آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

بيانيه دفتر تحيکم وحدت به مناسبت تراژدی تلخ حوادث تاسوعا و عاشورای حسينی

جامعه دانشگاهی تاب تحمل اين جنايت و خونريزی را ندارد !

الذين يکفرون بايات الله و يقتلون النبيين بغير الحق و يقتلون الذين يامرون بالقسط من الناس فبشرهم بعذاب اليم.
داغ جنايت ها و کشتار مردم سبزپوش در ماه های اخير هنوز کهنه نشده، اما جانيان و آمران آن جنايت ها خشمگين و ناتوان از يافتن علت واقعی اعتراضات مردم، عنان بريده اند و بار ديگر متعرض جان و مال مردم شده اند. خيابان های تهران بار ديگر به خون جوانان رنگين شد. بغض نفرت و خشم از ستمکاران در روز عاشورا گلوی آزادی خواهان را فشرد و روز حق خواهی ملت ايران در عاشورای حسينی روزی تاريخی و سرنوشت ساز را رقم زد. ديروز در تهران عاشورا برپا بود. در يک سوی آن مسلمانانی پاک ايمان بودند و در دگر سو پليد چهرگانی شناخته شده. بت پرستانی که ردای اسلام را بر تن داشتند و به قصد قدرت، قرآن به سر نيزه ها می کردند و بازيچه ای بودند برای اشرافيت و جاهليت جديد

درد اور است که عده ای در موضع قدرت، داعيه ی اقدام عاشورايی دارند و با سر دادن شعار های حسينی بر عليه اکثريتی مظلوم عقده گشايی می کنند، حيات آدميان می ستانند تا بر کاخ قدرت مطلقشان گردی از انتقاد يا مشروطيت ننشيند، در حالی که پيام کربلا بينش عاشورايی است و نه ترويج خشونت گرايی و قتل مردم در تظاهرات مدنی.
اری می شود با عشق حسين بهتر زيست اما حسينی که ازادی خواه و عدالت طلب بود و وقتی بدويت و جهل همه راه ها را بر او بست دست به شمشير برد.
از روز تلخ وفات حضرت ايت الهه منتظری (ره) تا به امروز حوادث ناگواری در کشور روی داده است و رفتار حاکمان موج خشونت را بر عليه رهبران و هوادران جنبش سبز ايران گسترده و فشارها را روز به روز تشديد کرده است.
طی هفته گذشته، حمله به بيوت مراجع عاليقدر شيعه چون حضرات ايات صانعی و طاهری، بازداشت اعضای بيت مکرمه فقيه عالی قدر مرحوم آيت الله منتظری و حمله چماق به دستان به رهبر شجاع جنبش سبز اقای کروبی دلواپسی ها را افزايش داده بود. اين در حاليست که نگرانی در مورد حفظ جان مراجع در حکومتی که داعيه حفظ دين و حوزه های علميه را دارد مايه رسوايی و ننگ است. در کنار اينها، حادثه روی داده در تاسوعای حسينی برای سيد محمد خاتمی در حسينيه جماران و حمله و هتاکی به ملت عزادار ايران موج بی اعتمادی را در جامعه بيش از بيش گسترده کرد.
ضرب و جرح مردم عزادار و نيز بازداشت گسترده و فله ای صورت گرفته در طی ۲۴ ساعت گذشته، از جمله بازداشت مهدی عربشاهی، دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت، عمادالدين باقی فعال حقوق بشر و دکتر ابراهيم يزدی دبير کل نهضت آزادی ايران، جز نشانی از بی ثباتی و بی مسئولتی آقايان علامت ديگری را در خود ندارد.
دفتر تحکيم وحدت شهادت چهار تن از هموطنانمان در روز عاشورا را به خانواده های اين شهيدان گرانقدر و نيز ملت سبزمان تسليت عرض می نمايد و سنت الهی را به ياد بازماندگان می آورد که «شهدا زنده اند». سناريوسازی های حکومت نيز که از شامگاه ديشب آغاز شده و جنايت های صورت گرفته را به زمين و زمان نسبت می دهد کوس رسوايی است که مدت هاست نوای شومش به گوش هوشياران رسيده است و از قبال آن سودی برای افسانه سرايان وجود ندارد. حاکميت کاری نکند که خاطرات عاشورای ۴۲ و ۵۷ در سومين دهه پس از انقلاب شکل واقعيت به خود بگيرد.
و هشدار می دهيم که جامعه دانشگاهی ايران تاب تحمل جنايت و خونريزی را ندارد. از سويی جا دارد ساير مراجع مکرم موضع شفاف خود را بر چنين حوادثی اعلام دارند تا سيه روی شود هر که در او غش باشد.
از ملت سبز ايران می خواهيم که اعتراضات خود را چارچوب های مدنی و مسالمت آميز دنبال کند، تا پياده نظام تا دندان مسلح دولت کودتا که سرسپرده ی خشونت و ترور است بيش از اين دست تجاوز به جان و حيثيت مردم بلند نکند. راه ما راه آزادی و پيشرفت ايران است، حريم مان جان انسانها و شرافت پاک نهاد انسانی است و پيمانمان برای پيشبرد جنبش سبز مردم ايران تا لحظه پيروزی پا برجاست.

اتحاديه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور
دفتر تحکيم وحدت
۷ دی ماه ۱۳۸۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار