آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

نماينده خامنه ای درسپاه عزل او را غير ممکن دانست

نيويورک تايمز زيرعنوان "مقام ايرانی ميگويد رهبر ارشد را نمی توان برکنار کرد" می نويسد يک مقام نزديک به اين قدرتمندترين فرد در ايران، بنا به گزارشها، روز جمعه گفته است که آيت الله علی خامنه ای را نمی توان از مقام رهبری کنار گذاشت زيرا مشروعيت او از سوی خداوند است.

نيويورک تايمز می نويسد مجتبی ذالنور، نماينده خامنه ای در سپاه پاسدران انقلاب در اجتماعی از نمايندگان خامنه ای در دانشگاههای ايران گفت مجلس خبرگان، تشکيلاتی آخوندی که خامنه ای را برگزيد نمی تواند وی را خلع کند.

نيويورک تايمز می نويسد بنا به يک گزارش منعکس در وب سايت Mowjcamp، که از ميرحسين موسوی، مخالف احمدی نژاد، جانبداری ميکند، ذالنور گفته است "اعضای مجلس خبرگان ولی فقيه را نصب نمی کنند، بلکه ايشان را کشف ميکنند، و اينگونه نيست که آنها هرزمان بخواهند می توانند ولی فقيه را عزل نمايند".

نيويورک تايمز می نويسد در تئوری، خامنه ای توسط مجلس هشتاد و شش عضوی خبرگان که در سال ۱۹۸۹ وی را به جانشينی آيت الله خمينی برگزيد، قابل عزل است. اما اين سيستم هيچگاه آزمايش نشده است.

نيويورک تايمز می نويسد ذالنور که در شهر مذهبی قم  صحبت ميکرد گفت در سيستم اسلامی مقام و مشروعيت ولی فقيه از سوی خدا، پيامبر و امامان شيعه است و اين نيست که مردم به ولی فقيه مشروعيت ميدهند و هر وقت که بخواهند می توانند وی را عزل کنند.

تيويورک تايمز می نويسد به گفته وی رهبر ارشد بايد سعی کند از مردم مقبوليت بگيرد. ذالنور گفت مشروعيت ولی فقيه از بالاست و مقبوليت آن از سوی مردم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار