آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

محمود احمدی نژاد خواستار اقدام پاکستان در مقابله با گروه شورشی جندالله شد

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، همتای پاکستانی خود را به سرنگونی گروه سنی «جندالله» که تهران آن را مسئول بمب گذاری انتحاری روز یکشنبه می داند، ترغیب کرد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می گوید روز دوشنبه، آقای احمدی نژاد در گفت و گوی تلفنی با آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان، به او گفت دو کشور «روابطی برادرانه» دارند. محمود احمدی نژاد افزوده است حضور «عوامل تروریستی» در پاکستان اقدام سریع دولت آقای زرداری را ایجاب می کند تا شورشیان مشکوک مخفی شده در پاکستان شناسایی شوند.

پیشتر در روز دوشنبه سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، پاکستان، بریتانیا و آمریکا را به حمایت از گروه ریگی متهم کرد. او همچنین گفت نیروهای اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا شورشیان این گروه را در پاکستان آموزش می دهند.

ایان کلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز یکشنبه با محکوم کردن بمب گذاری تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، هر گونه ادعا مبنی بر دخالت ایالات متحده در این واقعه را به شدت رد کرد.

در جریان حمله انتحاری روز یکشنبه در منطقه «پیشین» شهر سرباز در استان سیستان و بلوچستان، شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله سرتیپ نورعلی شوشتری، معاون فرماندهی نیروی زمینی سپاه و همچنین شماری از سران طوایف سنی جان خود را از دست دادند.

منابع رسمی تا کنون کشته شدن بیش از ۴۰ نفر را در این عملیات انتحاری تایید کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار