آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

هشدار شورای فعالان ملی - مذهبی به آمران و عاملان بحران هاهشدار شورای فعالان ملی - مذهبی به آمران و عاملان بحران ها


تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸
از بازداشت‌هاي قبلي چه نتيجه‌اي گرفته‌اند که همان سياست را پي‌گيري مي‌کنند؟
جنبش راه سبز (جرس): شورای فعالان ملی - مذهبی با انتشار بیانیه ای، بازداشت‌ها و فشارهاي سياسي بر نيروهاي ملي- مذهبي را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار جرس در این بیانیه آمده است: کساني که قصد داشتند طي يک هفته بساط اعتراض به انتخابات را جمع کنند، از بازداشت‌هاي قبلي چه نتيجه‌اي گرفته‌اند، که اينک پس از شش ماه، هر روز با بازداشت‌هاي جديد و تهديدهاي بيشتر، همان سياست را پي‌گيري مي‌کنند؟!

فعالان ملی - مذهبی به آمران و عاملان بحران ها هشدار داده اند که که از تاريخ درس بگيرند و با تمکين در برابر خواست ملت، راه مدارا و مسالمت با مردم را برگزينند.

متن کامل بیانیه شورای فعالان ملی - مذهبی که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته بدین شرح است:
به نام خدا
محکوميت تشديد بازداشت‌ها و فشارهاي سياسي بر نيروهاي ملي- مذهبي
پس از سرکوب خونين مردم در عاشورا و راه اندازي سناريوهاي رسانه‌اي و تبليغاتي، موج جديد دستگيري روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي- مدني از طیف‌های مختلف آغاز شده است. در اين روند، نيروهاي ملي- مذهبي نیز به طرق مختلف تحت فشار و ايذاء قرار گرفته‌اند:
1- تشديد فشار بر احزاب و سازمان‌هاي سياسي، محدود نمودن فعاليت‌ها و دستگيري رهبران و اعضاي آنها نظير بازداشت آقای دکتر ابراهیم یزدی (دبير کل) و برخی اعضا و منسوبین دیگر نهضت آزادی ایران و بازداشت آقای امیر دلیرثانی عضو شوراي مرکزي جنبش مسلمانان مبارز ایران.
2- بازداشت غيرقانوني و غيرمنصفانه روزنامه‌نگاران هم‌انديش ما نظير آقايان مرتضي کاظميان و عبدالرضا تاجيک و راه اندازي اتهامات واهي نسبت به آنها از طريق بلندگوهاي تبليغاتي دولتي.
3- قطعي نمودن حکم ناعادلانه آقای احمد زيدآبادي مبني بر زندان، تبعيد و محروميت نامحدود از حقوق اساسي و مدني.

دستگيري افرادي که داراي شناسنامه فکري و سياسي روشن بوده و هميشه در چارچوب حقوق اساسي مصرحه در قانون اساسي عمل کرده‌اند و در راستاي منافع ملي، حقوق و آرمانهاي ملي- مذهبي مردم ايران را پي‌جويي نموده‌اند، نتيجه‌اي براي عاملان و آمران آن نخواهد داشت.

دوستان ما سالهاست که با مشي مسالمت‌آميز و آگاهي‌بخش، بر حقوق ملت پافشاري نموده و هزينه‌هاي آن را پرداخت نموده‌اند و در پيشگاه خداوند و وجدان ملت، پرونده‌ي روشني از عدالت‌خواهي و آزادي‌خواهي و مشي مسالمت‌آميز داشته‌اند. اتهاماتي که از رسانه‌هاي اقتدارگرا براي فعالان سياسي و روزنامه‌نگاران ملي- مذهبي و صدها فعال سياسي- مدني (از اصلاح‌طلبان تا فعالان دانشجويي و اپوزوسيون قانوني کشور) طرح شده، سرانجامي جز خسران براي بازيگران عرصه‌ي قدرت نخواهد داشت.

کساني که قصد داشتند طي يک هفته بساط اعتراض به انتخابات را جمع کنند، از بازداشت‌هاي قبلي چه نتيجه‌اي گرفته‌اند، که اينک پس از شش ماه، هر روز با بازداشت‌هاي جديد و تهديدهاي بيشتر، همان سياست را پي‌گيري مي‌کنند؟! ما بار ديگر به آمران و عاملان اين بحران‌ها هشدار مي‌دهيم که از تاريخ درس بگيرند و با تمکين در برابر خواست ملت، راه مدارا و مسالمت با مردم را برگزينند.
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ
(المائده/8)
اي كساني كه ايمان آورده‏ايد، براي خدا به پاخيزيد و گواهان عدالت باشيد. دشمني با گروهي ديگر شما را به بي‌عدالتي نکشاند. دادگري کنيد كه به تقوي نزديكتر است و از خدا بترسيد كه او به کردار شما آگاه است.
شوراي فعالان ملي- مذهبي
15/10/88

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار