آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

موسوی لاری : با نام امام، به بیت امام حمله می‌کنند

چهارشنبه, ۲م دی, ۱۳۸۸

کلمه: یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با محکوم کردن اهانت به امام خمینی گفت : امروز کسانی که در زمان حیات حضرت امام ارتباط زیادی با ایشان نداشتند، یا لااقل سلایق خودشان را به دیدگاه و نظر امام ترجیح می‌دادند امروز دو آتشه طرفدار امام شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری در گفت‌و‌گو با  ایلنا در پاسخ به اینکه به عقیده شما علت به وقوع آمدن چنین اهانتی به بنیانگذار انقلاب اسلامی چیست ؟ گفت:قبل از پرداختن به این سوال یک نکته در ورای همه نکات و تحولات به دقت باید مورد توجه قرار بگیرد و آن اینکه انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی و دولت برآمده از این انقلاب بدون تمسک به امام معنا و مفهوم خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی راز و رمز، سنبل ، نماد و تابلوی تمام‌نمای حرکت انقلابی مردمی است که با اعتقادات اسلامیشان خواستار تحول نظام سیاسی، اجتماعی بودند ،تصریح کرد : گروه‌هایی که در این انقلاب حضور داشته و دارند مستغنی از تمسک به امام نبوده و نیستند. امروز کسانی که در زمان حیات حضرت امام ارتباط زیادی با ایشان نداشتند، یا لااقل سلایق خودشان را بر دیدگاه و نظر امام ترجیح می‌دادند متاسفانه دو آتشه طرفدار امام شده‌اند.
وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اینکه می‌گوییم متاسفانه نه از بابت اینکه چرا اینها طرفدار امام شده‌اند، من معتقدم جامعه ما جامعه‌ای است که حق‌شناسانه پشت سر امام ایستاده است.
وی تصریح کرد:این ابراز تاسف از این جهت است که این جماعتی که زمان حیات امام با ایشان مخالفت می‌کردند، و با ارسال نامه‌هایی برای امام بدترین فحاشی ها را ایشان روا می داشتند بطوریکه امام همیشه از آن نامه‌ها به تلخی یاد می‌کرد و می‌گفت” فحاشی هایی که این عده در نامه‌های خود نوشته‌اند اگر حذف بکنیم تازه می‌شود نامه ملی-مذهبی‌ها یا نامه اپوزیسیون داخلی کشور .“ اما این افراد امروز می بینیم پرچم دفاع از امام دستشان گرفته‌اند و اگر این امر به معنای طائب شدن آنها و رسیدن به بصیرت و بازگشت از ظلم های روا شده در حق امام باشند باید از آن استقبال کرد، که بالاخره اینها متوجه اشتباه خود شده‌اند و الان درصدد جبران اشتباه خود هستند‏ ، اما اگر موضوعی خلاف این باشد یا خدای ناخواسته تمسک به نام امام (ره) وسیله‌ای باشد برای رسیدن به اهدافشان و مقدسات اسلامی را که در جان و فکر مردم رسوخ کرده وسیله ای قرار بدهند برای سرعت در رسیدن به منافع خود باید بگویم این کار راه به بیراهه رفتن است.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به رسیدن شب های محرم و در پاسخ به سوالی در خصوص سوء استفاده برخی از مجلس عزاداری برای تخریب دیگرا‌ن تاکید کرد: مداحان رسمی که مورد حمایت بعضی از مدیران هستند نباید به خود اجازه بدهند از تریبون متعلق به امام حسین به عنوان وسیله ای برای حمله به دیگران استفاده ‌کنند.
وی با بیان این مطلب تصریح کرد : این استفاده ابزاری از نام امام خمینی برای دست‌یابی به اهداف به عقیده من تنها راهی برای سرپوش گذاشتن بر کج‌روی‌ها و دور شدن از راه امام خمینی است که زمانی این عده جزء منتقدین آن بودند و آن‌را قبول نداشتند .
وزیرکشور دوره اصلاحات با تاکید براینکه البته من انتقاد را حق مسلم آنان می‌دانم و هر کس می‌تواند نظر خود را داشته باشد اظهار داشت : اما این دوگانگی ها در رفتار برخی یک مقدار تامل برانگیز است .به این دلیل که یک عده‌ای که دیروز منتقد امام خمینی بودند امروز حمله اولیه‌شان با نام امام خمینی به بیت امام است.
به بهانه پاره شدن عکس امام به فرزند ایشان اهانت می‌کنند
وی در واکنش به اهانت‌های اخیر به بیت امام گفت : اسم امام خمینی را می‌آورند و به بهانه پاره شدن عکس امام به فرزند ایشان اهانت می‌کنند. به حرم مطهر امام می‌روند و در حرم ایشان به یاران امام و فرزندانش هتاکی و فحاشی می‌کنند و به عقیده من برای هیچ عقل سلیمی این مسئله به این سادگی‌ها قابل باور نیست .
موسوی لاری تاکید کرد : اگر آنها نسبت به امام ارادتی پیدا کرده‌اند که در گذشته نداشته‌اند باید به آنها آفرین گفت ولی چرا فحش به فرزند ایشان می‌دهند؟ این عده یعنی باور ندارد که فرزند امام خمینی لااقل به اندازه آنها به امام علاقه‌مند است. می‌شود باور کرد کسانی که پاره تن امام خمینی هستند اعتقادی به وی ندارند ولی آنهایی که دیروز منتقد امام بودند و نامه‌های آنچنانی برای ایشان می‌نوشتند حالا شدن طرفداران امام خمینی.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه من فکر می‌کنم امام خمینی ریشه در جان مردم دارد، گفت : اصل جریان توهین به امام و انتشار آن از طریق صدا و سیما قلب خیلی‌ها را به درد آورد. به عقیده من کسانی که به این جنایت دست زده‌اند ( البته اگر وجود خارجی داشته باشند)پخش آن تصاویر از صداوسیما با توجه به اینکه این موضوع اگر هم واقعیت داشته باشد ، در گوشه‌ای و محلی که هنوز هم مشخص نیست در کجا بوده به نظر من یک حرکت غیرقابل قبول است.
وزیر کشور دوره اصلاحات ادامه داد : البته توجیحاتی از طریق صداوسیما هم در این بابت منتشر شد با این بهانه که ما باید اطلاع‌رسانی می‌کردیم ولی به نظر من این توجیهات تنها یک شوخی است و واقعیت نمی‌تواند داشته باشد.
امروز عده‌ای برای ضربه زدن به رقیب پشت سر امام پنهان می شوند
وی با بیان اینکه امام خمینی به عنوان یک چهره مقبول برای همه مردم ایران امروز محسوب می‌شود اما عده برای بقای خودشان متمسک به امام خمینی می‌شوند تصریح کرد: بنابراین، این مساله در حال حاضر یک مساله ملی و مقابله با جریانی که به امام توهین کرده یک وظیفه ملی است، ما باید نسبت به این مساله حساس باشیم و علاوه بر این حساسیت نباید به خاطر مطرح کردن منافع خودمان با این مساله برخورد کنیم و امروز عده‌ای برای ضربه زدن به رقیب پشت سر امام پنهان می شوند.
موسوی لاری در ادامه این مصاحبه با ابراز تاسف از بی‌مهره‌های صورت گرفته نسبت به مجمع روحانیون مبارز گفت : یکی از ویژگی‌های مجمع روحانیون مبارز این است که علاوه بر اینکه قبل از انقلاب پشت سر امام حرکت کردند، بعد از انقلاب هم جزء کسانی بودند که به طبع مورد عنایت امام بودند و خودشان را جزء سربازان امام می‌دانستند.
وی بااشاره به نحوه شکل گیری مجمع روحانیون مبارز گفت:این مجموعه وقتی می‌خواستند تشکلی به نام مجمع روحانیون مبارز تشکیل بدهند قبل از هر چیز با امام مشورت کردند و بعد از اخذ نظر صریح امام این مجمع پایه‌ریزی شد و تمام تلاشش این بود که از امام و ایشان پیروی کنند، مساله‌ای که در اساسنامه به صراحت بر آن تاکید شده است.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه افزود: دهه اول انقلاب هم برخی اختلاف نظرها بین این مجمع و کسانی که امروز همه ارکان حکومت را در اختیار داشتند وجود داشت.
وی در توضیح علت تشکیل این مجمع گفت:مساله وجودی شکل‌گیری مجمع روحانیون مبارز همین اختلافات سلیقه‌ای بود که بین این مجموعه و جریانات دیگر وجود داشت. آن جریانات دیگر را هم ما عمدا داخل نظام می‌دانستیم نه‌تنها در زمان بعد از رحلت امام، بلکه در دوران قبل از رحلت هم اگرچه رفتار و خط مشی برخی از آن جریانات را نمی‌پسندیدیم اما باورمان این بود که این عده هم به نحوی علاقه‌مند به نظام و امام هستند اگرچه در برخی موارد نظر مخالف با ایشان دارند.
این عضو ارشد مجمع روحانیون خاطرنشان کرد : البته این بی‌مهری‌ها مختص مجمع نیست بلکه امروز می بینیم دفتر حضرت امام هم مورد بی‌مهری قرار می گیرد، در مرقد مطهر امام(ره) به فرزندان امام و وارثان ایشان توهین می‌شود.که به عقیده من این اهانت‌ها از یک منشا و انگیزه برخوردار است.
وی با بیان اینکه روحانیون که در سمت‌های مختلف و شاخص بودند به عنوان روحانیون وفادار به اندیشه امام (ره)امروز مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند گفت : مجمع روحانیون بیشترین سهم را ازد این بی‌مهری‌ها دارد و آن هم به دلیل نزدیکی بیشتر این مجمع با اندیشه و راه امام است. شما می بینید که در همین چند روزه به بهانه دفاع از امام چقدر به فرزندان و دفتر تنظیم و نشر آثار امام توهین شد و مورد حمله قرار گرفت.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد : خوب اینها نشان‌دهنده این مطلب است که بحث تنها دفاع از حضرت امام نیست، اگر بحث تنها دفاع از حضرت امام بود همه این مجموعه‌ها را دعوت می‌کردند که در کنار آنها قرار بگیرند، نه اینکه شروع کنند به هجمه و توهین به وارثان امام.
مساله دفاع از امام نباید منشا کشمکش‌های جناحی شود
وی با طرح این سوال که مگر سید حسن آقای خمینی عکس امام را پاره کرده است؟ تاکید کرد: چرا در تظاهراتی که به نام امام و در دفاع از آرمان‌های امام است به فرزندان امام و یاران ایشان فحاشی می‌شود.
مجمع روحانیون مبارز علی‌رغم اینکه در این حادثه نبوده و نیست و نمی‌داند این حادثه در کجا و چگونه اتفاق افتاده است، اما اصل اینکه بالاخره یک مساله پیش آمده که در آن به امام اهانت شده ما معتقدیم که همگی ما باید نسبت به این مساله واکنش نشان بدهیم تا کسی فردا و فرداها این جرات را پیدا نکند بخواهد به عکس امام توهین بکند. اما من معتقدم این مساله دفاع از امام نباید منشا کشمکش‌های جناحی شود. همه باید در حمایت از امام حضور پیدا کنند.
وی بابیان این مطالب ادامه داد : مجمع روحانیون مبارز هم بر همین اساس تقاضای یک راهپیمایی کرد، ما معتقدیم که راهپیمایی برای دفاع از امام می‌شود باید یک راهپیمایی بسیار بزرگ و باشکوه باشد و همه افراد در آن شرکت کنند، نه اینکه به بهانه نماز جمعه یک عده بیایند مانند خیلی از مسائل حاشیه‌ای راهپیمایی را برگزار کنند و شعار علیه دیگران بدهند.این حرکات دفاع از امام نیست، بلکه کاستن از شان و منزلت امام است.
موسوی لاری با تاکید براینکه دفاع از امام ، دفاع از حیات اسلام و ایران اسلامی است و باید همه مردم در این راهپیمایی شرکت کنند اظهار داشت: ما طرفدار این بودیم که مجمع روحانیون به عنوان یک تشکلی که افتخارش این است که اساسنامه‌اش تبعیت از امام است یک راهپیمایی را در شان و منزلت امام برگزار کند که معلوم شود مردم چقدر طرفدار ایشان هستند.
وی با انتقاد از برخوردهای حاشیه‌ای تصریح کرد: برخوردهای حاشیه‌ای که مربوط می‌شود به یک گروه خاص اصلا در شان امام (ره) نیست. اینکه گفته می‌شود خوب ما اعلام کردیم که شما هم می‌توانید در این راهپیمایی شرکت کنید باید بگویم که اولا مجمع روحانیون خیلی قبل‌تر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای دفاع از آرمان‌های امام درخواست راهپیمایی داد.
باید راهپیمایی دفاع از امام به مراتب باشکوه‌تر از هر تظاهرات دیگری باشد
وزیر کشور دوره اصلاحات با اشاره به اینکه اما این درخواست با سنگ اندازی‌هایی رو به رو شد تصریح کرد: ما واقعا معتقدیم که اهمیت و شخصیت امام به مراتب از ۲۲ بهمن مهم‌تر است چون اصلا فلسفه وجودی ۲۲ بهمن به امام مربوط است، اگر ایشان نبودند ۲۲ بهمنی هم در کار نبود.
وی تاکید کرد : مجمع روحانیون مبارز همچنان مصر است تا نمایشی از پیوستگی نشان بدهیم.مردم ایران به شکل حاشیه و فرعی به امام نگاه نمی‌کنند، از نظر آنها امام اساس کار آنها است و باید راهپیمایی دفاع از امام به مراتب باشکوه‌تر از هر تظاهرات دیگری باشد.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در مورد علت این مخالفت ها برای برگزاری راهپیمایی از طرف مجمع گفت : شما می‌دانید که اگر مجمع اعلام کند آن وقت نمایش بزرگی در دفاع از امام نشان داده می‌شود و آن وقت معلوم می‌شود که چه گروهی در جامعه نفوذ دارد و اکثریت با چه جریانی همفکر هستند.
موسوی لاری با بیان این مطلب گفت : البته مخالفان این برگزاری نگران این مقایسه‌ها هستند. به عقیده من مردم اگر احساس کنند که راهپیمایی به شکل درست و در جهت دفاع از شخص امام است حضور پیدا می‌کنند.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز همچنین با انتقاد از نحوه برگزاری این راهپیمایی و اظهارات تند برخی از سخنرانان آن در خصوص اعدام سران فتنه به بدترین شکل ممکن گفت : همانطور که نمی‌دانم چرا به آقایان موسوی و کروبی و خاتمی می‌گویند سران فتنه و چرا این تعبیر را به کار می‌برند؟علت این تندروی‌ها را هم نمی‌دانم، چون آقایان خاتمی و موسوی و کروبی سوابقشان مشخص است، امروز هم بارها و بارها اعلام کرده‌اند که ما در چهارچوب نظام اسلامی و قانون خواسته‌هایمان را دنبال می‌کنیم.
وی با بیان این مطلب تاکید کرد: همچنین آنان به هیچ نحوی اجازه نمی‌دهند که طرفدارانشان خارج از چارچوب مشخص سخن بگویند. اگر در مواردی شعارهایی داده شود که خلاف قوانین باشد این اشخاص شعارها را نفی کردند و اعلام داشتند که این شعارها ربطی به آرمان‌ها و راه آنان ندارد .
وزیر کشور دولت اصلاحات علت اصلی این تند روی‌ها را خود مطرح کردن افراد عنوان کرد و گفت : امروز به اعتقاد من هر کسی که جزء نظام است و به رهبری این نظام علاقه‌مند است باید در جهت آرام کردن جامعه و رسیدن به یک وفاق ملی نه دامن بزند بر طبل خشونت و افراطی‌گری هر نوع حرکت افراطی و خشونت‌طلبی بر خلاف مصالح ملی ما است.
امروز عده‌ای بودن خود را در نبود آرامش می‌بینند
وزیر کشور دوره اصلاحات با اعتقاد بر اینکه افراطی‌ها نمی‌خواهند بگذارند که این کشور آرام بشود تصریح کرد: این عده بود خود را در نبود آرامش و آسایش دیگران می‌بینند.این عده در صورتی که کشور دارای جو ملتهبی باشد بودنشان مفهوم پیدا می‌کند. اگر یک کشوری آرام باشد و منطق و خرد بر آن حکومت پیدا بکند از حرکت‌های خشونت‌آمیز در دو سو ماجرا جلوگیری شود و همه مطالباتشان را در بستر قانون مطرح بکنند، افراطی‌ها نه‌تنها جایی پیدا نمی‌کنند بلکه فلسفه وجودی خود را نیز از دست می‌دهند.
وی تاکید کرد : اینکه بعضی‌ها افراطی و تند می‌شوند برای این است که اگر افراطی حرکت نکنند حضوری نخواهند داشت.فضا را ملتهب‌تر می‌کنند تا نیاز به آنها بیشتر احساس شود. معلوم شود که اینها حضوری دارند و می‌توانند نقشی داشته باشد.در جایی که اوضاع آرام باشد و روال طبیعی آن می‌شود خیلی از اینها نامشان هم در هیچ رسانه‌ای مطرح نمی‌شود.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد :بنابراین افراطی‌گری در حقیقت نوعی خود مطرح کردن است و نه بیشتر. این رفتارها دلسوزی برای جامعه، رهبری و امام نیست و اینها تنها خودشان را می‌خواهند مطرح کنند.
وی با اعتقاد براینکه بالاخره وقتی یک مجموعه غیر از چارچوب‌های پذیرفته شده در جامعه می‌خواهد کارهای خود را پیش ببرد باید موانع آن را بردارند تصریح کرد: این عده با سلب اختیار از نهادهای دلسوز نظام به خصوص نهاد مرجعیت ما را با وضعیت کنونی روبه رو ساخته‌اند.
موسوی لاری ادامه داد : نهاد مرجعیت در ۲۰۰ سال گذشته در ایران نقش بدیعی در تحولات داشته است.در هر زمانی مرجعیت شیعه نقش‌آفرین بوده در مقابل حکومت‌ها مشروع و نامشروع نقش راهنما داشته است.متاسفانه می‌بینیم در سال‌های اخیر این نهاد مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
وی علت این بی‌مهری‌ها را بی‌ارتباط به مساله حذف نهادهای برنامه‌ریز و مدنی ندانست و گفت : به عقیده من این بی‌مهری‌ها در حقیقت گامی است برای یک مجموعه که می‌خواهد یک سلسله کارهایی را انجام بدهند و نه ‌نهادهای ناظر و مدنی که می‌خواهند ناظر بر آنها باشد.
وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: مرجعیت چیزی نمی‌خواهند جزء اینکه از سر خیرخواهی تذکری بدهند . اینکه برخی امروز با بعضی مراجع به صورت علنی و آشکار و یا برخی دیگر به صورت تلویحی برخوردهایی صورت گرفته این رفتارها عامل شده تا مرجعیت از مدیریت اجرایی کشور فاصله بگیرد. این فاصله در حقیقت فاصله مدیران از مراجع است وگرنه مراجع که همچنان دلسوز جامعه و علاقه شدید به بهبود وضعیت هستند.
به گفته وی البته آن خطی که برنامه‌ریزی مدنی و نهادهای مردمی را نمی‌خواهد نظارت اعتقادی مراجع هم نمی‌پسندد.
شکافی بین روحانیت نمی‌بینم
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص شکاف ایجاد شده بین روحانیون تصریح کرد: تحولات اخیر شکافی بین روحانیت ایجاد نکرده است. برای اینکه مسائل جامعه ما روشن شده است. مثلا در همین حادثه اخیر که پاره شدن عکس امام است شما یک نفر روحانی پیدا نمی‌کنید که نسبت به این مساله حساس نباشد و واکنش منفی نسبت به عاملین این جنایت از خود نشان نداده باشد.
وی ادامه داد : حتی در بین روحانیون بلکه در عامه مردم هم چنین شخصی پیدا نمی‌شود.بنابراین در این قصه شاید در شیوه برخورد اختلاف نظر از طرف روحانیون وجود داشته باشد .
موسوی لاری در بخشی دیگری در پاسخ به سوالی در خصوص مقایسه انتخابات ۸۴ با ۸۸ تاکید کرد : قانون اساسی ما یک قانون بشر ساخته است عیب و نقص‌هایی هم داشته باشد، ولی با این وجود من معتقدم که همین قانون اساسی ما اگر خوب اجرا شود از خیلی مشکلات ما کاسته می‌شود.
وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار داشت : ما باور داشتیم که انتخابات یک اصل اساسی است و دولت به عنوان یک مجری انتخابات باید آن را برگزار بکند که شکی در این نیست که در سراسر کشور امکانات برگزاری انتخابات در دست دولت است. تجربه تلخی همه اعضای مجلس خبرگان رهبری در تدوین قانون اساسی از برگزاری انتخابات در دوران ستم‌شاهی داشتند، این ذائقه تلخ به این شکل بود که دولت‌ها برای تثبیت خودشان از امکانات سوءاستفاده می‌کردند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد : در این زمان بود که تصمیم گرفته شد یک دستگاه ناظری باشد که وقتی دولت مجری انتخابات است بر کار دولت بتواند نظارت داشته و اجازه ندهد دولت به نفع خودش کاری انجام بدهد.شورای نگهبان هم به همین دلیل انتخاب شد با این محوریت که این شورا باید یک شورای بی‌طرف باشد.
موسوی لاری تاکید کرد: نظارت به این شکل به شورای نگهبان واگذار شد. در دوران اصلاحات جریان حاکم بر دولت گرایش اصلاح‌طلبانه بود و از آن طرف جریان حاکم بر شورای نگهبان گرایش محافظه‌کارانه یا اصولگرایانه بود.
وی با اشاره به انتخابات سال ۸۴ گفت : در آن زمان من بارها گفتم که انتخابات با کمترین مشکل روبه‌رو بود. به این دلیل بود که دستگاه اجرا کاملا زیر نظر و ناظرین شورای نگهبان قرار داشت.مجریان و ناظران در دو سو گرایش ملت بودند و هر کدام نظارت می‌کردند از یک گرایش نهایتا همه ظرفیت‌های جامعه برای برگزاری یک انتخابات کم مساله به کار گرفته شد.
وی با اشاره به انتخابات اخیر گفت : اما در انتخابات اخیر در طول ۲۰ و چند سال اخیر تنها انتخاباتی بود که برگزارکننده (مجری) و ناظر هر دو از یک تفکر سیاسی و گرایش بودند از این جهت هیچ میدانی برای سایر گرایش‌ها در جمع کاملا به هم فشرده ناظرین و مجریان نبود.
موسوی لاری در توضیح اشکال اصلی که در جریان برگزاری این انتخابات وجود داشت گفت : به عقیده من باید سیستمی پیش‌بینی شود برای انتخابات تا یک نهادی بر انتخابات نظارت کند که برآیند همه سلیقه‌های نظام باشد. یعنی همه سلیقه‌های نظام در آنجا حضور داشته باشند که بتوانند یکدیگر را کنترل کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید کسی در این شورا احساس تکلیف شرعی برای حمایت از شخصی را داشته باشد اظهار داشت: این مشکلی است که در انتخابات دور گذشته خود را نشان داد و من فکر می‌کنم راه‌حل اساسی این است که نهادی با مکانیزم‌هایی قانونی تشکیل بشود که از سلایق درون نظام باشد.
وزیر کشور دولت اصلاحات درپاسخ به سوالی در خصوص نحوه تشکیل اتاق تجمیع آرا اظهار داشت: ما در آن زمان چیزی به نام اتاق تجمیع آرا نداشتیم. یک ستاد داشتیم به نام ”ستاد انتخابات “ که در این ستاد اطلاعات همه شهرستان‌ها به آن ارجاع داده می‌شد و آنجا سیستمی به صورت آنلاین وجود داشت که اطلاعات از فرمانداری‌ها می‌امد و مانیتور کاملا نشان می‌داد که نتیجه کدام شهر آمده است و همه احزاب و کاندیداها و مطبوعات می‌توانستند نتیجه را از مانیتور ملاحظه کنند.
وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت : اطلاعاتی که می‌آمد با صورت جلسه‌ها تطبیق داده می‌شد و در آن زمان ما چیزی به نام ”اتاق تجمیع آرا “ نداشتیم.
نمی گذاریم زمینه رقابت از بین برود
موسوی لاری در خصوص وضعیت اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات آینده گفت : این را الان نمی‌توانم به نمایندگی از جریان اصلاحات بگویم. ولی آنچه که مسلم است همه کشور، توده‌های مردم و تشکل ها حتما یک اصل برایشان مطرح است و آن اینکه بالاخره زمینه رقابت از بین نرود.
وی خاطرنشان کرد:اگر زمینه رقابت وجود داشته باشد خوب طبیعتا جریانات مختلف حضور پیدا می‌کنند ولی اگر این زمینه وجود نداشته باشد دیگر بحث اینکه اصلاح‌طلبان چه کاری قرار است انجام بدهد معنا پیدا نمی‌کند و باید منتظر شد.
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز همچنین در واکنش به اظهارات برخی از اصولگرایان که امروز احمدی‌نژاد را از خود جدا کره و آن را جزء اصولگرایان نمی‌دانند گفت : من همیشه گفتم اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به قول منطقی‌ها معقوله قابل تشکیک است که از صفر شروع می‌شود تا صد.من معتقدم که اگر دو ستون باز شود و جریان اصلاح‌طلب در یک ستون و اصولگرایان در ستون دیگر قرار بگیرد، من واژه‌های اصولگرایی را تنها برای برخی از آنان قابل قبول می‌دانم و نه برای همه آنها.
وی تاکید کرد: من معقتدم که خیلی از آنها که امروز در لوای اصولگرایی حضور پیدا کردند به هیچ اصلی پایبند نیستند.اصولگرا یعنی کسی که یک چارچوب و قواعدی دارد، کسی که به هیچ اصلی پایبند نیستند را نمی‌توان اصولگرا دانست، به صورت کلی در این طیف بالاخره آقای احمدی‌نژاد طیف اصولگرا بودند که از وی برای رسیدن به قدرت دفاع کردند و امروز هم از رفتارهای وی یا با سکوت و یا با تعریف و تمجید حمایت می‌کنند.
احمدی‌نژاد در طیف اصولگرا تعریف می شود
لاری با بیان اینکه کسانی که می‌گویند آقای احمدی‌نژاد اصولگرا نیست چرا سکوت می‌کنند ؟اظهار داشت : ولی با تمام وجود من فکر نمی‌کنم که این حرف، حرف معناداری باشد من معتقدم که آقای احمدی‌نژاد در طیف اصولگرا تعریف می‌شود، منتهی در قرائتی که خودش از اصولگرایی دارد.
موسوی لاری در پایان تاکید کرد : مملکت امروز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، کسانی که حامیان آقای احمدی‌نژاد بودند امروز ناکامی‌ها را می‌بینند و می‌خواهند خرج خود از این ناکامی‌ها با گفتن یک کلمه که احمدی‌نژاد از ما نیست جدا کنند.آنها باید در خوب و بد و سود و زیان احمدی‌نژاد شریک باشند. آنها باید جوابگوی تعطیلی پروژه‌ها و به وجود آوردن مشکلات امروز جامعه ما باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار