آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

کنسول سفارت جمهوری اسلامی در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم ایران از مقام خود استعفاء نمود.


سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۵ ژانويه ۲۰۱۰

<!---text begin ----->
عصر نو : بدینوسیله اعلام می شود که آقای محمد رضا حیدری کنسول سفارت جمهوری اسلامی در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم ایران توسط رژیم از مقام خود استعفاء نمود.
آقای حیدری در اعتراض به کشتارهای اخیر توسط نیروهای امنیتی رژیم، بویژه حوادث روز عاشورا و پس از آن، استعفای رسمی خود را تسلیم سفارت جمهوری اسلامی ایران کرده و استعفانامه ایشان جهت اطلاع برای مقامات جمهوری اسلامی به تهران ارسال شده است. از آن پس تا کنون، ایشان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو مراجعه نکرده اند.
رسانه های گروهی نروژ، در طی روز های گذشته برای بدست آوردن خبری در این زمینه با مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو تماس گرفتند، اما آنها این خبر را تکذیب نموده و اطلاعات نادرستی درباره این موضوع در اختیار آنها قرار داده بودند. از جمله گفته شده بود که دوره خدمت ایشان به اتمام رسیده و باید به تهران بازگردند، یا اظهار شده بود که ایشان به مرخصی رفته و نمی دانیم که ایشان چه زمانی بر می گردند. این اطلاعات ضد ونقیض باعث شد، حساسیت های بیشتری نسبت به این موضوع بوجود آید. تعدادی از ژورنالیستها برای دستیابی به خبری در این زمینه با اداره پلیس، اداره خارجیان و وزارت امور خارجه نروژ تماس گرفته و آنها نسبت به این خبر اظهار بی اطلاعی کرده بودند.
در پی تحقیقاتی که در طی روزهای گذشته، کمیته نروژی - ایرانی حمایت از مردم ایران در باره این موضوع انجام داد، موفق شد صحت این خبررا تائید کند و اخبارمربوط به آنرا را در اختیار خبرگزاریهای نروژ قرار دهد.
کمیته نروژی - ایرانی حمایت از مردم ایران، اعلام می کند که ، چنانچه انگیزه استعفای آقای حیدری، پیوستن ایشان به جنبش مردمی و محکوم کردن جنایات ضد انسانی رژیم، علیه مردم ایران باشد، موضوعی که خود ایشان آنرا تائید کرده است، از اقدام وی استقبال خواهد نمود.

5 ژانویه 2010
اسلو
رحمان ساکی
سخنگوی کمیته نروژی - ایرانی حمایت از مردم ایران
saki.rahman.norway@gmail.com
تلفن تماس: 004799244718

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار