آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

آیت الله طاهری با چشمان اشکبار:از ۶ مسیر برای حضور در مسجداقدام کردم که همه مسیرها را یکی یکی بستند


چهارشنبه, ۲م دی, ۱۳۸۸
کلمه:لباس شخصی‌ها پیش از ظهر امروز در حمله‌ای گسترده به حاضران در مراسم ختم آیت‌الله منتظری در اصفهان حمله‌ور شدند.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، نیروهای لباس شخصی که بعد از حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری اقدام به سازمان‌دهی گسترده‌ای برای انجام حمله و هتک حرمت مرجعیت و روحانیت کرده‌اند، امروز به مسجد سیداصفهان حمله کردند.
در این مسجد به دعوت و میزبانی آیت‌الله طاهری اصفهانی مراسم یادبود آیت‌الله منتظری بنا بود برگزار شود که دقایقی بعد از ساعت اعلام شده یعنی ۹صبح برای برگزاری این مراسم، در مسجد بسته می‌شود و مردم در محوطه مسجد در حال قرائت حمد و سوره بودند که نیروهای لباس شخصی به مردم حمله کردند و با بستن در اصلی مسجد سید به مردم گاز فلفل و گاز اشک‌آور پرتاب کردند.
بعد از مدتی اقدام آنها به ضرب و شتم شدید حاضران کردند و سپس به سمت حجت الاسلام ادیب عضو جبهه مشارکت و رئیس ستاد مهندس میرحسین موسوی در قم که سخنران این مراسم بود حمله‌ور شدند.
بنا بر اخبار رسیده از اصفهان جمعی از مردم اصفهان با زدن حلقه‌ای به دور این روحانی فریاد می‌زدند که اجازه هتک حرمت به روحانیت را نخواهیم داد که این حلقه با حمله گسترده و شدید لباس شخصی‌ها شکسته شد و با پرتاب گاز فلفل به صورت این روحانی، او به صورتی اهانت آمیز دستگیر شد.
همچنین محمدناظری از فعالان مدنی-دانشجویی نیز دستگیر شد.
بیش از ۵۰نفر در جریان این درگیری‌ها بازداشت شده‌اند که به محض دریافت اطلاعات بیشتر اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد که چهار نفر از آن‌ها از جمله خسرو خالقی عکاس خبرگزاری مهر و یکی از روزنامه‌های اصفهان، خبرنگار هستند.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که در پی این اتفاق، مردم اصفهان به سمت بیت آیت‌الله طاهری اصفهانی که علی‌رغم اصرار ایشان بر حضور در این مراسم برخی نیروها با محاصره خودروی ایشان در اتوبان خیام مانع از حضور امام جمعه مستعفی و محبوب اصفهان در مسجد سید شده‌اند حرکت کرده‌اند و هم‌اکنون جمعیت زیادی مقابل بیت این یار صادق و راستین امام راحل حضور دارند و گارد ویژه نیز حضور پررنگ در اطراف بیت آیت‌الله طاهری دارد.
خبرهای تکمیلی دریافتی حاکی از آن است که عده‌ای از حاضران در جلوی بیت آیت‌الله طاهری توانسته‌اند وارد بیت یار امام شوند.
آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی در جمع این افراد با چشمانی اشک‌آلود گفت:« من از مردم دعوت کردم بیایند و از اینکه شنیدم برای مراسم ترحیم یک مرجع تقلید اینگونه برخورد کرده‌اند، بسیار متاسفم.»
یار صدیق امام راحل افزود:«از ۶ مسیر مختلف برای حضور در مسجد سید اقدام کردم که همه مسیرها را یکی یکی بستند.»
وی خاطر نشان کرد:«با اینکه می‌دانستم در مسجد سید آنگونه درگیری است برای حضور و همراهی مردم درنگ نکردم ولی همه راه‌ها را بستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار