آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

امنیتی شدن فضای تهران در آستانه 22 بهمن


تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جبش راه سبز (جرس): از ابتدای هفته جاری و در آستانه آغاز دهه فجر، جشن پيروزی انقلاب عظيم ملت ايران در سال ۵۷، نيروی انتظامی در اقدامی بی سابقه و غير قابل توجيه، فضای شهر تهرات را امنيتی کرد.
به گزارش وبسایت امروز، بنابر مشاهدات به عمل آمده از سطح شهر تهران، از روز شنبه، نيروی انتظامی با به حرکت درآوردن يگان های ويژه خود در سطح شهر تهران، ضمن عبور از خيابان های اصلی شهر و توقف های کوتاه در ميادين و اماکن پر رفت و آمد، نيروهای مجهز به تجهيزات کامل خود را به رخ مردم و رهگذران می کشد.

اين اقدام در حالی صورت می گيرد که در اين ايام هيچگونه اعتراض و تظاهراتی در تهران وجود نداشته و هيچگونه دعوتی نيز در اين ارتباط به عمل نيامده است. همچنين تلاقی اين اقدام غيرقابل توجيه با آغاز جشن های سی ويکمين سالگرد پيروزی انقلاب، که قاعدتاً فضايی شاد و عاری از خشونت و ارعاب را در سطح شهرها اقتضا می کند، آن را نامقبول تر جلوه می دهد.
گفته می شود از آنجا که نيروهای امنيتی و نظامی، از اعمال خشونت نسبت به معترضين در روز ۲۲ بهمن ماه عاجز بوده و شرايط راهپيمايی عظيم مردم در آن روز، امکان هر گونه برخورد قهرآميز را ناممکن می سازد، استراتژی اين نيروها بر آن قرار گرفته است که تا قبل از روز ۲۲ بهمن با اقداماتی از قبيل به رخ کشيدن نيروهای يگان های ويژه در سطح شهرها، تشديد محاکمه دستگير شدگان اعتراضات اخير و صدور احکام شديد در قبال آنان و در صورت امکان، اجرای برخی از اين احکام تا قبل از ۲۲ بهمن، صدور بيانيه های تهديد آميز از سوی نهادهای نظامی و انتظامی مبنی بر اعمال برخورد با معترضين در روز ۲۲ بهمن، بمباران تبليغاتی از جانب رسانه به اصطلاح ملی و مطبوعات وابسته به جريان اقتدارگرا برای منفعل و نااميد کردن مردم و تبليغ اين ادعا که جنبش سبز به انتهای خط رسيده است و در روز ۲۲ بهمن به اضمحلال کامل خواهد رسيد؟! و ... از وسعت حضور اقشار مختلف مردمی که همچنان به اهداف اوليه و متعالی انقلاب معتقد بوده و نسبت به شرايط کنونی مديريت کشور شديداً معترضند، در راهپيمايی روز ۲۲ بهمن بکاهند و با بزرگنمايی حضور تعداد اندک طرفداران خود در راهپيمايی آن روز، (همانند آنچه در روز ۹ دی رخ داد و حضور حداکثر سيصدهزار نفری را، سه ميليون نفر معرفی کردند) اهداف تبليغاتی دروغين خود را پی بگيرند.
علی رغم تمامی اين تدابير، اخبار و گزارش ها، حکايت از آمادگی گسترده اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپيمايی سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی و سردادن شعارهايی منطبق بر روح آزادی خواهانه و استقلال طلبانه انقلاب بهمن ۵۷ دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار