آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

قنبری: شک نکنید عزل موسوی ناشی از کینه‌های انتخاباتی است/این تصمیم نشان می‌دهد دولت در چه وضعیتی قرار گرفته است


تاریخ انتشار: ٢ دي ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) در واکنش به عزل میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر، گفت: در مورد اینکه این عزل یک تصمیم سیاسی نشات گرفته از کینه‌های انتخاباتی است،‌ شکی وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، داریوش قنبری با اشاره به اینكه میرحسین موسوی رقیب آشکار احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود، ادامه داد:«همواره شاهد آن هستیم كه آقای احمدی‌نژاد در تلاش حذف رقبا و منتقدین خود حرکت می‌کند. با توجه به هجمه‌هایی که طرفداران دولت برعلیه موسوی شروع کرده بودند، مشخص بود که چنین اتفاقی می‌افتد.»

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) اظهار داشت:«نمایندگان طرفدار دولت هر وقت قرار است اتفاقاتی این چنین پیش آید، سیگنال‌هایی میدهند كه مشخص است ظاهرا مشورت‌هایی با آنها انجام شده تایکسری کارها را به عنوان مقدمه انجام دهند.»
قنبری بااعتقاد بر اینکه روحیه احمدی نژاد روحیه حذفی است، خاطرنشان کرد:«به هر حال عزل موسوی از ریاست فرهنگستان هنر کار درستی نبود. این شیوه برخورد با آقای موسوی که به عنوان کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری، رای قابل توجهی داشته شیوه مناسبی نیست.»
وی با تاکید بر اینکه در این عزل کینه‌های انتخاباتی دخیل بوده است، ادامه داد:«در کشورهایی که نظام دموکراتیک قوی‌ای دارند، کسانی که به عنوان رقیب هستند و یا احزاب رقیب، کابینه‌ای در سایه تشكیل می‌دهند وحتی به آنها اختیاراتی داده می‌شود که دولت حاکم را نقد کنند.»
عضو فراکسیون خط امام (ره) با بیان اینكه عزل میرحسین موسوی موجب تنش در كشور می‌شود، افزود:«چنین کاری به فضای آرامش در کشور کمک نمی‌کند. این اقدام هیچ تناسبی با دستورات رهبری مبنی بر دستیابی به فضای مبتنی بر آرامش و در راستای بازسازی مجدد اعتماد مردم ندارد.»
قنبری با تاکید بر اینكه متاسفانه برخی به سمت شکل‌گیری وحدت و ایجاد آرامش حرکت نمی‌کنند و هر ازگاهی مسایلی را پدید می‌آورند که فضا رامتشنج می‌کند، تصریح کرد:«لازم به ذکر است که جایگاه موسوی به لحاظ موقعیت، جایگاه بالایی نبود و این موضوع خیلی حایز اهمیت است که موسوی را در همان جا هم نمی‌توانند تحمل کنند. این آستانه تحمل این دولت را می‌رساند که درچه وضعیتی قرار دارد.»
وی با بیان اینکه دولت در مواجه با مخالفان با صبور نیست و با مدارا برخورد نمی‌کند، اظهار داشت:«شایسته یک دولت نیست که چنین برخوردهایی را با منتقدین و مخالفین خود داشته باشد. اینگونه جامعه همیشه در تنش و نا آرامی خواهد بود. متاسفانه آنچه می‌بینیم نوعی افراط در دولت است که هیچ گونه مدارا در خصوص مخالفان را بر نمی‌تابد.»
سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) با تاکید بر اینکه حرکت‌های اینچینی دولت باعث تداوم تنش در جامعه می‌شود، تاکید کرد:«این رفتارها و عدم سوق دادن کشور به آرامش، باعث نگرانی است. به خصوص اگر این دولت باشد که بدین شکل با مخالفان خود برخورد کند.»
قنبری افزود:«لازم است با توجه به اتفاقاتی که افتاده، تحول اساسی صورت بگیرد که دولت همه کاره نباشد و قانون در مواردی که ضعف دارد به شکلی اصلاح شود که رییس دولت در این حد اختیار نداشته باشد که به اینگونه به قلع‌وقمع مخالفان بپردازد.»
وی با اشاره به اینكه برخی از نمایندگان شغل‌ها و پست‌های دولتی دارند كه بعد از پایان دوره نمایندگی به کارهای دولتی خود باز می‌گردند، ادامه داد:«اما متاسفانه نمایندگان منتقد دولت، مورد غضب قرار می‌گیرند و با توجه به فشارهایی که به آنها وارد می‌شود، ناگزیر از بازنشسته‌کردن خود می‌شوند. مثل آقای افروغ.»
عضو فراکسیون خط امام (ره) با ابراز تاسف از اینکه نماینده‌ای که به عنوان یك فرد آزاده، از حقوق نمایندگی خود در دفاع از ملت استفاده می‌کند، مورد غضب دولتمردان قرار می‌گیرد، تصریح کرد:«برخوردهایی بدین شکل با مخالفان و منتقدان در دولت، تبدیل به یک رویه شده و باید مجلس با راهکارهای قانونی آن را اصلاح كند.»
قنبری با بیان اینکه نمایندگان باید به روندی که دولت در پیش گرفته، توجه و آن را اصلاح کنند؛ خاطرنشان کرد:«نمایندگان نباید با نگاه سیاسی به این مساله بنگرند.»
وی با تاکید بر اینکه فرهنگستان هنر را نباید سیاسی کنند، اظهارداشت:«در فرهنگستان هنر نگاه تخصصی باید حاکم باشد. موسوی در مقام رییس فرهنگستان هنر در آنجا کار سیاسی نمی‌كرد که چنین برخوردهایی با او صورت گرفت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار