آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

نکاتی در خصوص وضعیت روبه افول قدرت حکومت جمهوری اسلامی ایران


بابک کاوه

نکاتی در خصوص وضعیت روبه افول قدرت جمهوری اسلامی

1-      تاسوعا رژیم را در خواب خرگوشی برده بود و آنها با تحلیل اشتباهی وارد کارزار روز عاشورا شدند انها با بررسی سطح حضور مردمی در روز تاسوعا به این خیال بودند که در روز بعد مشکل چندانی نخواهند داشت اما چنین نشد و نیروهای واکنش سریع عملا زمین گیر شدند.

2-  
 طولانی بودن محور تظاهرات از میدان امام حسین تا آزادی ضعف نیروهای آنها را نشان داد چرا که آنها نتوانستند به خوبی تمامی محورها را پوشش دهند.

3-      اشتباه تاکتیکی سپاه قرار گرفتن در مرکز تجمعات پیش از حضور مردم بود و این باعث شد هنگامی که مردم به محل تظاهرات رسیدند عملا نیروهای امنیتی را محاصره کنند.

4-      آنها به دلیل کمبود نیرو نتوانستند خیابان های اطراف امام حسین تا انقلاب را پوشش دهند و در آن محورها ضربه های سختی متحمل شدند و به دلیل محاصره عملا عقبه ای هم برای حمایت نداشتند.

5-     نکته مهم این است که در روز چهارشنبه سوری که به نوعی مردم هم مسلح خواهند بود حکومت نمی تواند کنترل محله به محله و کوچه به کوچه را در اختیار داشته باشد و مطمئنا بحران زیادی پیش رو خواهد داشت.

6-      مصاحبه رادان در شب عاشورا و دستپاچگی و ترسی که از چهره این انسان که قساوت و سنگدلی او پیش از این ثابت شده است از یک سو و موضع گیری شدید سیمای کودتا و راهپیمایی نمایندگان مجلس که به طرز مشکوکی خودجوش بودند همه نشان از ترس شدید نظام دارد.

7-      شایعه جدی مطرح شده که دهان به دهان می گردد خبر پیام کوتاهی است که از موبایل یکی از بسیجی های دستگیر شده توسط مردم خوانده شده به این مضمون که "بکشید تا بمانیم" حتی اگر این شایعه نیز صحت نداشته باشد ظواهر امر و کارهای انجام شده توسط بسیج در این چند روز نشان می دهد که آنها واقعا احساس ترس کرده اند و سعی می کنند تا با کشتن و حذف بمانند.

8-      اشتباه در تحلیل با زندانی کردن فعالان سیاسی در حالی است که اکنون هر تحلیلگری می داند جنبش بسیار جلوتر از فعالان و رهبرانش است و دستگیری زندانیان نه تنها کمکی به قضیه نمی کند بلکه بیشتر باعث شعله ورتر شدن مساله می شود.

9-      تحریم بنزین کاتالیزور پیروزی جنبش ملت ایران خواهد بود و این انتظار از همه فعالان سیاسی خارج از کشور می رود روی این قضیه به صورت جدی کار کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار