آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

آيت‌الله بيات زنجاني: كسي كه از امام‌زمان سخن گفته آیا خبری از اعتقادات شیعه دارد؟

سلام:امروز، روزی است که باید قرائت معتبر دین را از حوزه‌های علمیه شنید نه از تریبونهای قدرتی که با حوزه‌ها و علما فاصله دارند.
اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی - شاخه قم - با آيت‌الله بيات زنجاني ديدار و گفت‌وگو كردند.
به گزارش پايگاه خبري سلام، در این دیدار آیت‌الله بیات زنجانی طی سخنان کوتاهی در جمع حضّار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: تکلیفی که بر دوش شما به عنوان افراد و تشکل‌های خوش فکر و دلسوز سنگینی می‌کند، کمک در جهت مراقبت از اعتقادات و پاسداری فکری از نسل جوانی است که امروز بیش از هر زمان دیگری با اوهام و خرافه پرستی مورد هجوم قرار گرفته است.
وي افزود: گاهی سخنان برخی افراد که در اخبار منتشر می‌شود انسان را به تحیّر وا می‌دارد که آیا گویندۀ این سخنان خبری از اعتقادات شیعه دارد یا خیر؟ آیا اندیشۀ اساسی غیبت و فلسفۀ حقیقی انتظار امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) در چنین فضائی در امان خواهد ماند؟ آن جوانی که این سخنان را از کسانی می‌شنود که خود را منتسب به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) می‌کنند، چه عکس العملی باید از خود نشان دهد؟
اين مرجع تقليد در ادامه با مخاطب قرار دادن حضّار گفت: مبلغین دینی و اجتماعی و افرادی از شما که بیشتر با جوانان سروکار دارید به جوانان بگویید که این سخنانی که گاهی از برخی تریبونها دربارۀ امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مطرح می‌شود، ربطی به دین اسلام و مکتب شیعه ندارد و در دانش دینی یا نیّت گویندگان آنها باید تردید کرد. در این سالها ضرباتی بر پیکرۀ مذهب تشیع وارد شده که اگر امروز حوزه‌ها و نخبگان جامعه در برابر آنها ایستادگی نکنند، ضرر آن در آینده‌ای نه چندان دور بر پیکرۀ همۀ جوامع اسلامی وارد خواهد شد.
وي در ادامه با بیان اینکه امروز، روزی است که باید قرائت معتبر دین را از حوزه‌های علمیه شنید نه از تریبونهای قدرتی که با حوزه‌ها و علما فاصله دارند، اظهار داشت: اینکه می‌گویم مراقب باشید جوانان با این حرفها نسبت به اصل دین و مکتب بد بین نشوند، همینجاست. شما بزرگواران در بینتان روحانی خوشفکر هست، استاد دانشگاه و دبیر و معلم هست. شما با نسل جوان ارتباط دارید. شما بگوئید به این نسل همانطور که ما هم فریاد می‌کشیم که این حرفها به دین و مکتب حقیقی ارتباطی ندارد و در تقابل با خواست ائمۀ معصومین و امام عصر علیهم السلام است.
آيت الله بيات زنجاني در پایان تأکید کرد: جوانان ما اهل دقّت و مطالعه هستند و یقیناً راه درست را از نادرست تشخیص می‌دهند کمااینکه در این اتفاقات اخیر نشان دادند که از زمان خود خیلی جلوتر می‌اندیشند، ولی شما هم به عنوان فرهیختگان جامعه، باید این نسل را در رسیدن به اهداف والای خود یاری کنید.  

به نقل از سايت خبري راهبردي سلام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار