آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

بازداشت دو دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز؛ افزایش تعداد دانشجویان زندانی در شیراز به ۳۰ نفر



سرکوب تمام عیار در دانشگاه شیراز؛ بازداشت ۲ دانشجوی دیگر و افزایش دانشجویان دربند به بیش از ۳۰ نفر

سعید آگنجی و راضیه جعفری دو دانشجوی شیراز که به اداره اطلاعات احضار شده بودند، صبح امروز پس از حضور در این اداره (معروف به پلاک 100) بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر سعید آگنجی از دانشجویان  فعال در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بود که در ایام انتخابات توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود. راضیه جعفری دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز است که سال گذشته با محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم محروم شد.

با بازداشت این دو دانشجو تعداد 8 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در 24 ساعت گذشته بازداشت شده اند.

روز گذشته تعداد 6 نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف شهر شیراز به نام های سید محمد محسن موسوی، سبحان حیدری، نجما رنجبر، سید محمد حسینی، سعید لطفی و مسعود مهدوی فر بازداشت شدند.

لازم به ذکر است که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز که در روز 13 آبان بازداشت شده بودند همچنان در بازداشت به سر می برند که با توجه به بازداشت های اخیر تعداد دانشجویان دربند دانشگاه شیراز به بیش از 30 نفر افزایش یافته است.

از وضعیت کاظم رضایی یکی از فعالین شناخته شده دانشجویی در دانشگاه شیراز نیز اطلاعی در دست نیست. دانشجویانی که برای پیگیری وضعیت وی به دادستانی و وزارت اطلاعات مراجعه کرده اند با تهدید مواجه شده اند. یحیی طاووسی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز است به علت پیگیری وضعیت کاظم رضایی و پس از تهدیدهای معاون دادستان شیراز بازداشت شد.

علی صالح پور، ندا اسکندری، خدیجه فهرمانی، خیبر صفرپور، علی عسگری، نظری، شیروانی، باقری، سعید رضایی، بنایی، جلالی، ظهوریان، پور فتحی، طاهری و ... کسانی هستند که از 13 آبان در زندان عادل آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات زندانی هستند. شنیده ها حاکی از این است که تعدادی از دانشجویان بازداشتی در زندان عادل آباد را به بند زندانیان خطرناک از جمله بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت منتقل کرده اند.

سرکوب تمام عیار در داشگاه شیراز در حالی ادامه دارد که  کمیته انضباطی دانشگاه شیراز تعداد زیادی از دانشجویان را به دلیل شرکت در اعتراضات 13 آبان از تحصیل محروم کرده است.

با توجه به حجم زیاد دانشجویان محروم از تحصیل اطلاعات دقیقی از تعداد احکام انضباطی صادر شده در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار