آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

آیت الله صانعی: چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟

آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعیان، با دفاع از حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بنیاد گذار جمهوری اسلامی، گفته که چگونه می شود با کسی که مردم را عامل بیگانه می داند، صحبت کرد؟

آقای صانعی گفته "همه وظیفه داریم از بیت امام و انقلاب و جمهوری اسلامی پشتیبانی کنیم."

به گفته آقای صانعی "اقدامات سید حسن آقا حساب شده است و غیر از این هم از ایشان توقع نیست اگر چه باید توجه داشت که مخالفان امام (آیت الله خمینی) دست بردار نیستند."

حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در پی انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در ایران ، از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود محمود احمدی نژاد خودداری کرد و با رهبران جناح اصلاح طلب همدلی نشان داد.

برخی رسانه ها و چهره های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد در هفته های اخیر از عملکرد حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی انتقاد کرده و هشدارهای کم سابقه ای به او دادند.

او اخیرا به دیدار خانواده چهره های اصلاح طلبی رفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و اکنون در بازداشت به سر می برند.

آقای صانعی بدون اشاره صریح به انتخابات و وضعیت کشور بعد از انتخابات گفته "عده ای امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که بین روحانیت اختلاف بیاندازند ولی نمی توانند چرا که جامعه این اختلاف را نمی پذیرد، جامعه مسیر خودش را فهمیده و به حرکت خود ادامه می دهد."

این مرجع تقلید "مظلومیت را بیچاره کننده ظالم" دانسته و گفته است: "با آنکه ظالم همه چیز اعم از پول و اسلحه و ابزار تبلیغاتی در اختیار دارد اما مظلوم جز ابراز مظلومیت، سلاح دیگری ندارد و همین مظلومیت ظالم را بیچاره می کند."

آقای صانعی با ابراز نگرانی از این که اختلاف سلیقه نباید به تفرقه منجر شود، گفت: "اختلاف را با صحبت و مذاکره باید حل کرد، قاعده دموکراسی همین است البته با کسی باید صحبت و مذاکره شود که اهلیت داشته باشد. کسی که مردم را عوامل منافقین و وابسته به بیگانگان می داند با این فرد چگونه می شود صحبت کرد."

این مرجع می گوید کسانی که به خانواده شهدا توهین می کنند "چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟"

آیت الله صانعی و آیت الله منتظری از بلندپایه ترین روحانیون ایرانی منتقد دولت هستند که در ماه های اخیر شدیدا از وقایع پس از انتخابات، برخورد با معترضان، بازداشت و محاکمه آنان انتقاد کرده و حتی اعترافات متهمان در دادگاه ها را فاقد مشروعیت دانسته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار