آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

آخرین وضعیت پرونده برخی فعالان سیاسی و مطبوعاتی بازداشت شده


تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): محمد شریف که وکالت بدرالسادات مفیدی، مسعود آقایی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، عبدالله مومنی و شیوا نظرآهاری را برعهده دارد، در گفتگویی آخرین وضعیت موکلان خود را اعلام کرد.

این وکیل دادگستری گفت : هنوز پرونده بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و همسرش، مسعود آقایی دادسرا ارجاع نشده است.
مفیدی و آقایی روز سه شنبه هفته گذشته و در موج بازداشت فعالان سیاسی مدنی که پس از عاشورای خونین تهران شکل گرفت، بازداشت شدند.
مفیدی، روزنامه نگار باسابقه و دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران است و همسرش مسعود آقایی نیز از فعالان ملی مذهبی است.

شریف درخصوص پرونده باستانی، خبرنگار بازداشت شده حوادث بعد از انتخابات گفت: دادگاه تجدیدنظر اظهار داشته پرونده به شعبه بدوی برگردانده شده، اما پیگیری های امروز همکارم دلالت بر این دارد که دادگاه بدوی وصول پرونده را تایید نکرده است.
وی افزود: : پرونده مسعود باستانی در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر در جریان رسیدگی است، اما از علت اعاده آن به دادگاه بدوی آگاهی ندارم.

این وکیل دادگستری در مورد پرونده شیوا نظرآهاری نیز اظهار داشت: پرونده ایشان جهت رسیدگی به اعتراض به قرار بازداشت در دادگاه است. درخصوص اتهام منجر به بازداشت مجدد موکلم تاکنون از اتهام تفهیم شده اطلاعی نداریم.
نظرآهاری که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود، پس از آزادی و در هنگام عزیمت به قم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله العظمی منتظری بازداشت شد.

شریف درخصوص پرونده عبدالله مومنی نیز گفت: آخرین پیگیری های به عمل آمده حاکی از آن است که هنوز شعبه دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده است.

شریف همچنین درخصوص تایید حکم احمد زیدآبادی در دادگاه تجدیدنظر گفت: دیروز از محتوای حکم زیدآبادی آگاه شده ام و با توجه به آن موکلم به صورت مادام العمر و ممنوعیت از هرگونه فعالیت سیاسی، ممنوعیت دائم از شرکت در احزاب، ممنوعیت مادام العمر از هرگونه مصاحبه و سخنرانی و همچنین ممنوعیت مادام العمر از تحلیل حوادث چه کتبی و چه شفاهی محکوم شده است. موکلم همچنین به پنج سال اقامت اجباری در شهرستان گناباد نیز محکومیت یافته است.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه دادگاه تجدیدنظر حکم موکل شما را تایید کرده آیا از اعمال ماده 18 استفاده خواهید کرد، گفت: با توجه به اینکه حکم طبق قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ نشده است و صرفاً اجازه رونوشت برداشتن به همکارم خانم افروز مغزی داده شده و با توجه به اینکه اعمال تبصره ماده 18 نیاز به ارائه احکام بدوی و تجدیدنظر دارد در حال حاضر درخصوص این موضوع با مشکل مواجه هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار