آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

رئیس مجلس:۲۲ بهمن روز مانورهای سیاسی نیست


سه شنبه, ۱۳م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:رئیس مجلس تاکید کرد: ۲۲ بهمن روز امام خمینی (ره) است روز پاسداری از خون شهدا و روز صیانت از آرمان‌های انقلاب است و نه میدان مانورهای سیاسی که بیگانگان در امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند.
به گزارش ایلنا، در جلسه علنی روز سه شنبه علی لاریجانی در نطق پیش از دستور ضمن گرامی داشت ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و درود بر روح بلند آن پیشوای بی‌نظیر و شهدای عظیم‌الشان انقلاب‏، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که در بعد داخلی و چه خارجی آنقدر صاحب درخشندگی است که مطالعه همه جوانب آن در ظرف زمانی ۳۱ ساله ممکن نگردید.
وی ادامه داد: از مختصات نادر این حرکت عظیم ویژگی و خصوصیات معمار آن است که مرجعی صاحب سر و بصیرت و عارفی بزرگ و فیلسوفی عمیق و سیاستمداری تیزهوش است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمع همه این اوصاف که کمتر در شخصی جمع می‌شود باعث گردید تا راهبردی این امر و الهی قبل از اینکه بر ابزار حکومت ابتنا داشته باشد بر قلوب ملت ایران مستقر گردید و به همین جهت پس از ورود غرور‌ آفرین این مرد بزرگ چنان سخنان وی بر دلها اثر گذاشت که ظرف ۱۰ روز حوادث بسیار پراهمیت سرنوشت ملت ایران را تغییر داد.
لاریجانی تصریح کرد: ایران با رهبری امام (ره) سرمایه عظیمی یافت به نحوی که در طول حیات ایشان هم نظامی نوین با افکاری متعالی شکل یافت و هم انقلاب اسلامی چراغ فروزان حرکت ملت‌های ستم کشیده شد و هم بر چالش‌های سنگین که عمدتا آمریکا بر سر راه ملت ایران قرار دارد، پیروز شد.
وی خاطرنشان کرد: اسلامیت و جمهوریت، ‌استقلال و آزادی میراث امام (ره) برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، امام خمینی (ره) به ملت آموخته که اسلام را به‌عنوان یک مکتب کامل در همه عرصه هادر نظر آوریم و سیاست راستین از متن و دیانت بر می‌خیزد و از این طریق راه انقلاب را از امپریالیسم وسکولاریسم و اما نیزم جدا کردند و حکومت ایمان و اخلاق و سنت اسلامی مبنا قرار گرفت.
لاریجانی یادآور شد: امام خمینی (ره) به فرزندان خود آموخت که استقلال با شعار نه شرقی و نه غربی محقق می‌شودو روشنفکری شرق‌زده آن روز با اتکا به عزت نمی‌تواند دوای درد ملت‌های مسلمان باشد باید با سربلندی اتکابهخداوندو با سلوک نبوی و علوی را مبنای حرکت خویش قرار داد.
لاریجانی اظهار داشت: در درون این تئوری جدید اکسیر عدالت، خودکفایی وبالندگی اقتصادی و شکوفا زندگی عزتمندانه راست‌قامتانه سیاسی نهفته است.
وی تصریح کرد: اگر امروز عده‌ای به تعارض غلط شعار بر علیه روسیه می‌دهد کم توجهی و غفلت از یکی از ارکان انقلاب دارند که نظام جمهوری اسلامی از ابتدا در سر استقلال از شرق و غرب راه خویش را آغاز کرده و حتی در سخترین شرایط باج به هیچ یک از قدرت‌ها نداده است و ضد استکباری واستشاری و ویژگی‌های انقلاب ماست.
رئیس مجلس ادامه داد: امام (ره) به ما آموختند که آزادی موتور محرک بالندگی استعدادها و عامل پایداری جامعه است.
لاریجانی تاکید کرد: تعالی کشور جز در مسیر آزاد اندیشی رخ نمی‌دهد و جهت آزادی فکر در مکتب انقلاب اسلامی رسیدن به کمال ذاتی انسانهاست. بنابراین آزادی هدفمند و تعالی بخش می‌باشد که هم ناقص دیکتاتوری در کشور است و هم آزادی را به فکر مربوط می‌کند نه به میل.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) همواره ملت را به اتحاد و برادری با یکدیگر و وحدت جهان اسلام سفارش کردند، اظهار داشت: این دو مورد کلید فتوحات انقلاب در ۳۱ سال گذشته و راه رستگاری آینده است.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در آستانه ۲۲ بهمن همگان باید دل به مشیعت آن مرد الهی دل بسپارند که در عین نصوص به جا مانده از امام (ره) هیچ امری به اندازه وحدت و برادری بین مردم سفارش نشده است.
لاریجانی ادامه داد: مبنای اصیل این فکر در اشدا الاکفار و روحما ء بینهم نهفته است.
رئیس مجلس اظهار داشت: ۲۲ بهمن روز امام خمینی (ره) است روز پاسداری از خون شهدا و روز صیانت از آرمان‌های انقلاب است و نه میدان مانورهای سیاسی که بیگانگان در امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند.
لاریجانی تصریح کرد: ۲۲ بهمن امسال می‌تواند حرکتی مایوس‌کننده برای بیگانگان و حرکت نهادین از پایداری ملی و انقلابی و حرکتی وحدت بخش از امت اسلامی بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.
رئیس مجلس تاکید کرد: قطعا چنین تعریفی از ۲۲ بهمن در مقابل دسایس آمریکا ورژیم صهونیستی توان ایرانیان را افزایش می‌دهد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این روزها خبر استقرار تجهیزات جدید موشکی آمریکا در چهار کشور خلیج فارس منتشر گردید و جالب است که در توجیه این عمل نگرانی کشورهای منطقه از ایران بیان شده است.
وی در ادامه گفت: خیلی عجیب است که مسوولان جدید ایالات متحده متوجه نیستند که مشکل منطقه شما هستید که هرچه بیشتر تجهیزات را وارد می‌کنید دولت‌های دیگر را نگران می‌کنید و هم اسباب زحمت برای سربازان خود فراهم می‌نمایید.
رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: در طول این ۳۱ سال در کدام مقطع جمهوری اسلامی به کشوری از همسایگان یا منطقه تعرض داشته است بلکه توسط یک کشور عربی همسایه، عراق و صدام مورد حمله قرار گرفت که البته جانانه دفاع کرد و وی را به سرنوشت شوم خود سوق داد.
وی در ادامه یادآور شد: استراتژی جمهوری اسلامی بر اساس نگاه عمیق امام، اتحاد کشورهای اسلامی و وحدت همه فرق شیعه و سنی است وکشورهای منطقه هم باید بدانند که این خیمه شب بازی آمریکا در حراست و ایجا دامنیت برای منطقه چیزی جز نوعی کلاهبرداری سیاسی جدید نیست که می‌خواهند زمینه حضور خود را با هزینه دیگران فراهم نمایند.
لاریجانی خاطرنشان کرد:در کنفرانس لندن در موضوع افغانستان از سیاست‌های دوگانه آمریکا وانگلیس و ناتو پرده برداری شد، بعد از سال‌ها حرکت‌های ماجراجویانه با شعارهای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر حالا اجلاس شیرینی خودی با آنان در لندن تشکیل شد هرچند این اجلاس به خودی خود شکست سیاست‌های نظامی ناتو را نشانگر بود اما چرا باید مردم منطقه تاوان سیاست‌های غلط آمریکا و انگلیس را بدهند.
لاریجانی تاکید کرد: آنگونه که این روزها شاهد بحث وبررسی اشتباهات آقای بلر در انگلیس هستند، هرچند نحوه بررسی و اظهارات رسانه‌ای نوعی تئاتر سیاسی برای بازی انتخاب حزب آنهاست اما چرا روشن نمی‌کنند که در چنین اشتباه صورت گرفته چه مرجعی باید پاسخگو ۸۰۰ هزار شهید و زخمی عراقی باشند.
وی ادامه داد: آقای بلر گفته‌اند ما برای قدرت نمایی به کشورهای منطقه و ایران باید به عراق حمله می‌کردیم. این جمله می‌تواند خون صدها عراقی را توجیه کند می‌تواند ویرانی تمام زیر ساخت‌های عراق را پاسخگو باشد.
رئیس مجلس در پایان با اشاره به کنفرانس بین‌المجالس گفت: لازم می‌دانم از مسوولین کشور اوگاندا رئیس مجلس و رئیس‌جمهور آن کشور در تشکیل کنفرانس بین المجالس اسلامی تشکر نمایم خوشبختانه در این اجلاس مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با روز جهانی غزه به صورت قطعنامه‌ای مورد تایید واقع شد و کمیته‌ای موظف شد موضوع فلسطین را مستمرا پیگیری نماید همچنین قطعنامه این کنفرانس در حمایت از فناوری صلح‌آمیز و چرخه سوخت نیز گامی قوی در احیای حقوق کشور‌های اسلامی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار