آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

خبرهایی از اوین؛ آزاد شدگان از زندانیان سخن می گویند


تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸
یاسمن تهرانی 
شبکه جنبش راه سبز(جرس): این روزها اوین حال و هوای دیگری دارد. اشک و لبخند با هم آمیخته است. مادران منتظری که با بی صبری چشم به اوین دوخته اند تا این در بی روح باز شود و عزیزشان از قفس آزاد شود. شب گذشته بیش از 50 تن دیگر آزاد شدند.
مادر با دیدن فرزندش نقش بر زمین شد و پیکرش آنچنان می لرزید که اشک همه مردم منتظر را در آورد.

خلجی آزاد شد

چشمها به اوین دوخته بود که ناگاه در زندان باز شد و روحانی که صورت سفیدش در نور کم سوی جلوی زندان اوین هم دیده می شد، از دربیرون آمد. مردم که برای زندانیان صلوات می فرستادند با دیدن او که نامش را نمی دانستند اما حدس می زدند که زندانی نامداری است، سوت و کف و فریاد را همراه صلواتشان کردند و او برای مردم دستی از سر خوشحالی تکان داد. این روحانی حجه الاسلام خلجی بود.
محمد تقی خلجی، بیست و دوم دی‌ماه، در خانه‌ی خود بازداشت شد. پس از شش روز دادستانی دادگاه ويژه روحانيت به خانواده محمد تقی خلجی اطلاع داد که او به سلول انفرادی در زندان اوين، تهران، منتقل شده و تحت بازجويی است.
محمد تقی خلجی از روحانیون نزدیک به آيت الله منتظری و آيت الله صانعی به شمار می‌رود، در آخرين سخنرانی خود در شب تاسوعا در منزل آيت الله صانعی، از آيت الله منتظری تجليل کرد.
خاطره از کیوان صمیمی
برخی از زندانیان از اتاق 4 بند 7 بودند. بسیاری از آنها مهندس کیوان صمیمی را دیده بودند و از بزرگواری و مهربانی اش با خودشان خاطره داشتند.
یکی از جوانان آزاد شده می گفت که موقع آزاد شدن، دستش را به نشانه احترام بوسیده است.
صمیمی مدیرمسئول ماهنامه ادبی توقیف شده نامه و از فعالان سیاسی است. وی پس از اعتراضات به نتایج انتخابات تحت بازجویی و بازداشت بوده است.

زید آیادی تنها زندانی که ورزش می کند!

برخی از زندانیان، احمد زید آبادی را دیده بودند و می گفتند روحیه اش خیلی خوب بوده و تنها زندانی بوده که ورزش می کرده است. می گوید که شنیده است که او را امروز به زندان رجایی شهر یا قزل حصار برده اند.

بازداشت برای ارسال پیامک 22 بهمن
آزاد شده ها می گویند که 50 نفر را از بند 209 که زندانیان معروف سیاسی در آنجا هستند را به بند 7 منتقل کرده اند. همچنین می گویند که 200 نفر را ظرف دیروز و امروز به خاطر اس ام اس 22 بهمن دستگیر کرده اند، فقط به دلیل ارسال پیامک در باره 22 بهمن.

اتهام: زیر گرفته شدن توسط ماشین پلیس!

همچنین یکی از زندانیان می گفت 16 نفری که محاکمه شده اند و برخی از آنها اتهامشان محاربه است، فقط چند تن شان دستگیر شده های عاشورا هستند.
زن و شوهری که در میان این عده هستند، دو نفری هستند که در روز عاشورا توسط ماشین نیروی انتظامی زیر گرفته شده اند و دست و پایشان شکسته است،
وقتی برای درمان به بیمارستان می روند، دستگیر می شوند . آنها تحت فشار هستند که نگویند با ماشین نیروی انتظامی تصادف کرده اند.
اتهام محاربه برای آنها به دلیل زیر گرفته شدن شان توسط نیروی انتظامی است!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار