آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

هشدار فاطمه کروبی : چنانچه اتفاقی برای من و خانواده ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت است

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸


از دست نیروهای لباس شخصی امنیت جانی نداریم

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در روزهای اخیر به ویژه پس از تظاهرات عظیم مردم در روز عاشور و شهادت حدود 37 تن از هموطنانمان از جمله سید علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی، محدودیت های فراوانی برای رهبران جنبش سبز پدید آمده است. از جمله برای مهدی کروبی که در چند ماه گذشته با حضور در برخی از راهپیمایی های اعتراضی روحیه مضاعفی به هواداران جنبش سبز داده بود.



در حصار محافظان



حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی در گفتگو با دویچه‌وله از خانه‌نشینی پدرش و کم کاری محافظان وی خبر داد و گفت:پدرم تقریبا نیمه حبس است. چند روز است که محافظانش او را این طرف و آن طرف نمی برند. آنها تحت فرمان نیروی انتظامی هستند و معلوم است از جایی دستور دارند. طوری شده که پریشب که می‌خواست روضه برود ، من او را با ماشین خودم بردم.



حسین کروبی با اشاره به خشم پدرش از مشاهده رفتار ماموران با مردم در روز عاشورا می‌افزاید: پدرم در تظاهرات خرداد سال ۴۲ شرکت داشته و می‌گوید از نزدیک کاخ مرمر رد شدیم و شعارهای تندی دادیم. می‌گفتیم خمینی خدا نگهدار تو، بمیرد دشمن خونخوار تو. اما آن روز چون عاشورا بود، نگهبانان کاخ و پلیس و ماموران امنیتی به ما کار نداشتند. تنها دو روز بعد بود که آمدند هم امام خمینی را گرفتند و هم دیگران را. آنها حرمت عاشورا را نگاه داشتند اما این‌ها نه.



مهدی کروبی، روز دوشنبه (هفتم دی‌ماه) در پیام تسلیتی به مردم، خشونت و خونریزی در روز عاشورا را گناه و مصیبتی بزرگ خواند و خطاب به مسئولان حکومتی گفت که اگر دین ندارید، لااقل آزاد مرد باشید.





از دست نیروهای لباس شخصی امنیت جانی نداریم

از سوی دیگر فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی که خود وی نیز سالها به عنوان چهره ای سیاسی شناخته شده است با نگارش نامه ای سرگشاده ضمن تاسف از برخورد برخی ازمسئولان برای هتک حرمت بزرگان نظام ، با اشاره به گفتار و رفتار برخی از مسئولان جهت تحریک نیروهای خودسر برای برخورد با مهدی کروبی نسبت به تامین امنیت خود و خانواده اش ابراز نگرانی کرد . وی در این نامه حکومت را مسئول هرگونه اتفاق احتمالی در برابر آنچه در قبال خانواده اش روی دهد خواند .





خانم کروبی در این نامه نوشت: سالها مبارزه کردیم که نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی به ثمر نشیند تا با استقرار نظام جمهوری اسلامی مردم ایران با اتکا به فرموده بنیان گذار جمهوری اسلامی ، خویش حاکم بر سرنوشتشان شوند ؛ اما اینک جای بسی تاسف است مردان و زنانی که روزهای نه چندان دور ماهها در این راه مبارزه کرده و زندان های ساواک و شکنجه و تبعید را تحمل کرده اند اینک در نظامی که خود برای به ثمر رساندش تلاش کرده اند منافق و ضد انقلاب خوانده شده و حتی از امنیت جانی در منزل شخصی خود برخوردار نیستند .



او افزود: امروز من فاطمه کروبی ، همسر شیخ مهدی کروبی که از همان اولین سال تشکیل زندگی مشترک و شروع مبارزه در عرصه حضور داشتم و از سال 42 همواره رنج دوری همسرم را تحمل کرده و فرزندانم سالهای طولانی از پشت میله های زندان و یا در تبعید با پدرشان ملاقات می کردند ، متاسفم از اینکه باید نامه ای بنگارم تا بگویم بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اینک من و فرزندانم باید باز هم بیم آن داشته باشیم که شبانه به منزلم بیایند و امنیت من و خانواده ام را سلب کنند ، و این جای بسی تاسف است که اینک نه در رژیم پهلوی و نه از سوی نیروهای ساواک بلکه در نظام جمهوری اسلامی و از سوی نیروهای خودسری که نام انقلابی بر خود گذاشته اند چنین تهدید می شویم .





کروبی بیمی از زندان و شکنجه ندارد



دبیرکل مجمع بانوان همچنین نوشت: امروز که چنین نامه ای را می نویسم رسانه های وابسته به طیف فکری دولت محترم از بازداشت مهدی کروبی خبر دادند ، شایعه ای که از همان لحظه انتشارش در سطح گسترده پخش شد و فریاد های اعتراضی مردم را به همراه داشت ؛ ولی اینها غافل از آنند که شیخ مهدی کروبی سالهای سال در زندان های ساواک هرگونه شکنجه و خطری را در راه رسیدن به هدف با آغوش باز تحمل کرده ، اینک بیم آن ندارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان رود ، ولی تنها متاسف و رنجور و نگران است از اینکه خود باید شاهد آن باشد در نظامی که سالها برای پیروزی آن رنج کشیده و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ، در مناصب عالی آن در جهت پیشبرد آرمان های اولیه انقلاب اسلامی و حفظ اصول و ارزشها و اندیشه امام خمینی (ره) حرکت کرده به جرم دفاع از حقوق شهروندی ، آزادی و حاکمیت مردم بر اجرای همه اصول قانون اساسی باید چنین برخوردی را تحمل کند .





مردم یا نیروهای لباس شخصی؟؟؟



همسر مهدی کربی افزود: اما در این وادی ، آنچه جای تامل دارد رفتار و گفتار مسئولانی است که به راحتی با اتکا به جایگاه خود هرسخنی را بر زبان می آورند ! دوشنبه شب وقتی شبکه دوم رسانه ملی را نگاه می کردم متاسف شدم از اینکه در میزدگرد برنامه خبری ساعت 10:30 برخی از مسئولان به راحتی شخصیت های مبارز و انقلابی را سران فتنه می نامند و با زیرکی اعلام می کنند که نیازی به برخورد مسئولان با این بزرگواران نیست بلکه مردم خود باید با آنها برخورد کنند و مردم این شرایط را تحمل نمی کنند ! و این اندیشه همان سخنی است که متاسفانه از زبان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم که باید خود کارشناسی برای بررسی تامین امنیت در کشور باشد بیان می شود و البته در رسانه های مکتوب وابسته به این جریان بروز می کند و آنها تیترها و صفحات خبری خود را به بیان دیدگاه و سخنان وابستگان به این جریان اختصاص می دهند .





در ادامه این نامه آمده است: تکرار چنین سخنانی تنها این را به ذهن ها متبادر می کند که برخی از مسئولان قصد آن دارند تا به نیروهای خودسر و افرادی که در محافل خاصی آنها را آموزش داده اند تا هرگونه اعمال غیراخلاقی ، غیرقانونی و غیرشرعی را انجام دهند چراغ سبزی نشان دهند که تحت عنوان مردمی انقلابی ! می توانند خود به برخورد با بزرگان نظام که در اندیشه آنها سران فتنه هستند بپردازنند . هرچند که این روزها این نیروهای خودسر از هیچ کوششی برای هتک حرکت ساحت این بزرگان دریغ نکرده اند و در حاشیه هر مراسمی که برای ختمی و یا روضه ای در عزاداری امام حسین (ع) برپا شده بود با فحاشی ، شکستن شیشه های ماشین و سنگ پرانی به حریم این شخصیت های نظام هجوم برده اند .



اگر اتفاقی بیفتد..



فاطمه کروبی در ادامه نامه سرگشاده خود آورده است: بنابراین امروز لازم می دانم در برابر چنین تصمیماتی که از سوی برخی از مسئولان گرفته می شود اعلام کنم ، من و خانواده ام از هیچ گونه امنیتی در قبال هجوم شبانه نیروهای خودسر به منزل خود برخوردار نیستیم ، و قبل از آنکه هرگونه اتفاقی روی دهد هشدار می دهم چنانچه اتفاقی برای من و خانواده ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت خواهد بود ، و پس از آن لازم نیست که مسئولان امر وقت خود را صرف بررسی و شناسایی عاملان آن کنند .



امید است که با هوشیاری مسئولان امر غائله آشوب هایی که به واسطه جریانی تندرو ، متحجر و ضد انقلاب که اعتقادی به جمهوری اسلامی و مردم سالاری ندارند ، شکل می گیرد ختم شود و از تداوم هتک حرمت به شخصیت های نظام جلوگیری شود تا اینکه حرمت اصل جمهوری اسلامی محفوظ بماند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار