آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

مک کين خواستار پشتيباني همه جانبه ي آمريکا از معترضين در ايران

با ادامه ي فشارهاي سياسي بر اپوزيسيون در ايران؛ يکي از بلندپايه ترين اعضاي جمهوريخواه سناي آمريکا خواستار پشتيباني همه جانبه ي آمريکا از معترضين در ايران شده است.
سناتور جمهوريخواه جان مک کين در گفتگويي با شبکه ي خبري فاکس نيوز استراتژي پرزيدنت اوباما براي تعامل با رژيم ايران را طي نزديک به يک سال گذشته بشدت مورد انتقاد قرار مي دهد.
شش ماه پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران؛ اپوزيسيون از هر فرصت و مناسبتي براي مشروعيت زدايي از دولت محمود احمدي نژاد و رهبري جمهوري اسلامي استفاده مي کند.
وال استريت جورنال مي نويسد تعداد اندکي در درون دولت اوباما اعتراضات را تهديدي جدي متوجه توانايي رژيم در حفظ قدرت در ايران مي بينند.
سناتور جمهوريخواه جان مک کين، عضو ارشد کميته ي نيروهاي مسلح سناي آمريکا،
معتقد است پرزيدنت اوباما بايد در کنار ايرانياني بايستد که با شرکت در تظاهرات در خيابانهاي تهران جان خود را براي آزادي به خطر مي اندازند.
مک کين تاکيد دارد بايد براي معترضين در ايران کاملا روشن کرد ما چون هميشه با آنهايي هستيم که در کشمکش براي کسب آزادي اند.
دولت اوباما هر چند نسبت به رفتار رژيم با مردم تغيير لحني محسوس داده است اما، کماکان معتقد است هر گونه اقدام خصمانه و حمايت آشکار آمريکا از دموکراسي خواهان در ايران در اين مرحله مي تواند به تشديد روند سرکوب بيانجامد.
سناتور مک کين در گفتگو با فاکس نيوز تصريح مي کند کنگره بايد با تصويب قوانيني در راستاي فراهم کردن راههاي اطلاع رساني و حمايت اخلاقي در راه ترغيب تظاهرکنندگان در ايران گام بردارد.
در کنگره در حال حاضر دو لايحه ي مستقل متعلق به دو دموکرات، کيت اليسون و جيم مورن، حمايت از دسترسي مردم به اينترنت آزاد و هدف گرفتن مقامات رژيم را در تحريمي هوشمند در کانون توجه قرار داده است.
به نوشته ي وال استريت جورنال فشارها بر دولت اوباما براي باز نگاه داشتن باب مذاکره با دولت احمدي نژاد بر سر پرونده ي هسته اي از اين رو به قوت خود باقي است که چشم انداز اعتراضات چندان روشن نيست.
دولت اوباما معتقد است رژيم در سايه ي اختلافات داخلي از رسيدن به يک توافق با غرب بر سر مبادله ي اورانيوم ناتوان است.
به باور جان مک کين رويکرد دولت اوباما تنها فرصت بيشتري در اختيار تهران قرار داده است تا به تلاش ها براي دستيابي به جنگ افزار هسته اي ادامه دهد.
در حالي که بنا به گزارش هاي تائيد نشده دولت اوباما از رهبري دموکرات ها در سنا خواسته است تصويب لايحه ي تحريم هاي سوختي و بانکي را که هفته ي گذشته در مجلس نمايندگان به تصويب رسيد فعلا نگه دارد؛ مک کين تاکيد دارد پرزيدنت اوباما بايد تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال کند.
سيامک دهقانپور

فرستنده: سيامک دهقانپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار