آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

بیانیه شماره 2 گروه انقلاب سبز در خصوص مسیر راهپیمایی روزهای تاسوعا و عاشورا ! رسانه شمائید

جنبش سبز ایران، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، تظاهرات بزرگ سراسری در اعتراض به ظلم و کشتار دولت نامشروع کودتا برگزار خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که از چند روز پیش در شبکه های اینترنتی و در میان هواداران جنبش سبز رد و بدل شده است، و با توجه به درخواستهای متعدد و بهره گیری از تجارب قبلی، مسیر اصلی این تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی خواهد بود. شهروندان و عزاداران محترم میتوانند جهت ایجاد هسته های اولیه در شمال از خیابان شریعتی و در جنوب از میدان منیریه و از طریق خیابان ولی عصر،(و دهها خیابان دیگر ) به سمت خیابان انقلاب حرکت نموده و در قالب جمعیت های بزرگ چند ده هزار نفره به تظاهرات کنندگان در مسیر اصلی میدان امام حسین تا آزادی ملحق شوند.

در صورت بسته بودن حد فاصل امام حسین تا انقلاب و از انقلاب تا آزادی توسط نیروهای سرکوبگر مسیر جایگزین شماره دوم خیابان ولی عصر از تجریش تا راه آهن و در صورت بسته بودن این مسیر،مسیر جایگزین سوم خیابان شریعتی از میدان قدس تا پیچ شمیران خواهد بود.( مسیر ها در شهرستان ها نیز به زودی اعلام خواهد شد )

بر این اساس از عموم هواداران تقاضا میشود، با استفاده از انواع وسایل اطلاع رسانی، به ویژه شعار نویسی با مضمون: «از امام حسین تا آزادی» نسبت به اطلاع رسانی در خصوص این تظاهرات اقدام فرمایند.
همچنین با توجه به تقارن روز عاشورا با شب هفت حضرت آیت الله العظمی منتظری، حمل تصاویر آن مرحوم به شهروندان توصیه میشود. همچنین تکثیر و توزیع تصاویر شهدای جنبش سبز و روشنگری در خصوص جنایات دولت کودتا و حامیان آن، از جمله فعالیتهایی است که به عموم هواداران توصیه میشود.

حرکت اعتراضی جنبش سبز در ایام محرم فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا منحصر نمیشود. لازم است که در شبهای قبل از آن، فرسایش و فلج سازی نیروی سرکوب به نحو مقتضی صورت پذیرد. لذا از هواداران تقاضا میشود جهت سازماندهی و اتصال شبکه های محلی و منطقه ای، به برنامه پیشنهادی انقلاب سبز برای سازماندهی توجه فرمایند.


كه عبارت است از :  


 طرح محرم سبز
روشنگری و فرسایش

ماه محرم در سنت مذهبی ایرانیان، فقط برای عزاداری نیست، بلکه مهمتر از آن ماه روشنگری و ظلم ستیزی است. این یک سنت مذهبی – آئینی است که همواره بستری مقدس و امن برای افشای ظلم و دفاع از حق پدید آورده است.

بر اساس طرح محرم سبز، دو هدف به صورت موازی پیگیری میشود:

1. آماده سازی برای تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا:

شور و حال و جمعیت مردم از روز اول محرم رفته رفته افزایش می یابد و در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود میرسد. بنابراین هشت روز اول محرم، باید به روشنگری، اطلاع رسانی و افشاگری در خصوص جنایات و مظالم دولت کودتا و حامیانش اختصاص یابد. در هفته اول ماه محرم، سبزها به شیوه های مختلف به روشنگری در خصوص شهدای جنبش سبز خواهند پرداخت تا عزاداران و همه اقشار در جریان واقعیت ها قرار گیرند و به تدریج زمینه مساعد برای تظاهرات بزرگ در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فراهم گردد.
هواداران میتوانند در این زمینه از روشهای مطلوب خود استفاده کنند. گفتگو با سایر شهروندان، تهیه پوستر، شعار نویسی، سر دادن شعار، ذکر نام و نحوه شهادت و ... تعدادی از از این روشهاست. اما برای ایجاد هماهنگی بیشتر میتوان در هر یک از روزهای دهه محرم در مورد تعدادی از شهدای جنبش روشنگری کرد، که در فهرست ضمیمه موجود است.

2. فرسایش تدریجی نیروی سرکوب در طول دهه محرم:

کودتاچیان توانایی سرکوب ممتد و 10 روزه را ندارند و میتوان نیروی سرکوب را ظرف یک هفته کاملا فرسایش داد. بنابراین به موازات راهکارهای فوق، از روز اول محرم، روند فرسایش نیروی سرکوب آغاز میشود. هر دسته عزاداری باید به یک تظاهرات تبدیل شود و بازگشت دسته جمعی از مساجد و تکایا باید با شعار همراه گردد. این روند در روزهای میانی دهه محرم شدت می یابد تا در روزهای تاسوعا و عاشورا، تظاهرات در امنیت کامل برگزار شود. ممکن است کودتاچیان نیروی اصلی خود را برای تظاهرات نهایی متمرکز و از درگیری در روزهای اول خود داری کنند. در این صورت باید روز به روز بر شدت شعارها و وسعت تظاهرات افزوده شود.

3. بانگ الله اکبر شبانه

بانگ الله اکبر در شبهای چهارم و پنجم دی ماه، به عنوان رسانه ای عمومی جهت اعلام تظاهرات در روزهای تاسوعا و عاشورا مورد استفاده قرار خواهد گرفت .



تظاهرات روزهای تاسوعا و عاشورا، همانند سایر فعالیت های جنبش سبز، به صورت مسالمت آمیز و بدون هر نوع خشونت فیزیکی و کلامی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار