آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

حمله لباس شخصی ها به دانشکده فنی دانشگاه تهران / 17 آذر


7:34 عصر سه‌شنبه، 17 آذر 1388
حرکت سبز ملت ایران در 16 آذر خشم کودتاپیان را برانگیخته است. امروز صبح جو دانشگاه تهران متشنج شد و نیروهای لباس شخصی با هماهنگی حراست وارد این دانشگاه شدند.

به گزارش بی بی سی، در پی بروز درگیری در دانشکده فنی دانشگاه تهران میان دانشجویان مخالف دولت از یک سو و مأموران لباس شخصی و دانشجویان بسیجی از سوی دیگر، کلاس های درس در این دانشگاه تعطیل شده است.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به بی بی سی گفت که پس از درگیری های ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آذر – ۸ دسامبر) که به ویژه در محل دانشکده فنی رخ داد و به شکسته شدن درها و شیشه های این دانشکده انجامید، از درگیری میان دو گروه تا حدودی کاسته شده، اما جو دانشگاه همچنان متشنج است.

پیش تر شاهد عینی دیگری به بی بی سی گفته بود که دانشجویان مخالف دولت قصد داشتند در اعتراض به نحوه برخورد مأموران لباس شخصی در روز ۱۶ آذر در دانشکده فنی تجمع کنند که درگیری رخ داد.
به گفته شاهدان، مأموران لباس شخصی برای برخورد با دانشجویان از باتوم استفاده کردند.

تصاویر منتشر شده در یوتیوب هم صحنه ای را نشان می دهد که دانشجویان ظاهرا برای خنثی کردن گاز اشک آوری که به درون راهروی دانشکده فنی پرتاب شده، آتش روشن کرده اند.

خبرگزاری رسمی دولت ایران گزارش داده است که مأموران "نظامی و انتظامی" از صبح روز سه شنبه در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده بودند و مسئولان انتظامات دانشگاه هم پس از کاسته شدن از شدت درگیری ها، درهای اصلی دانشگاه را بسته اند.

خبرگزاری های حامی دولت نوشته اند که تعداد دانشجویان بسیجی و هوادار دولت بسیار بیش از معترضان بوده است، اما دانشجویان معترض می گویند که تعداد زیادی از مأموران لباس شخصی که دانشجوی این دانشگاه نبوده اند، در جمع هواداران دولت دیده می شدند.

گفته می شود یکی از دلایل تعطیلی کلاس های دانشگاه تهران، اعتراض دانشجویان به حضور افراد غیر دانشجو در این دانشگاه بوده است.

خبرنگاران رسانه های بین المللی از حضور در سطح شهر تهران برای پوشش خبری حوادث روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر منع شده اند.

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که دست کم یک نفر در جریان حوادث روز سه شنبه دانشگاه تهران بازداشت شده است.

به گفته آنها، مهدی بلخاری، دانشجوی فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه تهران و عضو سابق انجمن اسلامی دانشکده علوم این دانشگاه توسط افراد لباس شخصی دستگیر و به خارج از دانشگاه منتقل شد، اما معلوم نیست که به چه نهادی تحویل داده شده است .
يه نقل از موج آزادي

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار