آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

معاون قوه قضاییه: ۹ نفر دیگر هم بزودی اعدام می‌شوند


تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸
پرونده فرزندان هاشمی به دادسرای تهران ارجاع شده است
شبکه جنبش راه سبز (جرس):معاون اول قوه قضائیه از اعدام 9 نفر دیگر در روزهای آینده  و "تدابیر لازم " برای جلوگیری از اعتراضات در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد .
معاون اول قوه قضائیه در اظهاراتی خلاف اطلاعیه دادسرای  تهران مبنی بر عدم حضور آرش رحمانی و محمد زمانی  دو فردی که چندی پیش اعدام شدند در اعتراضات اخیر نیز گفت: دو نفری كه اعدام شده و 9 نفر دیگر كه به زودی اعدام خواهند شد قطعا در جریان آشوب‌های اخیر دستگیر شدند و هر كدام به یكی از جریان‌های ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگیزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور یافته‌اند.
به گزارش فارس، ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه دوشنبه شب در نشست سیاسی بصیرت كه در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت:  مردم ایران بر خلاف اراده دشمنان می‌خواستند كه آموزه‌های اسلامی را به متن زندگی بیاورند زیرا تنها حكومتی دینی و الهی است كه ولی‌فقیه در رأس آن بوده و همه امور جامعه بر اساس دین و احكام الهی اداره شود.
وی با بیان اینكه احکام دستگیرشدگان در جریان حوادث اخیر پس از قطعی شدن به آگاهی مردم خواهد رسید، خاطرنشان كرد: در جریان فتنه گام نخست برخورد قاطعانه بوده و تبیین ابعاد فتنه و روشنگری مردم و نیز ترمیم جامعه گام‌های بعدی هستند و كسانی كه امروز واژه رأفت اسلامی و عفو را به كار می‌‌برند باید بدانند كه ما راه برخورد با اغتشاشگران را تا انتها ادامه داده و ریشه فتنه را از میان برمی‌داریم.
معاون اول قوه قضائیه ضمن اظهار امیدواری از ارائه كارنامه درخشان به مردم و در برابر قانون گفت: وظیفه مسلم دستگاه قضائی برخورد با مجرمان است و تمامی احكام صادره كاملا بر مبنای قانون و قابل دفاع خواهد بود.
ارجاع پرونده فرزندان هاشمی به دادسرا
حجت‌الاسلام رئیسی در خصوص رسیدگی به پرونده فرزندان هاشمی رفسنجانی بدون اشاره به جرایم آنها  گفت: اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است كه به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات كسانی كه منتسب به خواص هستند را كنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، از مهدی هاشمی خواسته بود  به ایران بازگردد تا در برابر اتهامات مطرح شده نسبت به او از خود دفاع کند.
وی در ادامه افزود:‌ گذشت زمان بسیاری از مسائل را برای سران فتنه و طرفداران آنها روشن ساخته و در اینكه بدانیم آنها تا كجا پای موضع باطل خود ایستاده‌اند بسیار نقش داشته است.
وی تأكید كرد: دستگاه قضائی برای هیچ شخصیتی حاشیه امن قرار نخواهد داد و همه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود و برای آنها به هیچ عنوان رویكرد اغماض و كوتاهی را پیش نخواهیم گرفت.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که شکایت خانواده هاشمی از احمدی نژاد بخاطر اتهاماتی که در مناظره تلویزیونی خود مطرح کرده بود ، هنوز بی پاسخ مانده است.
کهریزک مسئله حاشیه ای است
وی همچنین مسئله كهریزك را که منجر به کشته شدن چهار نفر و شکنجه دهها نفر شد را حاشیه‌ای دانست كه از متن اصلی كه همان جریان فتنه و ظلم بزرگ به نظام اسلامی است فراتر رفته و در ادامه گفت: امروز دستگاه قضائی با جدیت پرونده متهمان كهریزك را پیگیری می‌كند.
رئیسی خاطرنشان كرد:‌ برای رسیدگی به جرم برخی خواص منتظر شكایت مردم نیستیم و قطعا با پیگیری مدعی‌العموم به پرونده این آقایان رسیدگی می‌كنیم.
وی اظهار داشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامی تكلیف خواص و نخبگان جامعه را در موضع‌گیری صریح و روشن مشخص كردند، آنها باید تولی و تبری خود را نسبت به ولایت فقیه و دشمنان اعلام كنند.
اقدامات لازم برای راهپیمایی 22 بهمن !
معاون اول قوه قضائیه در پایان خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و خلق حماسه‌ای دیگر همچون نهم دی‌ماه شد و گفت: با حضور پرشور مردم فتنه‌گران جرأت ابراز وجود در میان سیل خروشان مردم را نخواهند داشت، با این حال اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه اغتشاش به عمل آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار