آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

احضار سفیران ایران توسط دولتهای اروپایی

تاريخ انتشار: 9 دی 1388
آينده : سفرای ایران در كشورهای فرانسه و سوئد به دلیل حوادث اخیر به وزارت خارجه این دو كشور احضار شدند.

به گزارش عصر ایران، وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه، سفیر ایران در پاریس را برای ابراز نگرانی از تحولات اخیر در ایران احضار كرده است.

این برای دومین مرتبه در هشت روز گذشته است كه سفیر ایران در پاریس به وزارت خارجه فرانسه احضار می شود.فردریك دیزانیو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت كه كشورش از سفیر ایران خواست تا دوباره درباره اعتبار انتخابات ریاست جمهوری اخیر شفاف سازی كند.

در این احضار ، پاریس اظهارات غیرقابل قبول مقامات ایرانی درباره كشورها و سران كشورهای خارجی را نیز محكوم كرده است.

همچنین در سوئد، وزارت امور خارجه این كشور با احضار سفیر ایران، "پیام جدی" را درباره نگرانی های استكلهم از وضعیت ایران را به وی ابلاغ كرد.

"سیلسیلیا جولین" سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد به خبرگزاری فرانسه گفت كه فرانك بیلفراج وزیر مشاور در امور خارجه سوئد با سفیر ایران ملاقات و نگرانی های جدی درباره جدیدترین تحولات ایران را ابلاغ كرد.

وی همچنین" اظهارات برخی مقامات ایران درباره تخریب بین المللی انتخابات اخیر ایران را رد كرد و خواستار شفاف سازی درباره نتایج آن شد.

گفتنی است منوچهر متكی وزیر امور خارجه نیز دیروز سه شنبه با انتقاد از دخالت های بیگانگان در امور داخلی كشورمان نسبت به عواقب این اقدامات و تاثیرات آن بر روابط با ایران هشدار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار