آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

از نيروهاى لباس شخصى در دانشگاه تهران با ناهار گرم پذیرایی شد! - حيات نو




گروه خبر- مراسم بزرگداشت 16 آذر (روز دانشجو) امسال با حواشى بسيارى برگزار شد. خبرگزارى‌هاى داخلى و خارجى اخبار متفاوتى را از مراسم اين روز گزارش کردند اما گزارش‌ها حاکى از آن است که اين مراسم برخلاف سال‌هاى گذشته که متمرکز در يکجا و با حضور رئيس‌جمهور و مسئولان وزارت علوم برگزار مى‌شد امسال در نقاط مختلف و بدون حضور احمدى‌نژاد و وزير علوم تحت تدابير شديد امنيتى برگزار شدکه در برخى مناطق پايتخت منجر به درگيرى پليس و لباس شخصيت ها با تجمع کنندگان شده و تعدادى نيز دستگير شدند. براساس اين گزارش در ساير نقاط کشور نيز در بزرگداشت روز دانشجو بين دانشجويان و نيروهاى امنيتى ـ انتظامى درگيرى رخ داده و تعدادى دانشجو بازداشت شدند. به گزارش ايسنا، روز گذشته از يک سو، مسئولان وزارت علوم بر سر مزار سه شهيد 16 آذر در امامزاده عبدالله شهررى حضور يافتند و مراسم روز دانشجو را در آنجا برگزار کردند. از سوى ديگر، دانشجويان نيز در دانشگاه‌هاى خود اين مراسم را برگزار کردند. بر همين اساس، روز گذشته خيابان‌هاى پيرامون دانشگاه‌هاى تهران، صنعتى شريف، علم و صنعت، اميرکبير، خواجه نصير طوسي، دانشگاه آزاد اسلامى‌واحد علوم و تحقيقات و...براى جلوگيرى از ايجاد ناآرامى‌هاى احتمالى چهره امنيتى به خود گرفت. براساس گزارش‌هاى رسيده مغازه‌هاى حدفاصل ميدان انقلاب تا چهار راه وليعصر، چهارراه جمهورى تا ميدان وليعصر و امير آباد تقريبا تعطيل بود و حضور نيروهاى امنيتي، انتظامى‌و لباس شخصى در اين منطقه و خيابان‌هاى اطراف دانشگاه‌هاى ديگر بسيار گسترده بود. همچنين همزمان با تجمع دانشجويان در محوطه دانشگاه‌ها تعداد زيادى از مردم نيز در مقابل دانشگاه‌ها و خيابان‌هاى اطراف آنها تجمع کرده بودند. خبرگزارى‌ فارس(حامى دولت) در اين ارتباط گزارش داد: بيش از هفت هزار دانشجوى ولايتمدار در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران گرد‌هم آمده‌اند. در ادامه تجمع بزرگ دانشجويان دانشگاه تهران و درحالى که دانشجويان ولايتمدار اين دانشگاه در مقابل سردر اصلى دانشگاه تهران تجمع کرده و شعارهايى در تجديد پيمان با آرمان‌هاى انقلاب و امام سر مى‌دادند و کسى از آنها در مقابل درب دانشکده فنى حضور نداشت، هواداران موسوى به سرعت در آن محل حاضر شده تا وانمود کنند که توانسته‌اند جلوى درب دانشکده فنى را از آن خود کنند. در حالى که طرفداران کانديداى شکست‌خورده انتخابات دهم شعارهاى اهانت‌آميزى را عليه دانشجويان سر مى‌دادند و با بطرى آب و سنگ به سمت دانشجويان ولايتمدار حمله مى‌کردند، دانشجويان ولايتمدار دانشگاه تهران که تعداد آنان به هفت هزار نفر مى‌رسيد ‌ به سمت درب دانشکده فنى حرکت کردند که هواداران جنبش فتنه پراکنده شدند...


اين گزارش مى‌افزايد: دانشجويان دانشگاه تهران پس از حضور در مزار شهداى اين دانشگاه و تجديد پيمان با آرمان‌هاى شهداى انقلاب به تجمع خود پايان دادند. بنابراين گزارش دانشجويان ولايتمدار دانشگاه تهران در جاى جاى اين دانشگاه حضور داشتند از طرفى طرفداران موسوى نيز به تجمع در مقابل دانشکده علوم اين دانشگاه پايان داده و متفرق شدند. خبرگزارى فارس در ادامه گزارش داد: بيش از 600 نفر از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ديروز نماز ظهر و عصر را در کنار درب اصلى دانشگاه اقامه کردند. اين دانشجويان که پلاکاردهايى با مظمون «لبيک يا خامنه‌اي» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ بر آمريکا» در دست داشتند پرچم آمريکا را آتش زدند. اين خبرگزارى از دانشگاه صنعتى شريف نيز گزارش داد: دانشجويان بسيجى دانشگاه صنعتى شريف همزمان با روز دانشجو مراسم نمادين تشييع پيکر سه دانشجوى شهيد 16 آذر 1332 را برگزار کردند. در اين برنامه دانشجويان دختر و پسر دانشگاه شريف بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه با شعارهاى «الله‌اکبر»، «دانشجوى مسلمان، اتحاد اتحاد»، «دانشجو مى‌ميرد، ذلت نمى‌پذيرد»، «مرگ بر آمريکا، مرگ بر انگليس» و با در دست داشتن تصاوير مقام معظم رهبرى و امام خمينى (ره) در محوطه دانشگاه راهپيمايى کردند. در همين حال خبرگزارى دولتى ايرنا نيز گزارش داد: به مناسبت شانزدهم آذرروز دانشجو، آئينى ويژه در دانشگاه تهران برگزار شد. جمعى از اغتشاشگران غير دانشجو با هدف برهم زدن اين آئين، قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند. اين عده وقتى با ممانعت ماموران نيروى انتظامى‌و حراست دانشگاه و همچنين برخورد سرد دانشجويان مواجه شدند، با سردادن شعارهايى راهى خيابان‌هاى اطراف شدند. چندى نپاييد که ديگر خبرى از جمع به هم پيوسته اغتشاشگران نبود و آنها به تنهايى يا در گروه‌هاى از هم گسسته و کم تعداد در خيابان‌هاى اطراف دانشگاه پراکنده شدند.از سوى ديگر تابناک گزارش داد: با آغاز روز شانزدهم آذر، خيابان‌هاى پيرامون دانشگاه‌ها براى جلوگيرى از ايجاد ناآرامى‌هاى احتمالى چهره امنيتى به خود گرفت.نيروهاى انتظامى‌در دسته‌هاى سه تا چهار نفره با فاصله کمى‌از هم در اطراف دانشگاه‌هاى تهران، خواجه نصير و اميرکبير ايستاده‌اند و همزمان نيروهاى موتورسوار نيز در منطقه مستقرند.ترافيک در خيابان انقلاب از چهارراه ولى عصر تا ميدان انقلاب سنگين گزارش شده، به گونه‌اى که پليس در مواردى با هدايت اتومبيل‌ها به خط ويژه اتوبوس تلاش در تسهيل بار ترافيک دارد. همچنين در بلوار کشاورز به فاصله‌هاى ده و بيست مترى از تقاطع خيابان کارگر تا ميدان ولى عصر کادرى‌هاى نيروى انتظامى‌حضور دارند که اين حضور پيرامون ميدان ولى عصر پررنگ‌تر است.


در خيابان کريم‌خان زند از تقاطع ويلا تا خيابان سميه نيز نيروهاى پليس حضور دارند و خودروهاى انتظامى‌در حال رفت‌وآمد هستند.در جلوى ورودى دانشگاه‌ها، دو يا سه مامور حراست هستند تا از ورود غيردانشجويان جلوگيرى شود. گفتنى است، اين تدابير امنيتى و ترافيکي، در حالى است که در هيچ يک از خيابان‌ها تجمعى ديده نشده و نيروهاى پليس تنها در محل‌هاى يادشده مستقر شده‌اند؛ اما تحرک خاصى ندارند و خوشبختانه در دانشگاه‌ها نيز تا اين لحظه آرامش حکم‌فرماست. گزارش‌هاى جديد حاکى است که در دانشگاه آزاد، واقع در چهارراه ولى عصر و دانشکده فنى دانشگاه آزاد پونک نيز تنش‌هايى ميان گروه‌هاى دانشجويى با يکديگر رخ داده است. همچنين در مقابل دانشکده فنى دانشگاه تهران نيز دو گروه از دانشجويان به دادن شعار عليه يکديگر مبادرت کرده و در چند مورد نيز برخوردهايى ميان دانشجويان با يکديگر رخ داده است. در همين درگيرى‌هاى پراکنده، برخى شيشه‌هاى دانشکده فنى نيز شکسته شده است. از دانشگاه شيراز نيز خبر ‌رسيد، عده اى بيرون از دانشگاه، مقابل دانشگاه شيراز تجمع داشته‌اند که با شدت گرفتن بارندگى متفرق شده‌اند. به اين ترتيب، به دليل شعارهاى تند دو طرف، درگيرى جلو دانشکده فنى تشديد شده و به زد و خورد دانشجويان انجاميده است. گفته مى‌شود، عناصر لباس شخصى با شوکر برقى با دانشجويان درگير شده و گاز اشک آور نيز شليک کرده‌اند. در همين حال درگيرى‌هايى در خيابان دانشگاه تهران به وجود آمده است. خيابان انقلاب حدفاصل 16 آذر تا خيابان دانشگاه عبور عابرين ممنوع است. در اطراف دانشگاه اميرکبير نيز درگيرى‌هايى ميان عابرين با نيروهاى مستقر گزارش شده است. گروهى از دانشجويان با استقرار سيستم صوتى در مقابل دانشکده فنى دانشگاه تهران اقدام به سخنرانى تند عليه يکى از نامزدهاى دور دهم انتخابات نموده و سبب تحريک ديگر دانشجويان شدند. همچنين دانشجويان معترض نيز در مقابل ساختمان دانشکده علوم تجمع کرده‌اند و شعارهايى سر دادند. گزارش‌ها از دانشگاه اميرکبير حاکى است که درب سمت ولى عصر شکسته شده و گروهى لباس شخصى از بيرون دانشگاه به سمت دانشجويان معترض سنگ‌پرانى کردند ، اين گروه يکبار نيز وارد دانشگاه شده و شيشه‌هاى دانشکده نفت را با سنگ شکسته‌اند. ايرنا گزارش داد: عده‌اى از اغتشاشگران که قصد سوءاستفاده از آئين ويژه بزرگداشت روز دانشجو را داشتند با تجمع در خيابان‌هاى اطراف دانشگاه تهران با نيروهاى انتظامى‌درگير شدند.


جمعى از اغتشاشگران غير دانشجو با هدف برهم زدن اين آئين، قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند. اين عده وقتى با ممانعت ماموران نيروى انتظامى‌و حراست دانشگاه و همچنين برخورد سرد دانشجويان مواجه شدند، با سردادن شعارهايى راهى خيابان‌هاى اطراف شدند. چندى نپاييد که ديگر خبرى از جمع بهم پيوسته اغتشاشگران نبود و آنها به تنهايى يا در گروه‌هاى از هم گسسته و کم تعداد در خيابان‌هاى اطراف دانشگاه پراکنده شدند. فارس گزارش داد: تعدادى از دانشجويان دانشگاه تهران ديروز عصر در مقابل دانشکده داروسازى توسط طرفداران موسوى مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. پس از متوارى شدن طرفداران موسوى از مقابل دانشکده فنى دانشگاه تهران، آنها به سمت دانشکده داروسازى حرکت کرده و روى پله‌هاى اين دانشکده نشستند و با سر دادن شعارهاى تحريک‌آميز قصد برهم زدن نظم و ايجاد اغتشاش در فضاى دانشگاه را داشتند.


گزارش‌ها از اطراف دانشگاه اميرکبير حاکى از آن است که گروه‌هاى لباس شخصى موتورسوار دسته‌هاى سه تا شش تايى به سمت اين دانشگاه حرکت کردند همچنين پل کالج مسدود شده و اجازه عبور از روى پل به اتومبيل‌ها داده نمى شد.يک سايت حامى‌دولت هم نوشت: اقدام طرفداران موسوى براى ايجاد تنش در دانشگاه‌هاى شريف امير کبير و شهيد بهشتى نيز به دليل بى‌توجهى دانشجويان اين دانشگاه‌ها توفيق چندانى نداشته است چنانکه طرفداران موسوى به دليل عدم همراهى دانشجويان در دانشگاه شهيد بهشتي، با شعار «دانشجوى باغيرت حمايت حمايت» از دانشجويان ديگر درخواست کردند تا به آنها بپيوندد. اين سايت افزود: از خيابان‌هاى اطراف اين دانشگاه‌ها خبر مى‌رسد که عده‌اى از افراد سبزپوش که به گونه‌اى کاملا سازماندهى شده در خيابان‌هاى اطراف دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه تهران، اميرکبير و شريف حضور يافته‌اند قصد دارند تا با دخالت در اين برنامه‌هاى دانشجويي، بهانه‌اى براى ايجاد ناآرامى‌در خيابان‌ها ايجاد کنند به نحوى که تعداد دويست نفر از اراذل و اوباش با حضور در خيابان دانشگاه (خيابان مقابل سردر دانشگاه تهران) پس از حمله به نيروى انتظامى‌اقدام به ايجاد آتش‌سوزي، سوزاندن دو موتورسيکلت پليس و شکستن شيشه‌هاى فروشگاه‌هاى کتابفروشى اين خيابان کرده‌اند.


مخالفت با در خواست‌ برپايى مراسم
اين در حالى است که انجمن اسلامى مدرسين دانشگاه‌ها در نامه‌اى خطاب به رهبر، رئيس دانشگاه تهران مجوز براى برگزارى مراسمى به مناسبت سالگرد 16 آذر خواستار صدور شده بود که براساس اعلام روابط عمومى انجمن اسلامى مدرسين دانشگاه‌ها به اين درخواست پاسخى ارائه نشده است .در بخشى از نامه انجمن اسلامى مدرسين دانشگاه‌ها خطاب به رئيس دانشگاه تهران آمده است: احتراما انجمن اسلامى مدرسين دانشگاه‌ها درخواست دارد تا با صدور مجوز برگزارى مراسم سالروز 16 آذر در دانشکده فنى دانشگاه تهران اين فرصت را فراهم آورند تا اعضاى اين انجمن که در حال حاضر به عنوان عضو هيئت علمى در دانشگاه‌هاى کشور فعاليت دارند بتوانند مواضع خود را درخصوص بزرگداشت اين رويداد تاريخى ابراز نمايند.در ادامه اين نامه بيان شده: ما براين باوريم که با صدور اين مجوز ملت ايران مى‌توانند شاهد برگزارى اين قبيل مراسم از سوى گروه‌ها و جريانات مستقل از دولت و نهادهاى رسمى حکومتى باشند که ضمن طرح انتقادها و گلايه‌هاى خود را از دولت و بعضى دستگاه‌هاى ذى‌ربط، اعتقاد و التزام خود را به قانون اساسى و اصول و آرمان‌هاى اسلامى و انقلابى ملت ايران ابراز دارند.


ــــــــــــــــــــ
حاشيه‌هاى‌ مراسم 16 آذر
ضرب و شتم عکاس حيات‌نو
عکاس روزنامه حيات‌نو که روز گذشته براى گرفتن عکس از مراسم بزرگداشت 16 آذر و روز دانشجو به دانشگاه‌ تهران رفته بود، مورد ضرب و شتم عده‌اى قرار گرفت.اين برخورد درحالى صورت گرفت که مجوز عکسبردارى و خبرنگارى اين عکاس به رويت مسئولان حاضر در صحنه رسيده بود.


قطع تلفن همراه و کاهش سرعت اينترنت
برخى از مناطق مرکز ى شهر تهران همچون محدوده دانشگاه تهران، ميدان انقلاب، کوى دانشگاه تهران در اميرآباد و اطراف دانشگاه پلى تکنيک تلفن‌هاى همراه از دسترس خارج شدند و امکان تماس براى شهروندان مقدور نبود همچنين سرعت اينترنت از يک روز قبل از برگزارى مراسم 16 آذر کاهش يافته بود و امکان استفاده از مسنجر براى بسيارى از مشترکان اينترنت وجود نداشت.


ورود لباس شخصى‌ها با کارت آبى‌
جمع زيادى از لباس شخصى ها با داشتن کارت آبى وارد محوطه دانشگاه تهران شدند.کارت‌هاى آبى از قبل داده شده بود اما درعين حال در مقابل درب پورسيناى دانشگاه تهران نيز اعضاى شناخته شده، به اعضايى که فاقد کارت‌هاى آبى هستند اين گونه کارت‌ها را ارائه مى‌کردند تا آنها با نشان دادن آن کارت‌ها به حراست مستقر شده در برابر درب‌هاى گوناگون، وارد دانشگاه شوند.


تشنج در مراسم 16 آذر در شهرستان‌ها
بزرگداشت مراسم 16 آذر در شهرهاى تبريز، مشهد، شيراز و... نيز محدود به دانشگاه‌ها نبود و به خيابان‌ها کشيده شد و با برخورد نيروهاى انتظامى و امنيتى مواجه شد.


توزيع غذا با وانت
به گزارش شاهدان عينى وانت‌هاى مزدايى که حامل غذاهاى گرم براى لباس شخصى‌ها بوده است، ناهار نيروهاى لباس شخصى در دانشگاه تهران را تامين مى‌کرده است.اين درحالى است که لباس شخصى‌ها با برنامه‌ريزى و انسجام مشخصى با دانشجويان دانشگاه تهران که قصد بزرگداشت مراسم 16 آذر را داشته‌اند به مقابله پرداخته بودند.


پرتاب گاز فلفل و اشک‌آور در دانشکده فنى تهران
با حمله لباس شخصى‌ها به دانشجويان تجمع‌کننده و عقب‌نشينى آنها به داخل دانشکده فنى دانشگاه تهران، گاز فلفل و اشک‌آور به سوى دانشجويان پرتاب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار