آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

پاسخ برادر محسن رضایی به شریعتمداری:نه بدنبال سازش هستیم و نه بدنبال اعدام


تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): اميدوار رضايي، برادر محسن رضایی، در نامه ای سرگشاده به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، به مطالب اخیر روزنامه کیهان درباره برادرش، واکنش نشان داد.
به گزارش پارسینه متن این نامه بدین شرح است:
بسمه تعالي
جناب آقای حسین شریعتمداری
سلام علیکم
هر چند به تحلیل جنابعالی روی نامه آقای دکتر رضایی اشکالات جدی دارم ولی از برخورد دلسوزانه شما با ایشان متشکرم . از هم صدایی منتقدین داخلی با ضد انقلاب های خارج تعجب نمی کنم و لزومی به پاسخ دادن به تحلیل ها و فحشهای نارواي آنها نيست .
از طرف دیگر ما نه بدنبال سازش هستیم و نه بدنبال اعدام کردن ، ما درصدد وحدت و عدالت هستیم.ما می خواهیم هر چه سریعتر به هزینه هایی که به کشور وارد می شود چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی پایان داده بشود. ممکن است لازمه آن هم مجازات عده ای و یا آشتی با عده ای دیگر باشد.مثلا نمی توان از اغتشاشگرانی که به مراسم حسینی چه در شب عاشورا و چه در روز عاشورا اهانت کردند گذشت کرد و یا نمی شود از آشتی با معترضینی که صف آنها از اغتشاشگران جداست و بسیاری از آنها در راهپیمایی روز چهارشنبه شرکت داشتند و یا از اهانتهای پیش آمده ناراحت بودند صحبت نکرد.

لازم می دانم چند نکته را برای جنابعالی و سایر منتقدین نامه ذکر کنم :
1- من و آقای دکتر رضایی و دوستان معتقد بوده و هستیم که حوادث بعد از انتخابات به اندازه کافی هزینه به مردم و نظام وارد کرده است که ادامه آن به مصلحت هیچ کسی نیست ولی هنر نخبگان این است که از دل این حوادث فرصتی برای جامعه و نظام بسازند نه انکه در درون حادثه بمانند.
2- برای فرصت سازی مقاطعی در گذشته وجود داشت که نیروهای افراطی در دو طرف اجازه ندادند ابتکاری شکل بگیرد. از حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نمازجمعه تا پیشنهاداتی که دلسوزان انقلاب دادند بی نتیجه ماند.
آقای دکتر رضایی پس از اهانت به عکس امام پیشنهادی به نخبگان دادند که بیایند با شرکت در نماز جمعه ابتکاری را شروع کنند متاسفانه تعداد کمی آمدند. برخی به ایشان پیام دادند که شما می گویید بیاییم نماز جمعه بگوییم غلط کردیم؟ آقای رضایی ناامید نشدند در کمین فرصت دیگری بودند که از آن استفاده کنند. هنگامی که مردم برای محکوم کردن هتاکان مراسم حسینی در روز عاشورا به صحنه آمدند و جام فتح را بدست رهبری و مقتدای خود دادند و بر وفاداری خویش به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پافشاری نمودند موقعیت مناسبی است که این حماسه به یک نقطه عزیمت و شروعی برای یک تحرک با نشاط تبديل شود که ضمن آنکه خواب دشمن را آشفته کرده باشیم گذشته را جبران و گامی به جلو برداریم . این اقدام از موضع قدرت است و نیازی به جام زهر ندارد مگر آنکه برخی از منتقدین معتقد به وجود بحران در کشور باشند. البته شرایط فعلی نامطلوب بوده و در شان کشور ما نیست . ولی نباید قدرت بدست آمده را تبدیل به ضعف نماییم . به این آقایان بگویید که فتحی را که رهبری با کمک مردم بدست آورده از او نگیرید کسی توان و جرات دادن جام زهر به مقام معظم رهبر ی را ندارد و بجای آن تلاش کنیم که رهبر انقلاب فتح دیگری را بدست مردم، خلق نماید.
3- لازمه تبدیل حضور مردم به یک ابتکار برای برون رفت از شرایط فعلی این است که از آن در یک سطح ملی و کلان استفاده شود و نه آنکه به بهای اندکی خرید و فروش شود.
4-برای ساختن یک ابتکار در سطح ملی باید چند شرط محقق شود که در نامه ایشان به این موارد اشاره شده است:
الف- محور هر نوع ابتکاری در سطح ملی بدون رهبری و رهنمودهای ایشان ممکن نیست .
ب- همه نخبگان به صحنه بیایند و ضمن تشکر از مردم به آنها بپیوندند.
ج – کسانی که از خواص و جناحهای سیاسی اشتباهاتی مرتکب شده اند جبران کنند.
د- عقب نشینی آقای میر حسین موسوی از مباحث انتخاباتی و انکار نکردن دولت احمدی نژاد هر چند دیر هنگام بوده ولی قابل استفاده است.
ه- وحدت بخشیدن بین معترضین و دیگران برای جلوگیری از یکی شدن صف آنها بادشمنان کمین کرده ملت ایران.
و – تحرک جدی در پیشرفت امور کشور و پایان بخشیدن به ابهامات در سرمایه گذاری های اقتصادی و سایر فعالیتها.
5- تمامی نکات فوق محورهای اصلی نامه آقای دکتر رضایی را شکل می دهد. اگر شما نکته ای غیر از این محتوا در نامه می بینید آن را نشان دهید. اینکه كساني بگويند ایشان منظورهای غیر از این محورها در نامه داشته باید مستند حرف بزنند و در محضر الهی پاسخگو باشند و همین گونه برداشتهای توهم آمیز بوده که نگذاشته حوادث پس از انتخابات تمام شود.
من و ایشان و سایر دوستان فکر می کنیم نکات فوق می تواند محورهای اصلی یک ابتکار جمعی نخبگان پیرامون رهبری باشد و منتقدین نامه، بجای مخالفت، به آن بپیوندید.
6- پس از برقراری وحدت و برادری می توان به تمام اشکالات و نواقص و خطاهایی که صورت گرفته رسیدگی کرد. آسیبهایی که به نظام و مردم و بسیاری از نخبگان کشور در انتخابات و پس از آن وارد شده قابل گذشت نیست ولی در فضای وحدت و در چارچوب قانون بهتر می توان به آن رسیدگی کرد و زمینه سازی برای تحقق عدالت رافراهم نمود.
7- اگر به محتوای نامه دقت شود بنابر دلایل زیر خصوصی نبودن نامه به رهبری کاملا آشکار است :
الف- تشکر از حضور ملیونی مردم
ب- تبریک به مقام معظم رهبری
ج – تشویق نخبگان درپیوستن به و تشکر آنها از مردم
د – اثر بخشی بیشتر در بهبود فضای عمومی کشور.
8- نامه آقای رضایی هیچ ارتباطی با بیانیه آقای میر حسین موسوی ندارد بلکه از تنها بند جدید پیشنهادات ایشان مبنی بر عدم انکار دولت آقای احمدی نژاد که عقب نشینی واضح از مواضع قبلی ايشان می باشد برای جداسازی معترضین از ضد انقلاب و جذب حداکثری استفاده کرده است و گرنه انتقاداتی که به متن باینیه ایشان دارند را طرح می کردند و ممکن هم هست در فضای مناسبی این کار را بکنند.
9-نبودن هیچ گونه فاصله ای بین آقا محسن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یکی از مهمترین علل نگارش این نامه بوده است . ایشان بارها بمن گفته است که " من سرباز ولایتم ولی سربازی من با آقا از نوع چشم داشت و يا خداي ناكرده چاپلوسانه نیست .
پشت سر معظم له با بصیرت حرکت می کنم نه تنها تابع محض ايشان هستم بلکه مردم و نظام را هم می بینم و ملاحظه می کنم و نظرات خود را چه شفاهی و چه کتبی طي سي سال گذشته در قالب دهها نامه و جلسه صادقانه و شفاف همچون دوران امام خدمت ایشان منعكس کرده ام و درست مثل دوران امام از ایشان تبعیت می کنم. تاکنون موردی نبوده که ایشان فرموده باشند و من عمل نکرده باشم."
برادر شریعتمداری؛

در پایان خودم و جنابعالی و دیگران را توصیه می کنم که در کنار غیرت انقلابی و اسلامی، خونسردی و آرامش و اخلاق را با حفظ منافع ملی و توجه به دشمن کمین کرده در شرایط فعلی کشور حفظ کنیم.
برادر شما دکتر امیدوار رضایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار