آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

عضو شورای نگهبان : ولایت ولی فقیه ربطی به مردم ندارد


تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: ولايت پيامبر و امام در اختيار مردم نيست و ولايت ولی فقيه نيز به مردم مربوط نمي‌شود.

به گزارش ایسنا، آيت ‌الله مومن، عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه سسله نشست‌هاي تبيين علمي موضوع ولايت فقيه در جمع طلاب گفت: مومن ادامه داد: ولايت پيامبر از ناحيه و اختيار و راي مردم نيست بلكه خدا اين منصب را قرار داده و مردم نيز چون بنده خدا هستند بايد دستورهاي خدا را اطاعت كنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري هم‌چنين با انتقاد از كساني كه مي‌ گویند مردم حق حاكميت دارند و خودشان بايد رهبر را انتخاب كنند تصريح كرد: اين حرف خلاف واقع است و ولايت پيامبر و امام در اختيار مردم نيست و ولايت ولايت فقيه نيز به مردم مربوط نمي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين مطلب كه ولايت ولي امر از طرف خداست تصريح كرد: ما نبايد مطرح كنيم كه پس وظيفه مجلس خبرگان رهبري چيست؟ خبرگان رهبري نمي‌گويد كه ما به اين فقيه ، ولايت داديم .
اظهارات این عضو شورای  نگهبان در حالی است که بر طبق اصل 56 قانون اساسی "حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاص قرار دهد"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار