آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

چه کسی اجازه نمی‌دهد مراسم ختم آیت‌الله منتظری برگزار شود؟


تاریخ انتشار: ٢ دي ١٣٨٨
انتشار خبر عدم برگزاری مراسم ختم دوشنبه شب در مسجد اعظم قم برای آیت الله منتظری، با خبر لغو مراسم سوم و هفتم این مرجع تقلید کامل شد.
به گزراش آرمان ایران، شب گذشته خبر لغو مراسم متعاقب راهپیمایی منتشر شد که در آن گروهی اعلام نموده بودند اجازه نخواهند داد مراسم دیگری در قم برگزار شود.
روزنامه کیهان امروز که نقش سخنگوی تظاهر کنندگان دیروز را بازی می کند در خبر راهپیمایی با شکوه! و خودجوش روز گذشته مصاحبه ای (احتمالا خیالی) نیز با هماهنگ کنندگان آن ترتیب داده و نوشته: "هماهنگ كنندگان اين مراسم در پايان خبر دادند كه با حضور موثر خود اجازه شكل گيري هيچ مجلسي در قم كه مبناي اهانت به نظام در آن باشد را نخواهند داد و همچنين امروز ساعت 10 صبح نيز براي قدرداني از مواضع آيت الله العظمي حسين نوري همداني در ميدان روح الله قم تجمع خواهند كرد."
مشخص است که راهپیمایان و کیهان بنا دارند هم جور قوه قضاییه را بکشند هم جور نیروهای ضابط و نیروهای انتظامی را و هم جور کم کاری های مسئولین اجرایی و وزارت کشور را!


جالب آنکه کیهان در توصیف راهپیمایی روز گذشته نوشته است: "بنا به گزارش خبرنگاران كيهان از قم در اين راهپيمايي كه بعدازظهر ديروز از ميدان روح الله شهر قم آغاز شد، تعداد بسيار زيادي از مردم مشاركت كردند به گونه اي كه تفاوت آن با جمعيت روز دوشنبه كاملا محسوس بود."
و طبق معمول هیچ مستندی را هم در گزارش خود نیاورده است، و البته لابد گزارش کیهان خود بالاترین سند است!
سپس روزنامه کیهان با بی احترامی تمام شعارهای اهانت باری به نقل از راهپیمایان دیروز را که علاوه بر اهانت به یک مرجع تقلید، حتی به آیت الله منتظری پس از وفاتشان نیز اهانت می کنند را در صفحات اصلی خود جای داده و می نویسد: "راهپيمايان كه عده اي كفن پوش هم در ميان آنها حضور داشتند پس از حركت به سمت حرم راهي منزل صانعي و منتظري شدند و با تجمع جلوي آن شعارهايي چون «صانعي صانعي اين آخرين اخطار است»، «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده» و «هم غزه هم لبنان جانم فداي اسلام» سر دادند. در تمام راهپيمايي ديروز هيچ نشاني از فتنه گران و آشوب طلبان نبود."!
شاید پرسش در مورد اینکه راهپیمایی روز گذشته با چه مجوزی و به درخواست کدام حزب و یا تشکل انجام شده و چه مرجعی اجازه این راهپیمایی خودجوش را داده است سئوال خنده داری باشد، که متاسفانه بی پاسخ ماندن آن این روزها برای همه عادی گشته است، اما چه کسی به این سئوال باید پاسخ بدهد که برگزار شدن و یا نشدن مجلس ختم یک مرجع تقلید و اساسا یک درگذشته را آیا باید گروه های بی نام و نشان در این کشور معین نمایند؟
وزارت کشوری که برای درخواست مجوز راهپیمایی مجمع روحانیون مبارز در دفاع از امام (س) زمین و زمان را به هم می دوخت تا نشان دهد در کمال آزاد منشی و قانون گرایی این مجوز را صادر نمی نماید لطفا به این سئوالات ساده هم جواب دهد و بگوید چه کسی به آنها مجوز داد و چه کسی اجازه برگزاری مجلس خنم و قرآن خواندن برای آیت الله منتظری را نمی دهد؟ مرجعی که سالها در زندان شاه شکنجه شده و در راه انقلاب شهید داده و مقلدین بسیاری داشته است.
وزارت ارشاد پاسخ دهد آیا درج مطالبی که در آن به مراجع تقلید اهانت شود در روزنامه ها ممنوع می باشد یا خیر؟ ...
چه کسی پاسخگوست؟ عزت و حرمت و اقتدار و معنویت کشوری را که می خواست منادی عزت و حرمت و اقتدار و معنویت همه مسلمانان و جهانیان باشد را، چه کسی خدشه دار می کند؟
آیا سکوت مراجع رسمی دولت در فبال این هتک حرمت ها و بی قانونی ها معنای همان مهرورزی و قانونگرایی و عدالت محوریست که وعده داده شده بود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار