آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

کروبی: حاکمیت با دانشجویان مقابله نکند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۸
مهدی کروبی به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرد که از «مقابله خشونت‌آمیز» با مردم و به ویژه دانشجویان بپرهیزند.
آقای کروبی در گفتگویی که در سایت تغییر منتشر شده، دانشجویان را «میزان الحراره» جامعه نامید و از حاکمیت خواست که به خواست‌های «قانونی و شرعی» مردم، تن دهد.
وی با اشاره به این که «جریان اقتدارگرا» به دنبال بهانه است تا اعتراضات «به حق» مردم را به عنوان جریان انحرافی» نشان دهد، خطاب به مردم و دانشجویان گفت که «بهانه» برای سرکوب و خشونت، به دست «افراط‌گرایان» ندهند.
امزد معترض به نتیجه انتخابات به نیروهای مسلح و بسیج نیز توصیه کرد که «خود را درگیر با مردم، دانشجویان و نیروهای ارزشمند جامعه نکنند تا در جریان‌های ناخواسته گرفتار نشوند.»
این در حالی است که علاوه بر سرکوب دانشجویان و معترضان در روز دانشجو، امروز نیز دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی، صحنه خشونت‌هایی بود که در اثر حمله نیروهای حکومتی به دانشجویان رخ داد.
مهدی کروبی باردیگر بر وجود اختلافات «جدی» در کشور تاکید کرد و افزود که این مشکلات، «راه حل جدی» هم دارد.
آقای کروبی در بخش دیگری از گفتگوی خود، با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در سفر به اصفهان مبنی بر اینکه «آمریکایی‌ها به دنبال مقابله با امام زمان و ظهور ایشان هستند و ما اسنادش را پیدا کرده‌ایم»، از این نوع اظهارات انتقاد کرد.
کروبی از محمود احمدی‌نژاد پرسید: «نکند این اسناد هم در وزارت خارجه است؟آخر این چه حرفی است؟ آمریکایی‌ها چگونه می خواهند جلوی حضرت حجت را بگیرند؟ می‌خواهند بازداشتش کنند؟ یا می‌خواهند ترورش کنند؟»
وی سخنان احمدی‌نژاد را موجب از بین رفتن «حیثیت نظام و روحانیت» عنوان کرده است.
به گفته کروبی، «بسیاری از مراجع منتقد وضع موجود هستند. بسیاری از علما استخوان در گلو دارند و برخی از آن‌ها انتقادات را بیان می‌کنند و بعضاً هزینه آن را هم می‌پردازند و برخی دیگر بنابر ملاحظات و تاملاتی، سکوت پیشه کرده‌اند.»
دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین اظهار داشت که دنیا «نباید» احمدی‌نژاد را نماینده تمام ملت ایران بداند. «ایشان فعلا رئیس دولت شده است.»
به نقل از راديو زمانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار