آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

ستاد کودتا سرگردان در دور باطل بازداشت فعالان، صدوربیانیه و برگزاری تظاهرات

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸
بهار یکتا

شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که مردم حتی برای برپایی مراسم سوگواری مرجع تقلید خود با محدودیت های بسیاری رو به رو هستند و عزاداری آنان برای سالار شهیدان هم به خون کشیده می شود, شورای هماهنگی تبلیغات برای چندمین بار فردا در حمایت از دولت راه پیمایی برگزار می کند.

اخبار و گزارش های ماههای اخیر نشان از مضیقه شدید برای مردمی است که از برپایی مراسم دعا، احیا،تشییع، سوگواری و .... محروم هستند و حتی مراسم سنتی آنان بعلت خشونت و زورگویی افرادی که خود را جان نثار رهبر می نامند، به تعطیلی کشیده می شود. عده ای هر گاه اراده کنند، با مجوز و بی مجوز به خیابان می آیند. تمامی رسانه ها در خدمت آنان به دعوت می پردازند تا بلکه بتوانند چند هزار نفری را جمع کنند. آنها به خیابان می روند و به همه مقدسات مردم بی حرمتی می کنند و با توهین و اتهام و افترا به صاحبان اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی مراسم خود را به پایان می رسانند و هیچ کسی هم برای آنان مزاحمتی ایجاد نمی کند. تمامی امکانات حکومتی برای چاپ و انتشار عکسها و تراکتهای رنگی در تیراژ وسیع در اختیارشان است و نیروی انتظامی در حد اعلای اقتدار امنیت تظاهر کنندگان را به عهده می گیرد و خون هم از بینی کسی نمی آید.



این گروه متشکل از بسیجیان، دانش آموزان مدارس، سربازان ، مقرری بگیران و تعدادی از مردم عادی را صداو سیما با هر زحمتی است پوشش خبری می دهد و جمعیت چند صد نفری آنان را میلیونی جلوه می دهد و رسانه های وابسته به حکومت با آب و تاب به درج گزارش ها می پردازند و سرمقاله های روزهای پیش خود را بعنوان سخنرانی خطیبان به چاپ می رسانند. از هیچ، همه می سازند و می خواهند به همه بباورانند که این ها همه " ملت " اند و علیه عده ای می شورند که همه " بیگانه" اند.



این گروه بزعم دولتیها "بیگانه" که خودجوش است، رسانه ای ندارد، جز همین پیامک ها ؛ دهان به دهان به هم اطلاع می دهند. با نظم به خیابانها می آیند؛ کسی امنیت آنها را به عهده نمی گیرد، بلکه همه نیروهای نظامی و انتظامی هم قسم می شوند که اینها بسلامت به خانه هایشان بازنگردند. به کسی توهین نمی کنند فریاد مرگ بر استبداد و دیکتاتور سر می دهند و ..............





باز هم منافقان



از همان روزهای اول حرکت خودجوش جنبش سبز، حامیان افراطی احمدی نژاد در یک اقدام هماهنگ تلاش گسترده ای را برای منتسب کردن حرکتهای مردمی به کشورهای بیگانه و گروههای مطرود سیاسی آغاز نمودند. انتشار اخبار دستگیری مجاهدین و کشف خانه های تیمی و سلاح و مهمات از همان ابتدا نشان از آن داشت که این بار نیز افرادی در وزارت اطلاعات و سپاه می خواهند با منحرف نمودن حرکت مردم، به سرکوب و ارعاب دوباره بپردازند.



اما بازماندگان " خودسر" های اطلاعات که ید طولایی در منافق یابی دارند و در هر رویدادی تنی چند از آنان را آماده به رکاب دارند تا بیاید و همه مسئولیتها را برعهده بگیرد، از پس از انتخابات 22 خرداد بی وقفه می کوشد تا حرکت مردم را باز به منافقان نسبت دهد، ولی هر چسبی به کار می برد و کارآیی ندارد. گستردگی اعتراضات مردم در شهرهای مختلف کشور به گونه ای بود که حتی برپایی جلسات اعترافات ساختگی و اقرار تنی چند از دستگیر شدگان به وابستگی به گروه های خارج از کشور و سلطنت طلب نتوانست ادعاهای آنان را به جایی برساند.





خودسرها شوکه شدند



شوک حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله منتظری در شهر مذهبی قم در حضور علما و مراجع قدرت تصمیم گیری را باز از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ربود. مردمی مومن و معتقد با شعارهایی هماهنگ و متحد با نظمی وصف ناپذیر، در سوگواری مرجع خود ناخواسته مانور قدرتی دادند که تمامی تبلیغات چند ماهه رسانه های حکومتی را نقش برآب کرد و حریف زخمی با تعطیلی مراسم ترحیم آن عالم ربانی سعی در جبران این ضربه داشت.



سیر حوادث یک هفته ای پس از مراسم تشییع نشان می دهد که همان " خودسر" ها، باز به حربه قدیمی خود متوسل شدند و سناریو " کارناوال عاشورا" را که در زمان انتخابات خاتمی با خفت و شکست روبه رو شده بود؛ یک بار دیگر به صحنه آوردند.



برای همه آنها که حضورسبز مرد م در روز عاشورا را دیدند، روشن است که مردم تنها همان شعارهایی را فریاد می کردند که امام شهیدشان در کربلا در مقابل لشکر تا بن دندان مسلح آل زیاد و آل مروان. اما این شبیه سازی آنقدر قافیه را بر افراطیون حامی حکومت تنگ کرد که بیانیه های از پیش آماده خود را که بنوعی برگردان سرمقاله ها و سخنان تکراری رسانه های حکومتی و سران سپاه و نزدیکان به فرقه مصباحیه است برای مقابله با این حرکت عظیم شاید بعنوان تک خال آخر خود به زمین زدند. سناریویی که منجر به دستگیری بیشتر نزدیکان به رهبران اصلاح طلب و فشار بیشتر بر جنبش سبز شد. کیهان ، رسالت، ایرنا،فارس، صدا و سیما، جامعه روحانیت، شورای نگهبان، جامعه مدرسین و ..... با جنجال فریاد واسلاما سر دادند و گفتند که صبر مردم تمام شده و باید که سران فتنه دستگیر شوند!!!





بازی با کارت های سوخته



در این اظهار نظرها بدون هیچ اشاره ای به شهادت مظلومانه هموطنان و زخمی شدن سوگواران سالار شهیدان بدست نیروهای تحت امر ولایت، " حرمت شکنی عده ای اغتشاش گرو آشوب طلب" محکوم شده است تا در فضا سازی مصنوعی ایجاد شده، حرکت شنیع و غیر قابل دفاع نیروهای امنیتی را تحت الشعاع قرار دهند. در این بیانیه ها بطور هماهنگ از حرکتی یاد شده است که در هیچ فیلم و عکس و گزارش منتشر شده ای از مراسم روز عاشورا مشاهده نشد. در این اعلام نظرها حتی شهامت بیان شعارها و خواسته های مردم نیست، اکتفا به کلی گویی در ساختار شکنی! اشاره به " کف و سوت ، رقص و پایکوبی " که نشان از همان اتفاقاتی است که در شهرک غرب در زمان انتخابات ریاست جمهوری خاتمی رخ داد، باز هم حکایت از شکست برنامه افراطیون دارد. اما این تحرکات نشان می دهد که ستاد کودتا براستی دیگر هیچ کارتی برای بازی در برابر بازیگران متبحر ایران زمین ندارد و ناچار است که با کارتهای سوخته خود بازی کند. بیانیه های تکراری در محکومیت امری که وقوع خارجی نداشت، دستگیری گسترده حامیان جنبش سبز، برگزاری راهپیمایی های طرفداران همه نشان می دهد که سرداران به آخر خط رسیده اند و در برابر خلاقیت مردم در خلق حماسه ها زانو زده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار