آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

سه شنبه اول دی ماه 88



سلام، سه شنبه اول دی ماه 88، 22 دسامبر 2009 میلادی

در مورد هفت موضوع امروز صحبت میکنیم:



موضوع اول مراسم تدفین ایت الله منتظری روز گذشته در شهر قم است که تقریبا تمام شاهدهای عینی، تمام خبرگزاری ها جمعیتی رو متجاوز از چند صد هزار نفر ذکر کردند که به شهر قم اومدند و در این مراسم شرکت کردند. در نکاتی که حتما در خبرها دیدید ولی دو سه نکته به نظرم جالب بود که خدمت شما عرض بکنم. یکی اینکه در مراشم تدفین در صحن حضرت معصومه از ورود ایت الله صانعی جلوگیری کردند احتمالا به دلیل اینکه میدونند ایشون بعد از ایت الله منتظری بیشترین اقبال رو از طرف مردم خواهد داشت و بنابراین از حالا میخوان که اقای صانعی رو محدود کنن و به همین دلیل هم اون کسانی که اون پانصد-هزار نفری که از طرف حکومت اومده بودن جلوی خونه اقای صانعی هم شعار دادند.



نکته دیگه این هست که وقتی همون پیام نیم بند اقای خامنه ای رو سعی کردن که از بلندگو بخونن جمعیت شعارهای مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگه دادن، هو کردن ورزش گویا خبری که ما داریم به گوش اقای خامنه ای که رسیده بسیار بسیار ناراحت شده از اینکه اینطور این جمعیت چندصد هزار نفری واکنش نشون داده.

نکته دیگه ای که جالبه این است که به ماشین اقای مهندس موسوی حمله کردن وقتی از منزل اقای صانعی ایشون بیرون میومده و چند بار جلوی ماشین رو گرفتند و بالاخره یکی از شیشه های ماشین رو شکوندن و یک نفر هم زخم سطحی برداشته. جالبه که کسانی که در این عملیات شرکت داشتن عمدتا طلاب موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی متعلق به اقای مصباح یزدی بودن که در دولت اقای احمدی نژاد بودجه اون هیجده برابر شد و لابد این پولهلیی که خرج این موسسه حکومتی کردن باید یک چنین روزی به درد بخوره که پانصد نفر رو بیارن جمع کنن و اینطور لات بازی در بیارن. به هر حال اخرین خبر هم تا شب گذشته نشون داد که نشون میده که جلوی منزل ایت الله منتظری همین لات بازی ها ادامه داشته، شعار دادن، حمله کردن، ریختن داخل حسینیه اقای منتظری تا حدی که رئیس نیروی انتظامی از خانواده خواسته که از انجا بیان بیرون، منزل رو باید پلمب بکنن و یعنی حتی از منزل خالی اقای منتظری هم میترسن و وحشت دارن. به هر حال مجموع اخبار متعددی که هست ولی همه رو که کنار هم بذاریم کاملا نشون میده که اقای خامنه ای سیاستش متکی به همین لات بازی هاست که من جلوتر در همین بحث بهش می پردازم.



نکته دومی که میخواستم بگم این است که روز گذشته در دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی در تهران، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه سنندج و تقریبا تمام دانشگاه های کشور عزادار اقای منتظری بودن و مراسم داشتن که ذکر همه اونها به درازا میکشه و از حوصله بحث ما بیرونه ولی به نظرم دانشگاه به خوبی نشان داد که یکپارچه پشت اقای منتظری بوده و هست و با مراسمی که در همه دانشگاه ها ابراز شد با این پدر معنوی جنبش سبز ایران به خوبی ارتباط دانشجوها برقرار کردن و پیروی از حرکت های اقای منتظری برای دفاع از حقوق بشر، ازادی و مقابله با کودتاچیان رو دوباره تاکید کرد. همینطور جالبه که احزاب اهل سنت کردستان و پاره ای از مولوی ها در بلوچستان هم با درگذشت اقای منتظری پیامهای تسلیت دادن و نکاتی رو نقل کردن که کاملا نشون میده که اقای منتظری به عنوان یک روحانی شیعه فراتر از این خطکشی های بیجای دینی قرار داشت و مورد احترام تمام ملت ایران بود.



نکته سومی که می خواهم بگم نوع شعارهایی بود که روز گذشته داده شد بسیار متنوع تر از مراحل قبلی جنبش بود و کاملا نشون میداد که جنبش چقدر منعطف و با انعطاف زیاد به اقتضای حرکتهایی که پیش میاد شعارهای مناسب رو میسازه مثلا وقتی شعار داده میشه " اشک تمساح نمیخوایم دولت مصباح نمیخوایم" یا وقتی از جلوی عکس مشترک اقای خمینی و خامنه ای که جمعیت رد میشه شعار میده که "مرگ بر دیکتاتور "و میگه معلومه که عکس رو پاره کرده یا "عدالت شعارشون کهریزک افتخارشون"، "دیکتاتور بدونه به زودی سرنگونه" یا "محرم ماه خونه یزید سرنگونه" یا" دیکتاتور سرنگونه" و امثالهم کاملا نشون میده که حرکت شعارها کاملا مناسب با دهه محرم که رسیده چگونه به سمت شخص اقای خامنه ای و جنایتهایی که کرده داره حرکت میکنه به خصوص تاکید بر اینکه این اشک تمساح ریختن ها و دولت مصباح ها رو بر سر کار اوردن چگونه بوی نفاق و دو رویی میده.



نکته چهارمی که می خواستم بگم بازتاب جهانی درگذشت اقای منتظری و مراسمی که روز گذشته برگزار شد که تا اونجایی که من روز گذشته دنبال کردم تقریبا تمام تلویزیونهای معتبر دنیا، تمام روزنامه ای معتبر دنیا، تمام رسانه های گروهی، خبرگزاری ها بدون استثنا در بالای تیتر خبرهاشون در صفحه اولشون اگر تیتر یک نبوده تیتر دو بوده در صفحات داخلیشون بازتاب گسترده ای از درگذشت اقای منتظری دادن و تقریبا هم شاید بشه گفت اکثریت اونها تاکید به نقش برجسته اقای منتظری کردن در جنبش سبز و اینکه با درگذشت ایشون موج جدیدی از اعتراضات مردم از راه خواهد رسید و بزرگی شخصیت ایشون رو از ابعاد مختلف با گزارشهای مختلف از پیشینه ایشون و به خصوص اون فراز مهم زندگانی اقای منتظری که از رهبری چشم پوشید برای دفع از جون کسانی که حتی متهم بودن به اینکه سازمانشون احتمالا پسر خود اقای منتظری رو کشته بوده همه با احترام و بزرگی یاد کردن و بخش پوشش دادن به عظمت شخصیت اقای منتظری رو میشه گفت در سراسر دنیا اتفاق افتاد و واقعه ای بود که همه با احترام یاد کردند و به نظر من اونجوری هم که جو مطبوعات دنیاست همه منتظر حوادث بعدی هم نشون دادن که هستن.



نکته پنجمی که میخواستم بگه گزارش بامزه امروز روزنامه کیهانه که صحبت از پنج هزار نفر کرده که در قم بودن تازه اکثریتشون هم طرفدار اقای خامنه ای بودن. من به نظرم مجدا این فکر به نظرم اومد که روزنامه کیهان فقط برای کسانی که در زندان هستند و بازجوها میخوان سرشون کلاه بزارن و بیرون رو یک شکل دیگه جلوه بدن مطلب مینویسه برای اینکه هر کسی که بیرون از زندان باشه بتونه به اخبار دسترسی داشته باشه به خوبی این دروغگویی رو میفهمن.



نکته ششم که بالاتر هم صحبت کردم این هست که این تکنیک لات بازی و ایجاد ترس و حرف اقای رادان که ما همیاران محرمو درست کردیم به نظرم همون تکنیک قدیمی است که اینا کمبود نبروشونو با ایجاد رعب و وحشت میخوان جبران کنن یا دستگیریهایی که باز شروع کردند، تکنیک مغولها در واقع که برای جبران کمبود جمعیتشون دست به ایجاد وحشت زدن برای اینکه ما به خوبی دیدیم که در مراسم جمعه گذشته حتی نتونستن چندهزارتا ادم بیارن بنابراین کمبود ادم دارن لذا برای تاسوعا و عاشورا که عنوان شده مسیرهای حرکت یکجا در تمام شهرها عنقریب اعلام خواهد شد این امکان رو خواهیم داشت که وقتی در سطح کشور که 16 اذر تمرینش رو کردیم همه بیایم توی خیابون و مثلا در تهران از میدون امام حسین تا ازادی و در همه شهرها حرکت بکنیم و خواهان عزل اقای خامنه ای در خیابانها بشیم و پیوستن نیروهای مسلح به مردم فکر میکنم که حکومت هیچ چاره ای جز تسلیم نخواهد داشت و امکان درگیری نخواهد داشت. راجع به این موضوع فردا صحبت میکنیم.

تا فردا پیروز . موفق باشید،

به امید پیروزی ایران و ایرانیV

--

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار