آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

برگزاری مراسم سوگواری آیت الله منتظری در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین


دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین روز سه شنبه در طی مراسمی به سوگ در گذشت فقیه عالی قدر، مرجع بزرگ مسلمین جهان و مجاهد راه آزادی آیت الله حسینعلی منتظری نشستند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این مراسم  از ساعت 11.30 با پخش قرآن و روشن کردن شمع وا تجمع دانشجویان در  مقابل درب دانشکده فنی با تلاوتی چند از آیات قران مجید شروع شد.


جمع کثیری از دانشجویان با در دست داشتن عکس هایی از آن بزرگ مرد و نمادهای سبز در این مراسم حاضر شدند. در ادامه چند تن از اساتید دانشگاه نیز به جمع دانشجویان پیوستند و هم پیمانی خود را با آرمانهای آن بزرگوار و اهداف جنبش سبز اعلام داشتند . دانشجویان در این تجمع بارها با سر دادن شعار های "عزا، عزاست امروز روز عزاست امروز، جنبش سبز ایران صاحب عزاست امروز"، "منتظری مظلوم، راهت ادامه دارد" یاد آن مرحوم را زنده کردند.

همچنین انجمن اسلامی مدرسین بیانیه ای را خطاب به مردم شریف ایران و جامعه  دانشگاه صادر کردند که توسط یکی از دانشجویان در جمع خوانده شد و در آن  فقدان این مرجعیت شیعه را خسارت سیاسی، فرهنگی و دینی  جبران ناپذیری  شمرد و همزمانی این اتفاق دردناک با دهه اول محرم را این گونه بیان کرد: "در این ایام که مصادف است با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان راه حقیقت و آزادگی است به ملت آزاده ایران این توفیق را عنایت فرماید که مسیر پر تلاطم رهایی از استبداد، استعمار و استحمار را کما فی السابق با استواری و استقامت وعده داده شده از سوی ایزد منان، پشت سر نهد تا ان شاء الله مشمول عنایات حق تعالی قرار گیرد ."


این مراسم در حالی برگزار شد که مسئولین دانشگاه مانع از برگزاری آن در مسجد دانشگاه شدند. با این وجود تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین از صبح روز یکشنبه با نصب پرچم های سیاه و پخش خرما یاد آن مرحوم را گرامی داشت.

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار