آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

دادکان: افتخارم در زندگی گرفتن نشان لیاقت مدیریت از دست آقای خاتمی و برکناری توسط علی‌آبادی است

سه شنبه, ۱۵م دی, ۱۳۸۸
کلمه: شب گذشته محمد دادکان به تنها برنامه انتقادی سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۹۰ آمد تا از پشت‌پرده‌های فوتبال و ناکامی‌های متعدد فوتبال در دولت احمدی‌نژاد و حب ریاست معاون رئیس دولت نهم سخن بگوید،او همچنین به دفاعی شجاعانه از دوره مدیریتش در فوتبال پرداخت و یکی از بزرگترین افتخارات زندگی‌اش را دریافت نشان لیاقت مدیریت از سیدمحمد خاتمی عنوان کرد.
به گزارش«پارلمان‌نیوز»، یکی از مباحثی که شب گذشته در این برنامه مطرح شد، ثبت‌نام علی‌آبادی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود.

او گفت:«من و علی آبادی بر سر ریاست مسابقه داشتیم. دعوای ما هم بر سر رسیدن به همین ریاست ایجاد شد. علی آبادی به دنبال کسب ریاست فدراسیون فوتبال بود و به همین دلیل به صورت غیرقانونی من را اخراج کرد. من بعد از جام جهانی اعلام کردم که دیگر در فدراسیون فوتبال نخواهم ماند و از همین رو رئیس سازمان تربیت بدنی به خاطر طمعی که به ریاست داشت در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت نام کرد. »
وی افزود:«در زمان ریاست من مسئولین وقت سازمان تربیت بدنی مشکلات بسیاری برای من و همکارانم ایجاد می کردند. نقش ریاست تربیت بدنی و شان وی در این حد نیست که تعیین کند تیم ملی چه تیمی را باید ببرد و چه کار باید بکند. در زمان جام جهانی از تیم ملی ایران هیچ کس دفاع و حمایت نکرد.»
دادکان یادآور شد:« ما دعوا بر سر ریاست داشتیم. من که گفته بودم می‏روم و ایشان هم می‏خواست رئیس شود. بعد هم دیدید کاندیدا شد که رئیس شود. اگر ایشان طمعی به ریاست فدراسیون فوتبال نداشت ثبت نام نمی‏کرد. آقای فردوسی پور، شما که ۹۰ هستی، سراغ ۸۹ می‏روی؟ وقتی شما کهرئیس سازمان هستی و مثلا ۱۰۰ هستی دنبال ۵۰ که فدراسیون فوتبال باشد هم می‌روی؟ دنبال این می‌روی که رئیس فدراسیون هم شوی؟ دنبال دبیرکلی کمیته ملی المپیک هم می‏روی؟ دنبال ورزش باستانی می‏روی؟ با این حال شخصی که نمی‌خواهم اسمی بیاورم اعلام کرد دادکان می‌رود و یک نیروی جوان می‌آید و کار را می‌چرخاند بعدها متوجه شدیم نیروی جوان‌تر خودش و آقای کفاشیان بوده است. او خودش می‌خواست رئیس فدراسیون شود که فیفا اجازه نداد و سرانجام کفاشیان شد با این تفاوت که فامیلی این دو فرق می‌کرد.»
دادکان سپس از حملات برنامه‌ریزی شده به خود و فدراسیون تحت مدیریتش خبر داد و گفت:«چندی پیش در تیتر یک یکی از نشریات نقل قولی از یک جوان که آن موقع در سازمان تربیت‌بدنی دیدم که گفته بود دستور گرفته مرا تخریب کند و از من انتقاد کند. وقتی این تیتر را دیدم او را بخشیدم. این نشان می‌دهد که دستور گرفته بودند دادکان را تخریب کنند.»
سه افتخار در زندگی دارم
وی در خصوص نحوه بازگشت خود به ورزش کشور گفت:«من به ورزش برنخواهم گشت مگر برای خدمت به پیشکسوتان. حضور من در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس شایعه‌ای بیش نیست و من فقط به خاطر خدمت به پیشکسوتان که هیچ توجهی به آنها نمی‌شود به ورزش خواهم آمد و دیگر به فوتبال برنخواهم گشت.»
رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان درباره افتخارات خود اظهار داشت:«من ۳ افتخار در ورزش دارم که خواسته‌ام روی سنگ قبر من هم بنویسند. اول کسب لوح لیاقت مدیریت از دست آقای خاتمی. دوم صعود تیم ملی به جام جهانی و سوم اخراج از فدراسیون فوتبال به دست محمد علی آبادی.»
وی در ادامه در گفت:«من اقدامات بسیاری در زمینه زیر ساخت‌های ورزش انجام دادم اما هیچ کس یک تشکر هم از ما نکرد. من در مدت ریاستم در فدراسیون فوتبال ۱۵ کیلو وزن کم کردم و خانواده‌ام تحت شدید ترین فشار‌ها و تهدیدات بودند اما دراین بین برخی به دنبال بزرگ کردن دور شکم خود بودند.»
پیشکوستان خانه‌نشین شدند و صنعتی‌ها و نظامی‌ها مدیر شده‌اند
دادکان تاکید کرد:«آن آقایی که می‌گوید پایه‌های کارشناسی در سازمان تربیت بدنی ضعیف است خودش مگر کارشناس ورزش است؟ چگونه است که در ورزش ما پیشکسوتان خانه‌نشین شده‌اند و صنعتی‌ها و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها به عنوان مدیر در باشگاه‌های ما فعالیت می‌کنند.»
به دائی و قلعه‌نویی هشدار داده بودم
وی در ادامه به دوستی خود با علی دائی و امیر قلعه‌نویی اشاره کرد و گفت:«دایی زمانی که به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد از من کسب اجازه کرد. اما من به او گفتم که برای تو زود است و اگر ببازی کسی از تو حمایت نمی‌کند و همه پشت تو پنهان می‌شوند. قلعه نوعی هم برای مربیگری تیم ملی به من زنگ زد و من به او هم گفتم که تو را به تیم ملی بردند تا هواداران استقلال را به تیم ملی نزدیک کنند و از محبوبیت تو استفاده کردند. »
رئیس سابق فدراسیون فوتبال سپس اظهار داشت:«مطمئن باشید اینها دنبال این هستند که با قطبی نیز این کار را انجام دهند. شما فکر می‌کنید قطبی را به خاطر دانشش آوردند؟ آنها قطبی را به دلیل محبوبیتی که داشت سرمربی تیم ملی کردند تا این محبوبیت را از او بگیرند. فکر می‌کنید قطبی الان محبوب است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این گونه نیست.»
او همچنین یادآور شد:«در زمان من نزدیک به ۱۵۰ هزار تماشاگر وارد استادیوم می‌شد اما اکنون برای بازی تیم ملی ۳۰۰ نفر به استادیوم می‌روند و این نشان از کاهش محبوبیت تیم ملی در میان مردم است.»
دادکان در خصوص استقلال فدراسیون فوتبال در زمانم رعایت خود گفت:«در زمان ریاست من فدراسیون دارای استقلال کامل بود و دوست و دشمن همه به این مسئله اذغان دارند ما فدراسیون مستقلی بودیم و قوانین بین المللی را حفظ می کردیم و به نکات قانونی ورزش کشور احترام می گذاشتیم و اجازه دخالت به هیچ احدی نمی دادیم و با کسی در این چهار سال معامله و مماشاتی نکردم.»
چرا حالا از مردم عذرخواهی نمی‌کنند؟
این بازیکن سابق فوتبال کشورمان سپس به نتایج ضعیف فوتبال در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت:« اتفاقاتی افتاد که باعث شد فوتبال ایران به این حال و روز بیفتد. صحبت برکناری من قبل از بازی‌‌های جام جهانی مطرح شد. ما در جام جهانی ۲۰۰۶ بازی‌های خوبی انجام دادیم و تا دقیقه ۶۷ سه مسابقه‌ای که برگزار کردیم با حریفان مساوی بودیم اما آن زمان ناکارشناسانی آمدند و این موضوع را بررسی کردند.»
وی تاکید کرد:«در بین دو دیدار ایران و پرتغال با کارتی که داشتم می‌توانستم به رختکن بروم. همان زمان دیدم که بازیکنان پرتغال ایستاده بودند و اسکولاری برای آنها صحبت می‌کرد اما وقتی وارد رختکن تیم ملی شدم دیدم پای بازیکنان روی صندلی است. پرتغال توپ را دواند اما بازیکنان تیم ملی خودشان دویدند. آقای کارشناسی که می‌آیی و می‌نشینی و می‌گویی ایران باید پرتغال را ببرد مگر ایران می‌تواند این تیم را شکست دهد؟ آنهایی که آن موقع این حرف را می‌زدند و به خاطر نتایج تیم ملی در جام‌جهانی از مردم عذرخواهی کردند چرا پس از شکست برابر بحرین، کویت، عربستان و قطر از مردم عذرخواهی نمی‌کنند؟ چرا حالا نمی‌گویند شرافت ملی زیر سئوال رفته است. من اخراج نشدم بلکه با این کار آقایان ایران اخراج شد.»
محمد دادکان در پایان درباره مردم را بهترین افراد برای قضاوت خواند وافزود: این مردم هستند که باید بگویند که من آیا به فوتبال خدمت کرده‌ام یا نه و هیچ کس دیگری نمی تواند در این باره قضاوت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار