آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

محمد علی رامین : با توقيف روزنامه‌ها سعی در تلطيف فضای آشفته مطبوعات داريم


تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): محمد علی رامين، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت که هيئت نظارت که مجوز انتشار نشريات را صادر می‌کند، وظيفه دارد عملکرد آنها را نيز مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ايلنا، امين با ابراز ناراحتی از لغو مجوزهای صادر شده گفت: بسيار تلخ است که مجوزی که صادر شده و اعتمادی که اعلام شده به‌دليل عملکرد منفی صاحب امتياز رسانه مجوز سلب شود.

وی به موضوع مطرح شده در آخرين جلسه هيئت نظارت اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز در هيئت نظارت با تذکراتی مواجه بوديم که به تازگی به رسانه‌ها ابلاغ شده و اعضای هيئت نظارت بر اين باور بودند که شايد اهالی مطبوعات با قانون مطبوعات آشنا نباشند يا بعضا در خلال کار بعضی موارد قانونی را فراموش کرده باشند در چنين شرايطی اگر بازآموزی و يادآوری موارد قانون مطبوعات جزو ماموريت‌های رسمی ما نباشد جزو وظايف اخلاقی ما هست. بنابراين علاوه بر تعهداتی که صاحب امتياز هر نشريه در ابتدا پذيرفته و با وجود آشنايی با قانون مطبوعات مجددا با برخی مواردی مواجه می‌شويم که قوانين را رعايت نمی‌کنند و ما مجبور به يادآوری هستيم.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه افزود: در صنف بزرگی مثل رسانه شامل مطبوعات و خبرگزاری‌ها تعدادی عناصر ناآرام نفوذ می‌کنند که باعث آلودگی فضای جمعی رسانه‌ها می‌شوند اينگونه تذکرات صرفا برای اصلاح وضعيت و شرايط کنونی مطبوعات است.

وی در ادامه به تذکر وارده به روزنامه اعتماد اشاره کرد، گفت: به روزنامه اعتماد قبلا تذکر داده شده بود که در مورد شخصی که صلاحيت جايگاه مقدس مرجعيت را نداشته اخباری منعکس نشود اما آنها بر تخلفات خود اصرار کردند.

رامين در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا در رابطه با افزايش موج تذکرها، اخطارها و توقيف‌ها در دوره کاری خود، گفت: تا پيش از اين هم اعتماد مسئولين نسبت به مطبوعات قابل قبول و به نوعی فعاليت‌های آنان در حد انتظار مسئولين نبود. ما می‌خواهيم با حمايت هر چه بيشتر فعاليت آنها را گسترش دهيم و تمام کمبودها و نيازهای جامعه رسانه‌ای را برطرف کنيم که برای اين امر بايد در فضای عمومی رسانه‌ها اعتمادسازی شود به طوری‌که مسئولين رسانه‌ها بتوانند به عنوان پشتوانه عمومی افکار اسلامی عمل کنند.
وی همچنين خاطر نشان کرد: روزنامه‌هايی که تذکر می‌گيرند يا توقيف می‌شوند مثل عنصر فاسد و آلوده‌ای هستند که همه فضای مطبوعات را آشفته می‌کنند و ما با توقيف آنها سعی در تلطيف اين فضای آشفته را داريم.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در رابطه با قول‌های داده شده به خبرنگاران و افزايش تيراژ روزنامه‌ها، گفت: بايد محتوا نيروی انسانی کارآزموده و مسائل مالی حل شود تا ما بتوانيم روزنامه‌هايی با تيراژ بسيار بالا داشته باشيم.
وی ابراز اميدواری کرد که می‌توان از ميان نخبگان همه نشريات افراد هم‌طيف را جمع‌آوری کرد و توسط آنها روزنامه‌ای با تيراژ بسيار بالا در سطح کشور و جهان منتشر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار