آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

ادامه اعتراض مادران عزادار در تهران

تجمع اعتراضی مادران عزادار علیرغم ممانعت های شدید نیروهای سرکوبگر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مادران عزادار علیرغم حضور گسترده مامورین سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی و ممانعت از ایستادن آنها درکنار هم ودر میدان آب نمای پارک لاله، ولی مادران بدون توجه به رفتار و برخورد آنها بصورت دسته های چند نفر به هم پیوستند و حرکت اعتراضی خود را آغاز کردند
مادران عزادار از قبل از ساعت 17:00 بسوی میدان آب نمای پارک لاله حرکت کردند. نیروهای سکوبگر بصورت گسترده در آنجا حضور داشتند و آن نقطه را به تصرف خود در آورده بودند و به مادران اجازۀ نشستن و یا ایستادن در کنار میدان آب نما را نمی دادند و دائم به مادران تذکر می دادند که توقف نکنید . مادران به هیچ وجه حاضر نبودند آنجا را ترک کنند.
حوالی ساعت 17:15 دقیقه بود که مادران بصورت دسته های چند نفره در کنار میدان آب نما به هم پیوستند و راهپیمائی خود را آغاز کردند. مادران بلافاصله شروع به خواندن سرود ای ایران ای مرز پرگهر/ سرود یار دبستانی و سر دادن بانگ الله اکبر به راهپیمائی خود ادامه دادند. در میان تجمع کنندگان مادرانی بودند که به سختی می توانستند حرکت کنند ولی این را وظیفه خود می دانستند و حرکتی برای آزادی می دانستند
راه پیمائی مادران که از میدان آب نما شروع شده بود تا درب میدان گشاورز ادامه یافت و تا ساعت 17:50 ادامه داشت. تعداد مادران ،زنان و دختران جوانی به بیش از 200 نفر می رسید. رانندگان خودروها با مشاهدۀ اعتراضات مادران با بوق زدن ممتد آنها را همراهی می کردند. در پایان مادران به یاد جان باختگان راه آزادی اعلام یک دقیقه سکوت کردند و برای آزادی زندانیان سیاسی چند بار بانگ الله اکبر سر دادند.
نیروهای سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی تمام تلاش های خود را بکار بردن تا از تجمع اعتراضی مادران جلوگیری کنند ولی اراده مصمم مادران مبنی بر انجام اعتراضات خود تمام تلاشهای آنها را به شکست کشاند.تعداد نیروهای سرکوبگر به ده ها نفر می رسید که درپارک و بیرون مستقر شده بودند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار