آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

ناجا:مدرک بدهیدماشین ما معترضان را زیرگرفته است

چهارشنبه, ۹م دی, ۱۳۸۸
کلمه:فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وجود فیلم مبنی بر زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفت: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید.

وی ادامه داد:آشوبگران نباید وارد هر ساختمانی شوند و در آنجا احساس امنیت کنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پلیس فرار کند می‌توانیم برای تعقیبش وارد هر مکانی شویم.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: دوره مدارا با آشوبگران و اغتشاشگران تمام شده و از این به بعد هر کس در این گونه تظاهرات شرکت کند پلیس برخورد شدید و قاطعی خواهد داشت. علاوه بر این دستگاه قضایی هم شدت برخورد خود را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: پلیس پیش از این سعی می‌کرد با خشونت حداقلی با تجمعات اعتراضی برخورد کند اما متأسفانه از این اقدام پلیس سوءاستفاده شده است.

سردار احمدی مقدم گفت: در حوادث روز عاشورا سردار رجب زاده، فرمانده پلیس تهران که آشوبگران را دعوت به آرامش می‌کرد زخمی شد و یک نفر از مأموران پلیس نیز از ناحیه چشم مصدوم شده است.

فرمانده ناجا اعلام کرد: از قبل خود را برای برقراری امنیت ۷۰ میلیون عزادار در سراسر کشور آماده کرده بودیم همه جای کشور مراسم روز عاشورا بسیار خوب و در امنیت کامل برگزار شد اما جریان فتنه در تهران مراسم عاشورا را به هم زد و باعث بی‌حرمتی به عاشورا و امام حسین شد.

وی اظهار داشت: معترضان باید صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند زیرا آشوبگران به پلیس حمله می‌کنند و به اموال عمومی خسارت می‌زنند.

سردار احمدی مقدم افزود: در روز عاشورا وقتی به پلیس حمله کردند تعدادی از آشوبگران را دستگیر کردیم و از این به بعد با دستگیرشدگان مدارا نخواهیم کرد و تا تحقیقات کامل نشود، این افراد را آزاد نمی‌کنیم.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا ۲خودرو و چند موتورسیکلت پلیس توسط آشوبگران به آتش کشیده شد و آشوبگران وسایل مردم از قبیل موتورسیکلت، خودرو، مغازه‌ها، بانک‌ها و اموال عمومی‌ را به آتش کشیده و خسارت وارد کردند.

وی اظهار داشت: هدف جریان فتنه به راه انداختن کشته سازی برای پیشبرد اهداف شومشان است.

سردار احمدی مقدم گفت: خسارتهای وارده به پلیس مهم نیست بلکه جریان برانداز نشان داد که مسئله‌اش از انتقاد و سیاست گذشته و به اهداف براندازانه فکر می‌کند.

وی اظهار داشت: روز عاشورا آشوبگران با استفاده از یک خودروی سرقتی ۲ نفر را زیر گرفته و کشتند. تلاش برای یافتن این افراد ادامه دارد که هدفشان ضربه زدن به انقلاب بود.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در مورد علت مرگ کشته شدگان روز عاشورا منتظر نظر نهایی پزشک قانونی هستیم.

فرمانده ناجا اذعان کرد: سید علی موسوی خارج از منطقه آشوب توسط سرنشینان یک خودرو ترور شده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

*دستگیری ۵۰۰ نفر در اغتشاشات روز عاشورا

وی اظهار داشت: در حوادث روز عاشورا پلیس ۵۰۰ نفر از اغتشاشگران را دستگیر کرد اما ممکن است برخی از این افراد آزاد شده باشند. البته وزارت اطلاعات و دیگر ضابطان هم دستگیری‌هایی داشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وجود فیلم مبنی بر زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفت: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید. این گونه نیست که سؤالی دروغ بپرسیم و سوء استفاده کنیم.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: هیچ تصویری در خصوص زیر گرفتن مردم توسط خودرو پلیس وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی برورود نیروهای پلیس به خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: قرار نیست پلیس برای تعقیب آشوبگران و مجرمان مجوز ورود بگیرد، پلیس برای برخورد با مجرمان در طی روز می‌تواند به هر مکانی وارد شود و احتیاجی به مجوز نیست.

وی در ادامه افزود: خبرنگار و رسانه برای پلیس محترم است اما آشوبگران نباید وارد هر ساختمانی شوند و در آنجا احساس امنیت کنند. اگر آشوبگر و مجرم از دست پلیس فرار کند می‌توانیم برای تعقیبش وارد هر مکانی شویم. با مطرح ساختن چنین سؤالاتی و به راه انداختن فضاسازی رسانه‌ای برای پلیس مشکل فراهم نکنید.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اطلاعیه پلیس درباره کشته شدگان حوادث اخیر گفت: پلیس اطلاعیه‌ای نداده است گزارش اشتباهی بر روی سایت پلیس مندرج شد که روز گذشته این اطلاعیه را اصلاح کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس در دفاع از خود مجاز به استفاده از امکانات است هیچ جای دنیا پلیس از دست آشوبگران کتک نمی‌خورد. ادامه روند فعلی در اغتشاشات باعث می‌شود که آشوبگران جری شده و گستاخ‌تر شوند.

وی اظهار داشت: برخورد پلیس از این به بعد شدیدتر خواهد شد.

سردار احمدی مقدم گفت: روند ورود سلاح به کشور شرایط نامطلوبی دارد و این سلاح ‌ها عمدتاً از کشور عراق و با پشتیبانی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی وارد کشور می‌شوند و پلیس هم در این زمینه دستگیری‌ها و کشفیات فراوانی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار