دعوت شدند.

به گزارش رجانیوز، برگزارکنندگان این مراسم نیز گویا با آگاهی از همین برنامه اخلال، در ابتدای برنامه تریبون آزادی تدارک دیده بودند تا افراد نختلف بتوانند قبل از هرگونه بی‌نظمی آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

با این حال، جمعی از دانشجویان هوادار موسوی که گویا به بی‌قانونی عادت کرده‌اند، حتی در بین برگزاری این تریبون نیز نتوانستند به‌صورت آرام، نظرات طرف مقابل را بشنوند و خود نیز چنانچه استدلالی دارند، بیان کنند.

برخي دانشجويان انجمن اسلامي اين دانشکده از روز قبل مطالبي را بر روي تابلوي برد انجمن خود عليه سخنرانان اين نشست از جمله محمدحسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم نصب کرده بودند.

برگه هايي درباره درخواست آزادي افرادي همچون محسن ميردامادي، بهزادنبوي، احمد زيدآبادي و عبدالله مومني که پس از اغتشاشات اخير تهران دستگير شده اند، بر روي برد اين انجمن به چشم مي خورد.

بنا بر گزارش ایرنا، نشست بسيج دانشجويي مصادف با برنامه اعلام شده ساعت13 با پخش سرود جمهوري اسلامي آغاز شد. درحالي که تعدادي از حاضران که مچ بند، تسبيح و پارچه هاي سبز به دست داشتند، برخلاف ساير دانشجويان ترجيح دادند به احترام اين سرود بلند نشوند.

*توزيع مچ‌بندها و پارچه هاي سبز رنگ در زمان قرائت قرآن کريم ادامه داشت.

*تذکرهاي مداوم مجري برنامه براي رعايت نظم نشست بارها با "هو" کردن اين افراد و اعتراض هاي آنان مواجه شد.
تريبون آزاد، نخستين بخش از اين نشست بود که طي آن چهار نفر به عنوان منتقد دولت و 2 نفر به عنوان موافق دولت نظرات خود را بيان کردند.

*پويا امرالهي صاحب امتياز نشريه دانشجويي 88 با اعلام اينکه "جوانان اصلاح طلب مي خواهند روز هشتم آبان ماه را روزه سياسي بگيرند،" به انتقاد از فعاليت هاي دولت نهم پرداخت.

وي با بيان اينکه قبول دارم اتفاقات پس از انتخابات برنامه ريزي شده بود، افرادي همچون ميردامادي ،تاج زاده و نبوي را به عنوان "خط امامي" لقب داد و گفت: گروه‌هايي مي خواهند محسن سازگارا را نماد جنبش سبز معرفي کنند، در حالي که اينچنين نيست.

وي با "اقليت خواندن" طيف متبوع خود اظهار داشت: بايد تريبوني در صدا و سيما به آنان اختصاص داده شود.

گفته هاي امرالهي در حالي اظهار مي شد که صداي سوت و کف موافقان وي با "هو" کردن مخالفان او همراه بود به طوري که مجري تذکر داد دانشگاه را با استاديوم اشتباه نگيريد که اين حرف مجري با واکنش برخي دانشجويان همراه شد.

* اميرحسين ثابتي مسئول بسيج دانشجويي دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بيان اينکه کساني که در خيابان مي ريزند اين جا هم سوت و کف مي زنند، به افراد مخل نظم جلسه گفت: ما جامعه مدني را با حرکات شما شناخته ايم.

ثابتي اقدام مير حسين موسوي را در اعلام برنده شدن در انتخابات پيش از پايان راي گيري، "ديکتاتوري اقليت" خواند و ادامه داد: چرا کسي بايد داراي مصونيت آهنين باشد و چرا فردي مانند مهدي هاشمي بايد در لبنان باشد و به کشور برنگردد؟ اگر او بي گناه است بايد از خود دفاع کند.

وي همچنين با اشاره به ادعاي شکنجه شدن حجاريان براي اعتراف کردن گفت: چرا الان که حجاريان آزاد شده است، حرف خود را پس نمي گيرد؟ ديکتاتوري يعني اينکه حجاريان به نتيجه اي مي رسد اما شما قبول نمي کنيد. سخنان ثابتي با "هو" کشيدن افراد منتقد دولت همراه شد.

* محمد باقري دانشجويي که خود را بي طرف مي خواند، در اين تريبون آزاد با طرح اين پرسش که بسيج و سپاه چه ارتباطي با يکديگر دارند؟ از مسئولان اين تشکل درخواست پاسخ کرد که مسوولان برگزاري اين نشست وي را به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارديبهشت 86 ارجاع دادند.

باقري همچنين مدعي شد که موج سبز در روزهاي نخست پس از انتخابات شعار راي من کجاست را سرمي داد اما پس از آن مي خواست راي خود را پس بگيرد.

همچنين وي برگزاري جلسات مباحثه رودررو پس از انتخابات را مانع از وقوع حوادث جاري دانست.

* روزبهان اميري ديگر منتقد دولت بود که با بيان اينکه هواداران جنبش سبز به دنبال اغتشاش نيستند، ايجاد فضاي آرام را سبب طرح ديدگاه‌هاي اين گروه خواند.

وي همچنين با اشاره به اتفاقات پيش آمده در کوي دانشگاه خواستار رسيدگي و مجازات عاملان و آمران اين حادثه شد.

اميري همچنين به ذکر گفته يکي از افرادي پرداخت که گويا با حجاريان ملاقاتي داشته است. وي بدون اينکه نامي از فرد مورد نظر ببرد، اظهار داشت: آن فرد از حجاريان پرسيده است شنيده ايم از شوراي مرکزي حزب مشارکت استعفا داديد؟ که حجاريان با خنده پاسخ مي دهد مي خواهم عضو شوراي مرکزي سازمان شوم!

اين دانشجو با بيان اينکه جنبش سبز اعلام وفاداري به انقلاب 57 است، در ادامه سخنان خود به بسيج توهين کرد.

*سخنگوي بعدي اشتري با اشاره به هياهوهاي منتقدان حاضر در جلسه گفت: خاتمي موقع تحويل دادن رياست جمهوري گفته بود که با اين جماعت نمي توان به جامعه مدني رسيد که وضع موجود نيز اين را ثابت مي کند.
وي در پاسخ به صحبت هاي باقري درباره موج سبز گفت: مردم نبايد در خيابان مي ريختند بلکه نماينده آنان مي توانست به دنبال خواست آنان برود.

هنگامي که اشتري به حمايت حسنعلي منتظري از موسوي و جريان طرد شدن او از سوي امام خميني اشاره داشت، تعدادي از دانشجويان که مچ بند هاي سبز رنگ به دست داشتند، شروع به فحاشي کردند که مجري برنامه قصد داشت براي حفظ نظم اين افراد را به بيرون سالن راهنمايي کند اما ساير طرفداران موسوي با فريادهاي "دروغگو و ديکتاتور" قصد اخلال در جلسه و ترک محل را داشتند اما در بين آنان نيز دودستگي رخ داد که برخي مي خواستند در جلسه بمانند.

*يکي ديگر از منتقدان دولت محمدحسين صفار هرندي را مخاطب قرار داد و از او درباره عملکرد برخي از اعضاي دولت نهم پرسيد.

* آخرين نماينده جريان مخالف دولت در حالي به سخنراني درتريبون آزاد پرداخت كه صفار هرندي در سالن حاضر شده بود. حمديه به نمايندگي از مخالفين دولت خطاب به صفارهرندي گفت: سوال من اين است كه شما عليرغم شناخت طيف مقابل چه طور به امثال ما لقب منافق و كافر مي‌دهيد؟

* قسمت دوم اين برنامه در حالي آغاز شد كه ناصر قره‌باغي كارشناس مسائل سياسي در ميان شعارهاي طيف‌هاي مختلف حاضر در سالن به بالاي جايگاه رفت و به مسئله بازخواني انتخابات و پاسخ به دروغ تقلب پرداخت.

* در حالي كه قره‌باغي به شبهه‌هاي وارد بر انتخابات كه از سوي موسوي و حاميان او مطرح شده بود پاسخ مي‌داد، حاميان موسوي با هياهو و سوت و كف قصد داشتند مانع از رسيدن صداي وي به دانشجويان حاضر در جلسه شوند. قره‌باغي در پاسخ به هياهوي اين عده گفت: امروز خوشحالم كه در جبهه انبيا و اميرالمومنين قرار گرفته‌ام چون آنها نيز از سوي مخالفان هو مي‌شدند.

* قره‌باغي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص شعار "ياحسين، ميرحسين " حاميان موسوي گفت شاه و پهلوي نيز از حسين (ع) دم مي‌زدند اما خدا نكند كه حسين گفتن شما مانند پهلوي باشد.

* وي با ابراز تاسف از توهين يكي از دانشجويان در تريبون آزاد به يكي از نهادهاي انقلابي كشور گفت: حاميان موسوي از بسيجي واقعي صحبت مي‌كنند اما بايد بگويم كه بسيجي واقعي همان فردي بود كه شب امتحانش در ميدان كاج تهران در زير ماشين اغتشاشگران به شهادت رسيد.

* دشتباني از اعضاي سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، كارمند جهاد دانشگاهي و از حاميان موسوي كه به عنوان عوامل اصلي هياهوكنندگان در سالن حاضر بود، در بين سخنان قره‌باغي به مقابل جايگاه رفته و همواره اعتراضاتي را نسبت به سخنان او اعلام مي‌كرد كه سرانجام به ايجاد درگيري در سالن و برهم خوردن نظم برنامه شد.

* بخش پاياني برنامه كه به سخنراني صفارهرندي اختصاص داشت در حالي آغاز شد كه حاميان موسوي با شعارهاي مختلف فضاي سالن را متشنج كرده بودند و هر طيفي شعار مد نظر خود را در پاسخ به جناح مقابل فرياد مي‌زد.

* صفار هرندي در ابتداي سخنان خود در واكنش به هياهوي حاميان موسوي گفت: اين كار عادت تاريخي دوستان شما است و حتي به ياد داريم كه شما،‌خاتمي محبوب خود را نيز در همين دانشگاه هو كرديد. البته اين كار زماني آغاز شد كه خاتمي به انحراف اصلاحات اشاره كرد.

* جريانات افراطي حاضر در سالن در تمام طول سخنراني صفارهرندي با سردادن شعارهاي عليه دولت مانع از برگزاري جلسه بر اساس روند عادي مي شدند و حتي در برخي مواقع اهانت‌هايي را نيز به سخنران برنامه انجام مي‌دادند. زماني كه اين جريانات شعار "مرگ بر تو " را خطاب به صفارهرندي فرياد زدند وي در پاسخ به آنها گفت ما كه قابل اين شعارهاي شما نيستيم.

* سخنان صفارهرندي درخصوص آمار كشته شدگان حوادث اخير كه در بين آنها 10 نفر نيز از بسيجيان بودند اشاره كرد كه با استقبال بسيجيان دانشگاه تهران همراه شد و يكصدا شعار "حسين حسين، شعار ماست، شهادت افتخار ماست " را سر دادند.

* در ادامه برنامه زماني كه صفار هرندي از تلاش موسوي براي پايان فضاحت‌هاي موجود سخن مي‌گفت، يكي از حاميان لنگه‌كفشي را به سوي جايگاه برنامه پرت كرد كه در بين راه بر سر دانشجويان دختر بسيجي فرود آمد. البته صفار نيز درواكنش به اين حركت در حالي كه لبخند به لب داشت؛ گفت: لطف كنيد و علامت مدنيت را به سوي ما پرت نكنيد.

* در اين هنگام دانشجويان لنگه كفش پرت شده را بروي جايگاه برده و تحويل صفار دادند و او نيز در حالي كه لنگه‌كفش را در دستان خود گرفته بود، گفت صاحب اين كفش بعد از جلسه بيايد و كفشش را تحويل بگيرد. البته دانشجويان بسيجي درهمين زمان شعار "آزادي انديشه، با لنگه‌كفش نمي‌شه " را در سالن فرياد زدند.

* در بخش ديگري از اين برنامه صفارهرندي در واكنش به بيسواد خواندن دولت نهم از سوي حاميان موسوي حاضر در سالن پيشنهاد كرد كه دانشجويان حاضر ميانگين سواد دولت نهم را نسبت به دولت‌هاي گذشته بررسي كنند تا اين مسئله روشن شود.

با این حال، جنجال‌آفرینی‌های افراطیون مانع از انجام سخنرانی نسبتاً طولانی توسط محمدحسین صفارهرندی مدت نشد و متانت وی در قبال فریادهای "مرگ بر تو"، فحاشی‌ها با عصبانیت بیشتر این طیف مواجه شد و این افراد حتی به لنگه کفش پرانی اقدام کردند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز که موسوي سکوت چند ساله خود را شکست بايد ممنون احمدي نژاد باشد که چنين شرايطي را براي او فراهم کرده است.

"محمد حسين صفارهرندي" در سلسله نشست هاي بسيج دانشجويي دانشکده فني دانشگاه تهران با عنوان "سوءتفاهم بزرگ" در حالي حضور يافت که عده اي از طرفداران موسوي تلاش مي کردند با شعارهايشان مانع سخنراني وي شوند اما او از همان ابتدا تاکيد کرد که من با منطق جواب شما را مي دهم.

وي در ادامه با اهانت هاي بسياري از سبزپوشان روبه روشد و در پاسخ به آنان گفت: من از اهانت هاي شما ناراحت نمي شوم زيرا شما به اين اهانت کردن ها عادت داريد و زماني در همين دانشگاه به خاتمي هم اهانت مي کرديد.

وي در ادامه وقتي با شعارهاي طرفداران موسوي روبه رو شد، گفت: من هم در يک دوره اي نسبت به موسوي همين احساس را داشتم‌، و عده اي هم در اين انتخابات به همين دليل به سراغ موسوي رفتند ولي متاسفانه موسوي با اعمالش اين انديشه هايي که نسبت به او وجود داشت را زير سوال برد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: کسي مشکلي با خط امام ندارد، امروز مشکل بر سر مصاديق است، ‌همه مي‌گويند که خط امام خوب است اما شما که دم از خط امام مي‌زنيد چرا در مقابل مهاجراني که همين چند روز پيش عليه امام موضع‌گيري کرده بود، اعتراضي نمي‌کنيد.

**تبعيت از راي 24 ميليوني کودتاست يا 13 ميليون؟

صفارهرندي در پاسخ به شعار تعدادي ديگر که دولت فعلي را دولت کودتا مي‌ناميدند، گفت: تبعيت از راي 24 ميليوني کودتا است يا 13 ميليون؟

وي گفت: سوال اصلي اين است که چرا موسوي عليرغم تمام دعوت‌هاي مکرر در دوره‌هاي قبلي در انتخابات شرکت نمي‌کرد اما در اين دوره حاضر شد به عرصه وارد شود.

وي افزود: موسوي خودش جواب اين سوال را داده و در دوره‌هاي قبل اعلام کرده بود که در شرايطي که جامعه پذيرش اين جريان را ندارد، من چرا وارد شوم، اما شاهديم که موسوي در سال 87 عليرغم اين نظر وارد عرصه انتخابات شد و کانديداتوري خود را پذيرفت.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه موسوي قبلا اعلام کرده بود که تمام دوستان من در دهه 60 تجديد نظرطلب شده‌اند، گفت: با توجه به اين موارد اين بار موسوي احساس کرد که شرايط براي تجديد يک دولت انقلابي مساعد شده است که احمدي‌نژاد اين شرايط را فراهم کرده بود.

**موسوي فريب خورد

صفارهرندي گفت: به نظر بنده موسوي فريب خورد، در ايام انتخابات موسوي ديد که مردم با شعارهاي انقلابي همراه شده‌اند و در اين شرايط حس کرد اداره کشور با انگيزه‌هاي انقلابي ممکن است و به همين دليل در انتخابات حاضر شد.
وي افزود: در ابتدا موسوي بدون مشارکت و مجاهدين وارد رقابت‌هاي انتخاباتي شده بود، بعد از چند سفر انتخاباتي و زماني که ديد کسي با وي همراه نشده است، اعضاي مشارکت به وي گفتند که احمدي‌نژاد نسخه اصلي انقلابي‌گري در شرايط کنوني است و شما نسخه بدلي هستيد که مردم به آن اعتنا نمي‌کنند.

صفارهرندي افزود: اگر نقش دولت نهم فقط همين باشد که اين اميدواري را براي موسوي ايجاد کرده که در سال 88 نيز مي‌تواند از گفتمان انقلاب استفاده کند، بايد به آن دست مريزاد گفت.

صفارهرندي در ادامه قسمتي از نامه کروبي خطاب به منتظري را بيان کرد و گفت: کروبي در اين نامه به منتظري در خصوص نفوذ عناصر ليبرال مانند نهضت آزادي در ميان اطرافيانش هشدار داده بود و از او انتقاد کرده بود.

وي با انتقاد از شعارهايي که 24 ميليون راي‌دهنده به احمدي‌نژاد را فريب‌خورده مي‌خواند،‌ تصريح کرد: من پيشنهاد مي‌کنم دوستان بسيج با هزينه‌ شخصي بنده زمينه مسافرت اين دوستان به مناطقي در جنوب کرمان را فراهم کنند تا اينها نيز تفاوت دولت نهم را با دولت‌هاي قبلي درک کنند.

**بسيجي ها مقتول صحنه حوادث اخير بودند

صفارهرندي در خصوص شايعاتي که پيرامون تعداد کشته‌شدگان حوادث اخير وجود دارد گفت: از ميان نزديک به 40 نفر کشته شدگان حوادث اخير 10 نفر بسيجي بودند،20 نفر ديگر مردم مظلومي بودند که گرفتار حادثه‌سازي فتنه‌انگيزان شدند و 10 نفر باقيمانده نيز افرادي هستند که معلوم نشده به دست چه کساني کشته شده‌اند.

وي تاکيد کرد: اما من اينجا مي‌گويم که در اين حوادث بسيجي‌ها مقتول صحنه بودند و شما بايد به دنبال قاتل باشيد.

وي تصريح کرد: در اوايل دهه 80 کار يه جايي رسيد که همه به اين نتيجه رسيدند که بايد از شر اصلاحات راحت شوند.

صفارهرندي با بيان اينکه از سال 82 اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها شکست خورده‌اند، افزود: ميانگين مشارکت مردمي در سال‌هاي اخير نسبت به گذشته بالا رفته و رکورد مشارکت نيز توسط دولتي شکسته شده است که مخالفان به آن اتهام کنار گذاشتن راي مردم را مي‌زدند.

وي اظهار داشت: در انتخابات سال 76 بعد از اعلام نتايج، رقيب شکست خورده نتيجه انتخابات را قبول کرد و به فرد پيروز تبريک گفت اما در سال 88 اين اتفاق نيفتاد و جناح رقيب شکست خود را قبول نکرد.

**موسوي به دنبال راهي است که از اين بن بست خارج شود

صفارهرندي خطاب به هواداران موسوي گفت: شما با اين اقداماتتان کار موسوي را سخت نکنيد چون اکنون خودش به دنبال فردي مي‌گردد که از اين بن‌بست خارج شود پس شما به او کمک کنيد تا اين فضاحت را جمع کند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: امروز برخي ريش‌سفيدان نيز که براي حل مشکل به ميدان آمده‌اند، به دنبال نجات موسوي هستند.

وي با بيان اينکه من بين نسل جوان دانشجو و تحريک‌کنندگان آنها تفاوت قائل مي‌شوم ادامه داد: نسل جوان شرف دارد به کساني که ذهن جوان را از آلودگي پر مي‌کنند و خودشان آلوده هستند. ما با شما دانشجويان سرانجام روزي توافق خواهيم کرد اما هرگز با تحريک‌کنندگان شما کنار نمي‌آييم.

وي شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران " را ايستادن در برابر امام دانست و تاکيد کرد: شما دانشجويان نبايد زير بار ذلت کساني که شعار روز قدس را عوض کردند و اکنون نيز تلاش مي‌کنند شعار 13 آبان را تغيير دهند، برويد.

صفارهرندي همچنين در خصوص شعار مرگ بر ديکتاتور، اظهار داشت: سوال ما اين است که طرفداران آمريکا در دنيا چه کساني را ديکتاتور مي‌دانند؟، کاملا مشخص است که هر کسي که در مقابل آمريکا بايستد حتي اگر از جانب مردم انتخاب شده باشد از طرف حاميان آمريکا لقب ديکتاتور را مي‌گيرد.

وي افزود: در آمريکا که بوش با اختلاف اندکي به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شود کسي او را ديکتاتور نمي‌نامد اما در ايران برخي اختلاف 11 ميليوني آرا را ناديده مي‌گيرد که بايد گوش و چشم خود را در مقابل اين بديهيات باز کنند.

وي در ادامه گفت: شما بايد پاسخگوي دوستان خودتان باشيد که شما را متهم به بي‌ديني مي‌کنند خوب است که بدانيد عزت‌الله سحابي و بهاءالدين خرمشاهي هر دو اظهارات و مطالب سروش را شرک‌آميز خوانده‌اند،‌اما عبدالکريم سروش مرجع فکري تيم حامي کروبي در انتخابات اخير بود.

صفارهرندي در ادامه با اشاره به شعارهايي در خصوص شهداي بزرگواري مانند همت و باکري افزود: اين شهدا اسطوره‌هاي مقاومت و جهاد در کشور بودند اما آيا سردار شوشتري که ديروز در راه اسلام شهيد شد، همرزم باکري و همت نبود؟ بايد مراقب باشيد که با برخي شعارها همرزمان کنوني باکري و همت را به دشمنان لو ندهيد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: آدرس پول نفت را نيز بايد در دهه‌هاي 70،در دولت‌هاي گذشته و سوابق پتروپارس دنبال کنيد اما اي کاش اين پرونده باز نمي شد تا آبروي کشور در مقابل بيگانگان ريخته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار