آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

خداحافظ حيات نو !


ايلنا:مديرمسئول روزنامه حيات‌نو و دبيركل مجمع نيروهاي خط امام عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران حيات‌نو و اعضاي تحريريه آن روزنامه ضمن دل‌جويي از آنان به روايت تعطيلي اين روزنامه پرداخت.
به گزارش ايلنا،حجت‌الاسلام والسلمين سيد هادي خامنه‌اي با اشاره به دو نامه‌اي كه از سوي هيات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ارسال شد، تاكيد كرد: در اشكالاتي كه از سوي هيات نظارت وارد شده بود به مسئله مدير مسئولي و همچنين مجوز روزنامه اشاره شده است در حالي كه اسناد لازم و مدارك مورد نياز جهت اعلام نام مدير مسئول به معاونت مطبوعاتي اعلام شده بود و در رابطه با مجوز اجتماعي روزنامه نيز اعلام مي‌كنم كه مسائل اجتماعي و مسائل سياسي با هم مشترك و مختلط‌‌اند و نمي‌توان مرز اجتماع و سياست را از هم جدا كرد.
سيد هادي خامنه‌اي با اشاره به نسل‌هاي تربيت‌شده روزنامه‌نگار در مقاطع مختلف در روزنامه‌هاي منتسب به او تاكيد كرد: اين تجربه‌اي براي شما و نسل امروز روزنامه‌نگار بود تا بتوانيد در راه حفظ ارزش‌هاي خود پايدارتر بمانيد. با توقيف يك روزنامه دنيا به آخر نمي‌رسد هر چقدر تعداد مطبوعات كم شود بر تعداد سايت‌ها، وبلاگ‌ها و رونق‌ گرفتن فضاي مجازي افزوده خواهد شد و البته بايد بگويم با توقيف روزنامه‌ها خواسته يا ناخواسته مخاطبين ماهواره‌ها بيشتر خواهند شد تا افكار عمومي بتواند اخبار و اطلاعات را دريافت كند.
وي ادامه داد:اگر كساني در ميان مسئولين و مميزين باشند كه به قول خود قصد دارد تا با تهاجم سياسي و تهاجم فرهنگي مخالفت كنند اتفاقا بايد كمك مي‌كردند تا مطبوعات باقي بمانند.
سيد هادي خامنه‌اي با اشاره به توقيف سومين روزنامه‌اش حيات‌نو اجتماعي به ذكر خاطراتي از روزنامه هاي قبلي توقيف‌شده خود پرداخت. روزنامه جهان اسلام كه در سال 73 به محاق توقيف رفت ولي رسالت خويش را انجام داد. روزنامه حيات‌نو كه در سال 81 توقيف شد و باز تمام تلاش خود را در جهت تنوير افكار عمومي به كار بست و نام نيك از خود به جاي گذاشت و اين سومين روزنامه، روزنامه حيات‌نو اجتماعي بود كه با تحمل پايين از ادامه انتشار بازماند و البته با عزت سعي در انعكاس سخنان ملت و طرح مطالبات آنان داشت.
وي همچنين به خسارات وارده از اين توقيف‌ها كه بر مديريت روزنامه وارد مي‌شود نيز اشاره داشت.
وي اظهار اميدواري كرد كه با اين درگذشت‌ها مولودهاي ديگري ايجاد شود و تجربه اين دوران همكاري كه بهترين نوع همكاري با آشنايي بود چرا كه از نوع همكاري فكري و انديشه‌اي بوده است، تكرار شود.
خامنه‌اي كمبود مسائل فرهنگي و عدم اولويت‌بندي فعاليت‌هاي فرهنگي را از آسيب‌هاي امروز جامعه عنوان كرد و تاكيد كرد: مطبوعات راهكار خوبي براي حل مشكلات سياسي و فرهنگي بود اما حالا خود قرباني مسائل سياسي مي‌شود و بايد با كار فرهنگي اهداف مطبوعات را بسط و نشر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار